Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #59370:
Pri súčasnom zabezpečení formou autobloku je vzdialenosť medzi vlakmi 1 km "na výstrahu" alebo 2 km "na voľno". Ale pri implementácii ETCS minimálne level 2 sa môže dĺžka priestorových oddielov dynamicky meniť. Ide ale o iné veci - napríklad že električky takmer nemajú šancu plniť železničné pevnostné predpisy.
Reakcia na: Mikimaus #59366:
Mazače okolkov sú samozrejme namontované na mnohých vozidlách ale na Komisárky treba stacionárne mazanie. A ak chcú občania vedieť, prečo tam stacionárne mazanie nie je, nech sa spýtajú ing. Viktora Haluzu, riaditeľa rezortu technickej infraštruktúry. Ten sa totiž uvedeným problémom odmietol zaoberať s poukázaním na to, že JEHO koľajnice tam tíško ležia a neškrípu, tak nech si problém riešia ED.
Reakcia na: Papyr #59367:
Jaj, takhle jsem to nemyslel! Chtěl jsem naznačit, že by to mohlo (pod zemí) podjet dnešní trať, udělat oblouk o velkém poloměru pod sídlištěm a napojit se to JEŠTĚ PŘED ZHLAVÍM ŽST Petržalka, akorát z opačné strany traťové koleje.
Samozřejmě pokud popustíme uzdu šotoušské fantazii, tak teoretických možností je víc: co třeba udělat podzemní část ŽST Petržalka (pod budovou) s tím, že na povrch by to vylezlo až na opačném zhlaví? Sice by pak bylo dost problematické ukončování vlaků od severu v tom podzemním nádraží (asi by to muselo pokračovat až do Rusovců),vlaky od Vídně by mohly buď končit tak jako teď, nebo s dvousystémovým Taurusem dojet až na Filiálku (nebo Nové Mesto).
Ale stejně doufám, že se to povede nějak zaústit z tunelu ještě před petržalskou stanicí, aby to bylo co nejlevnější...
Reakcia na: aquila #59387:
a budu na tych zastavkach zastavovat vsetky vlaky osobnej dopravy ? ja mam taky dojem ze nie...

skus mi povedat v com by tak rapidne zdvihlo naklady zvysenie tratovej rychlosti z takych 80 kmh na 100 alebo 120 kmh ...
Reakcia na: si #59384:
heh dalsi vychytraly 🙂

v tomto pripade ani nie je dovod na vyssiu rychlost, zvysenie rychlosti by exponencialne zvysovalo naklady a hlavne by to nemalo ani zelany efekt, ked na 6tich km su plus minus 4 zastavky 😉

zdvihni zadok a chod sa pozriet aspon do susednej viedne, kde je tych tunelov zeleznicnych po meste docela dost 🙂

co je podstatne na mestskych tratiach aby neovplyvnovali ZP a varianta vozit cez UNS vlaky je mimo. filialka dokaze obsluzit aj nejaky ten substrat 😉

a zase pre vlaky je dolezite v takychto usekoch zrychlenie 😉

hovorim, zite si tu radsej tym elektrickovym bielym slonom 🙂

aj tak je sranda pozorovat, ze ked som hovoril, ze zeleznicny tunel bude zrejme skorej stavany ako elektricka, tak tunak vsetci ma div neroztrhali 🙂 a aka je realita ?

nakoniec projekt filialka mozno prinesie vyraznejsie zlepsenie MHD ako samotna elektricka 🙂
Reakcia na: si #59384:
No nemám pocit, že vo Viedenskom tuneli od Südbahnhof cez Mitte/Landstrasse... by sa jazdilo nejak obzvlášť rýchlo. Ono povedzme aj načo, keď bude každú chvíľu nejaká zastávka.
Reakcia na: Mikimaus #59366:
Ano boli tam zabery aj z vozovne Krasnany. dalej v hlavnej ulohe 7947, 7937, 7939, 7923 a interier 7949 😃

No a k tomu mazaniu. To mazanie je dost ucinne, len je tu problem, ze je este maly pocet vozov. Osobne mam vyborne skusenosti z mazanim, takmer to nepisti v zavislosti od poveternostnych podmienok
Reakcia na: aquila #59383:
v meste ok, ale nevidim dovod mat tratovu rychlost 80 kmh v podzemnom tuneli, kde by sa nahodni okoloiduci potlkat nemali 🙂
Reakcia na: Martin Fundárek #59379:
nie neprotirecim, skus si to precitat este raz a zamysliet sa nad tym 😉

5+2 kolaji. v podzemi filialky sa logicky s elektrickou nerata. nie je dovod.

