Reply on: Sommelier #61104:
Autobus urcite nie je taky isty zly ako auto. Dvanastmetrovy bus zaberie rovnako miesta ako 3 osobne auta, ale odvezie max. 100 cestujucich v porovnani s max. 15 u osobnych aut. Takze toto je blud, ktory si please vymlat z hlavy.Auto JE konkurenciou MHD. V socializme i v kapitalizme. Dokonca v kapitalizme viac, lebo v kapitalizme time is money, a ked je jazda niekam autom 4x rychlejsia ako MHD, tak neni o com. Neviem, ci take relacie v Bratislave mate, tu v Prahe by som ich vedel vysypat desiatky (takych, kde jazda autom trva 15 min a jazda MHD hodinu a este s prestupmi).
Zachytne parkoviska na konci kolajovej rychlodrahy a ukoncenie primestskych liniek tamtiez je sice dobra vec, ktora funguje v mnohych mestach (oi. aj tu v Prahe), ale Bratislava zatial kolajovu rychlodrahu nema, pretoze tamojsie elektricky su skor pomalodraha. Takisto Bratislava (ako aj cele Slovensko) nema integrovanu dopravu, BID je integrovana len podla nazvu. To je dalsi limitujuci faktor. Treti je linkove vedenie elektriciek, ktore je na BA pomery predimenzovane. Az budu tieto tri veci, tj. integrovana doprava, kvalitna, husta a rychla (aspon tak rychla ako SAD) ponuka kolajovej dopravy po meste a zjednodusenie linkoveho vedenia elektriciek, tak suhlasim, POTOM mozno ukoncovat primestske linky na konecnych elektriciek. Len ci mate dost elektriciek na to, aby ste pokryli zvysene naroky na ich vypravu. Uz vidim DPB, jak radostne nakupuje nove elektricky, aby SADka mohla usetrit na svojej vyprave.
Sommelier
Práve tou sadkou by sa do mesta dostať nemali. Tebe nepripadá hlúpe, že namiesto jednej elektrièky ide 5 autobusov tým istým smerom ? A to aký je podiel dôležité nie je.
Ten chodník ešte ako tak niekde vyšlapaný máš - socialistickým plánovaním, len nemáš cestujúcich, ktorých zanechávaš SAD.
Èo je NDS ? Èo tým chceš nazvať a kedy ? NDS v bratislave existuje aj dnes a treba uznať, že je trochu rozhádaný. Ako chceš NDS odmerať ? Èo dosiahneš rekonštrukciou radiál ? Ostrovèeky väèšie nebudú a tým ani zásadné zrýchlenie ani zlepšenie. Kde sa hovorí o rozvoji a stavbe nových tratí ? To ti ako staèí ? Rekonštrukcia a pod zem ? To pod zem je na existujúcich tratiach namiesto stavby nových vyhadzovanie paòazí na nesprávnu vec. Aj tak sa mesto musí obísť a to aspoò dva krát.
Takže keï je niekto na nieèo zvyknutý, nech to tak má ? Perfekt. To radšej ani nekomentujem.
Tvoj Šamorín pri letisku je úplný kameòák. Ty si vážne myslíš, že Dúbravèice - Raèa a Petržalka - letisko je NDS ? So sprostosťou a na veèné èasy ? A vieš, že sa toho nedožiješ ?
Autobus prejde z Gagarinovej na dia¾nicu, aby sa dostal na letisko a odtia¾ do mesta ?
Ty si sa niekedy pozrel na mapu Bratislavy ? Ja ti ako Biskupièan na tvoju vetvu z Ružinova kašlem, pretože je to total trash riešenie. Dolné hony sú najlepšie napojite¾né od prístavnej a odboèkou z trate na cintoríne Ružinov. - pošlem Ti nákres.
Motivácie použivania a nepoužívania áut je téma nikam a s nièím nesúvisí, najmä ked to situáciu neovplyvní. Rozvoj automobilizmu bude závislý od viacerých faktorov, kde zmeny v prímestskej a mestskej doprave budú predstavovať malé percento.
Prvým nedostatkom benzínu na ÈS dostanú ¾udí späť do atómových krytov, v prípade iných miest do staníc metra, takže toho sa neobávam. ?
Aký prestup je na ťarchu ? Každý. A èo keï už teraz prestupuje 80 % autobusu SAD ? A predåžiť niekomu na pár rokov jazdný èas o 5 minút za cenu nových vozov, zlepšenia ŽP, od¾ahèenia dopravy a vytvorenia potreby urýchlenej stavby nových elektrièkových tratí ja pod¾a teba do neba volajúca hlúposť. Ak bude do r. 2015 zapoèatá druhá fáza tvojho NDS, budem Vám aj kolegom gratolovať. Dovtedy má karosa vysoké mýto vystarané a pokoj v duši.