Reakcia na: Kami #55764:
Železničný tunel nepovažujem za ideálne riešenie, myslím si, že trasa B podľa ÚP je najlepším riešením, vykrývajúcim najdôležitejšie dopravné požiadavky. Tunel železníc vynecháva Hlavnú stanicu, nerieši kritické a v súčasnosti zle obslúžené spojenia nábrežie - centrum - Hlavná stanica a Hlavná stanica - obe Mýta. Na druhej strane pridáva možnú obsluhu AS Mlynské Nivy.
Stále je však odklonený od centra, preto jeho efekt bude o dosť menší. Mal by ale zmysel v prípade, ak by sa išlo na variant opustenia (tj výrazného zníženia významu) Hlavnej stanice a presunu centrálneho železničného terminálu na Filiálku.
Reming preto navrhoval popri tuneli postaviť druhú trasu A, ktorá by bola riešená podzemným vedením električky, súčasná karloveská radiála by sa v oblasti Nového Mosta zahĺbila, prechádzala pod zemou centrom, na Mlynských Nivách križovala železničný tunel alias B-čko a na povrch vystúpila na ružinovskú radiálu. Čiže dve trasy iba s jedným prestupovým bodom. Môže to mať niečo do seba, ale myslím, že podzemný vnútromestský okruh vytvorený prepletením trás A a B podľa ÚP je logickejší.
To však neznamená, že sa projekt železničného tunela musí z fleku zahodiť, malo by sa na ňom ďalej pracovať, pretože je tu nejaká šanca na úspech.
si
tak si to skus rozobrat:
"- vedie v trase najväčších dopravných požiadaviek,"
v tomto nevidim neaky problem; myslim ze o trase v petrzalke sa tu az na vyskovu uroven nevedu neake spory...
"- je zabezpečená dopravou s pravidelným taktom, vysokou prepravnou rýchlosťou, frekvenciou a kapacitou "
v tomto tiez nevidim neaky problem, je to len vecou chcenia a organizacie (to ako to v sucasnosti vyzera v BA nie je jediny model prevadzky)
"- je minimálne závislá od okolitej dopravnej situácie a počasia, teda vysoko spoľahlivá "
pokial nezhovadia projekt, tak cela (nova) trasa by mala byt bezkolizna voci ostatnej doprave, samotne pocasie elektrickam zasadne problemy nerobi (ak odmyslime extremy typu zaveje, ale zas aj zaplavy mavame v BA pomaly s kazdorocnou pravidelnostou a to by zas mohol byt problem pre podzemku)
"- na ktorú sú napojené doplnkové linky "
neaky problem ?
"- ktorej stanice sú kvalitne a dostatočne komfortne vybavené na prestup na iné spoje "
je vecou projektu (a toho ako bude zhovadeny) ale to uz som ti pisal ze rovnako sa projekt da zhovadit aj pri podzemnom rieseni, takze to nie je negativom elektricky ale je to vecou projektanta a zadavatela projektu
"- a umožní rýchly príchod do centra pre návštevníkov prichádzajúcich zvonka, vrátane P+R."
myslim toto je asi jedine co toto velmi nesplni, ale to je skor trasou (nesplni to ani podzemna varianta; dokonca tomu vyhovie este menej; kedze elektrickova varianta moze pokracovat dalej do centra na rozdiel od metra ktore ta vyklopi hned na safku)