80kmh je normalna rychlost v meste. mozno ta to prekvapi ale ani TGV v parizi nebeha 300 kmh 😉

najviac sa mi pacia takyto reptalkovia 🙂 na vseko sa stazuju, aj keby sa tunak stavalo durchom v zlate 🙂
Reakcia na: Martin Fundárek #59381:
a to si na hlavnej stanici menoval len kolaje ktore maju nastupiste, este su tam pokial dobre viem neake priebezne kolaje ktorymi vies realizovat prechadzajuce vlaky a posun
Reakcia na: aquila #59374:
"dalej filialka by mala mat 5+2 kolaje, cize je dimenzovana plus minus OK aj keby to mala byt centralna stanica."
Ak som dobre pochopil z tých pár remingovských obrázkov, pôjde o 5 železničných a 2 električkové koľaje, je tak? To je fantasticky dimenzovaná centrálna stanica, len čo je pravda. Súčasná hlavná stanica má pri perónoch 7 slušných koľají + 1 pri 6.nástupišti + 2 krátke pri piatom, a to zástancovia megalomanského projektu železníc frfľú, že hlavná nestíha.

Maximálna projektovaná rýchlosť 80 km/h - no to už bude koridor... Myslím, že keby urobili rekonštrukciu trate cez UNeSko a Nové Mesto (štíhle výhybky a pod.), bolo by to rozumnejšie. Časová úspora tunelového variantu by bola mizivá (cca 6 minút) pri neporovnateľne vyšších finančných nákladoch.
Reakcia na: Mike #59362:
Aj ja som si skúsil zrátať, kde by trať asi musela začať v Petržalke klesať, aby sa pri rozumnom sklone dostala pod Dunaj, a vyšlo mi, že viac-menej hneď za krajnou veksľou.
Re aquila: A neprotirečíš si tak trošku?:
#59374: "kedze aj zeleznica aj elektricka by isli zhruba v tom istom koridore a zeleznice tak ci tak bude zrejme razit dve rury (prave kvoli bezpecnosti), tak by sa to dalo urobit aby jedna rura bola pre druhu unikova"
#59359: "po 2010 musia mat totiz tunely jednu extra unikovu ruru a nie byt jeden pre druhy unikovym ..."
naco je nam to je podla mna je to zbytocne(metro,tunel atd.)
Reakcia na: Sarko #59372:
To sú tí rýchlokvasení "žurnalisti", ktorým stačí, že si niečo niekde prečítali a zisťovanie faktov ide bokom. Hlavne, že zapíšu svoj stĺpček v novinách. ?
Reakcia na: aquila #59375:
hm, az teraz som si s odstupom casu vsimol, ze mozno bude predsa len zastavka petrzalka/einsteinova, ale inak polozena 😉

vsak pozrit si video, tam su aj vyznacene zastavky 🙂
Reakcia na: aquila #59374:
aaah, nie avion, ale aupark kua 🙂

ale hlavne na tom videu je vidno ako to bude napojene aj na trat smer kuty ako aj napojenie trat smer petrzalka
Reakcia na: Papyr #59367:
ohladne riesenia a napojenia trati je to zhruba vidno aj na tomto videu.

http://archiv.stv.sk/tvarchiv/video/?video=17172

inak Vmax sa na tomto useku planuje 80kmh, prave kvoli stupaniam a oblukom.

dalej filialka by mala mat 5+2 kolaje, cize je dimenzovana plus minus OK aj keby to mala byt centralna stanica.

inak tunel bude zhruba od kukucinovej az po avion, preto tych vyse 6km. vyriesi to aj zopar urovnovych krizeni so zeleznicou, z coho asi najviacsi pokrok bude pri zvaracaku.

tunak tu je vidno..
http://www.reming.sk/aktuality/0206_filialka_aktual.pdf

Re #59370 Sarko: tri kolaje vedla seba je blbost, a hlavne prioritu ma zeleznica nie elektricka v tom tunely, kedze zeleznice dostanu 90% preplatenych z EU a nie mesto.

to je to co som tu hovoril od zaciatku, kedze aj zeleznica aj elektricka by isli zhruba v tom istom koridore a zeleznice tak ci tak bude zrejme razit dve rury (prave kvoli bezpecnosti), tak by sa to dalo urobit aby jedna rura bola pre druhu unikova. a v oboch by bol logicky obojsmerny provoz ..
Reakcia na: Sarko #59370:
nie, je to 3,7 km tunel. Však si to zmeraj na mape, kde by si tam dal 6 km tunel? Jedine ak by si počítal "6 km tunelov" ako dva paralelné tunely.
Reakcia na: fobust #59323:
Ja mám s novinármi tiež svoje skúsenosti a väčšinou iba negatívne. Novinári sú nútení na úkor času často improvizovať a informácie "čo do objemu" niekedy doslova "dotvárať", ako majster sochár nejaké dielo. A potom to tak aj vyzerá. Napr. v prípade KE je to o to horšie, že neexistuje určený tlačový hovorca a novinárovi stačí osloviť upratovačku, ktorý sa jej pýta na veci, o ktorých táto nemá ani potuchy. Ale chce byť aspoň trochu dôležitá, tak jednu-dve vety povie, ale novinárovi sa strohé vyjadrenie nepáči, plus to dokomolí a svetlo sveta uzrie článok ako do rubriky sci-fi...

Ešte tak pred 10 rokmi som nemal problém, keď som poslal nejaké doplňujúce informácie alebo reakciu, tak ju noviny boli schopné uverejniť aj ako samostatný článok. Dnes sa neunúvajú ani reagovať, že niečo dostali. Však oni najlepšie vedia, čo píšu, hlavne, aby im to naivní čitatelia žrali aj navijákmi.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.