Reakcia na: 81-71 #55786:
1. Linkove vedenie v Petrzalke je navrhnute prave tak, aby sa po zavedeni elektricky/metra minimalne menili trasy. Zmeny by mali byt len taketo:
L50 po Safko alebo Novy most
L78 po Safko alebo Novy most
L95 nahradena elektrickovymi linkami
L83 predlzena k Technopolu (ak sa pri stavbe nosneho systemu urobi aj obratisko)
2. Trasa metra A kopirovala linku 5 (so zachadzkou pod Dlhe diely a pod Slavicie udolie). Nebolo by efektivnejsie radsej zrychlit tuto elektrickovu linku? Za zlomok penazi...
Trasa metra B - usek Trnavske myto - Petrzalka by bol metrom mozno aj pomalsia ako elektrickou, lebo metro by zachadzalo cez Hlavnu stanicu
3. Keby boli nakupene dalsie elektricky, bol by v KV problem? Cele je to o nedostatku vozidiel, nie o tom, ze by to elektricka nedokazala povozit.
4. Segregacia elektriciek je mimoriadne dolezita, nie je vsak na nu politicka vola

5. Lenze teraz uz tie financie nie su... Niet ani peniaze na obnovu vozoveho parku autobusov, tak z coho by sa to metro stavalo? Najskor by mala fungovat sucasna doprava ako-tak na urovni, potom mozme vymyslat megalomanske projekty... (Teda nic proti metru, aj ja by som sa nim velmi rad vozil, ale snazim sa k tomu pristupovat s ohladom na realne moznosti mesta.)
BTW, mozno nakoniec tunel postavi zeleznica a budeme mat "metro"

aquila
ale beriem, ze spustenie rychloelektricky do tunelu za bosakovu by bolo vyslovene efektivne az vtedy kedy by sa dokoncila trasa az po hlavnu stanicu.
Re #55764 Kami: to je tiez problem, kedze tunel je planovany zhruba v trase trate B, co je logicke, kedze je to najvhodnejsie vyustenie z petrzalskej strany. mno a z toho vyplyva, ze dodatocna vystavba tunelu bude z toho dovodu o hodne drahsia ak sa nespoja sily uz teraz.
cize teoreticky ak by sa teraz urobilo prepojenie cez most a neskor (t.j. aj o 20-40 rokov) by sa uvazovalo o tunele, tak by to bol problem ... dovolim si tvrdit ze v porovnatelnych cenach by to mohlo byt predrazanie o 50-100%. toto je znamy fakt pri budovani akehokolvek tunela, ze ked sa dobudovava dalsia rura, tak je ptoblem, kedze teren uz bol naruseny a za tu dobu pracuje.
to je tiez jeden z dovodov, ze akonahle sa rozhodne mostovy variant, akekolvek prepojenie pod dunajom pada na najmenej dalsich 30-50 rokov.
Re #55767 Emo: pre ujasnenie terminologie, radsej tunelova vs. mostova lobby, lebo zatial sme sa zhodli na tom ze jeden strana chce elektrickovu radialu a druha rychloelektrickovy nosny dopravny system
Re #55769 Ámos: by si sa divil
tunel pod karpatami je teraz loteria a handrkovanie. mesto chce aby to bola R8 cim by to spadalo pod kompetenciu statu. stat chce aby to bol N0 => nulty obchvat mesta bratislava.
ale ani prva faza tejto stavby sa nezacne stavat skorej ako v roku 2015 a aj tam skor prevlada nazor ci nebude lepsie zburat pristavny most neprerobit ho na 3+3 resp 4+4 v tom lepsom pripade. navyse tunel pod karpatami aj tak zrejme bude robeny v ramci PPP.