Reakcia na: drink #37242:
Práve toho pokračovania v súčasnej sieti sa bojím... je možné, že to nakoniec dopadne tak, že sa petržalská trať iba pridokuje nástupiskom k existujúcej električkovej trati na Šafku, pretože NP električky nebudú schopné prestáť prevádzku vo zvyšku električkovej trate. To by som považoval ešte za optimistický prípad (aj keď moderný dopravný prostriedok by tým zostal iba výsadou Petržalčanov), pesimistický je, že nových vozňov bude málo, budú chodiť kade-tade, kaziť sa a do Petržalky budú chodiť všetky typy električiek - za chvíľu to bude električková trať ako každá iná. Ak sa medzitým nakúpia aj nejaké nové autobusy (čo sa asi budú musieť), ľudia uprednostnia tie pred starými električkami...K dopravnej kapacite: Metro/light rail/podzemná električka/pre-metro/atď bude premávať v takých súpravách, aby kapacitne dokázali vybaviť príslušný interval, ktorý by ani v dopravnom sedle nemal u nosného systému prekročiť 15 minút. V špičke môže byť interval niekoľko minút. Nižšia potrebná kapacita sa skôr prejaví v kratších a užších súpravách oproti klasickému metru - teda výhoda kratších a menších staníc či tunelov.
drink
1. Elektricka za petrzalky nema koncit na Safku, ale ma pokracovat na sucasnej sieti
2. Ak si myslis, ze nebudu peniaze na dalsi rozvoj, kde sa vezmu peniaze (podstatne viac penazi) na dokoncenie a prevazdkovanie trasy B?
3. Aku prepravnu kapacitu ba mala trasa B? Asi 10% trasy B prazskeho metra? Jedna 5 voznova suprava kazdych 20 minut?
4. Kolko minut by trvala naprilad cesta (z domu do domu) z Luk na Trnavske Myto metrom v roku 2012, alebo elektrickou v roku 2008?