Reakcia na: Matej Balog #55716:
No dobre, tak tu je výprava:prac. dni/víkend/prázdniny
1: 10/6/8
2: 10/5/9
3: 6/4/6
4: 10/6/8
5: 13/8/11
6: 4/3/3
7: 4/0/0
8: 6/4/5
9: 15/5/8
11: 7/4/6
12: 6/4/5
14: 6/3/5
17: 6/0/0
Poznámky:
L2: cez prac. dni do cca 19. hod 6 poradí, poradia 7 - 10 obsluhované sólami, premávajú od 19.hod.
L2: v so - ne por. 2/5 robí iba 1 kolo ráno a poobede, okrem toho aj na linke 6 1 kolo ráno a poobede
L3: cez prac. dni škol. roku v úseku ŽST Vin. - Rača aj striedači
L5 v so - ne por. 5/5 robí kolá z Rače aj na 3/5 a 11/5
L6: cez prac. dni aj prázdniny aj striedač
L7: kachny ráno robia L17; mimoriadne premáva cez jarné prázdniny s 3 poradiami
L8: v so - ne 1 poradie (8/6) robí kolá aj na 14/6 a 9/6
L11: cez prac. dni ráno tam 1 kolo spravia dupláky z 9/12 a 9/13 (po sebe), popoludní sú tam striedači v úseku ŽST Vin. - Rača
L12: cez prac. dni aj šk. prázdniny sú striedači v úseku K. Ves - Pri Kríži
L17: jedno poradie pokračuje ako L14/10, pri L17 (17/5) som ho nezapočítal; 17/6 pokračuje ako vozovňový záložák v Kraksňanoch; vodič 17/7 robí potom striedača pre L3, por. 1 - 4 robia popoludní L7; linka sa vypravuje mimoriadne cez jarné prázdniny, a to so 6 poradiami.
)
tr3mp
Re #55680 Red-Hawko: "Tunel musi byt aspon 20metrov pod dunajom a to neviem kde by to vyslo nad zem v 'Ba casti' niekde na Kammennom namesti?" - Keby sme mali tunel popod Dunaj, tak nie je potrebné riešiť, kde vyjsť v centre na povrch - pokračovalo by sa ďalej podzemne.
Ešte k téme mosta a tunela. Posledný tunel metra popod Vltavu v Prahe medzi stanicami Nádraží Holešovice - Ládví stál 5 447,0 mil. Kč, teda cca 7 mld. Sk. Ako sa uvádza na stránke zhotoviteľa tunelu spoločnosti Metrostav (http://www.metrostav.cz/cz/reference/referencni_stavba?id=200), "Realizovaná technologie je rychlejší a levnější, méně závislá na vnějších vlivech, ale technicky náročnější." - Čiže dlhší tunel popod Dunaj stavaný zrejme inou metódou by bol podľa môjho názoru drahší ako spomínaných 7 mld. Sk.
Len na porovnanie, v Prahe sú všetky štyri prechody popod rieky realizované tunelovo.
V Paríži je 6 prechodov mostom a 7 tunelom.
V Porte (čo by mohol byť podľa mňa vzorový systém pre Bratislavu) je jediný prechod cez rieku Douro mostom.
Čiže tunel aj most sú vhodné riešenia na prechod rieky, je len na miestnych podmienkach, ktoré sa vyberie.