Reakcia na: drink #37246:
Samozrejme, ak by sa stavala podzemná trasa, mohol by ju tiež prevádzkovať DPB, ale prečo ničiť takú peknú vec? 
Rozhodnutia magistrátu sú zatiaľ mierne povedané, divné, pretože sa neobťažuje zverejniť príliš veľa informácií. Nechali si spracovať štúdie, o ktorých zverejnili iba veľmi stručné správy:
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=71268&archiv=0&q=elektri%E8ka
lenže z toho si každý môže vybrať čo chce...
Ak by sa realizovala trasa B aspoň po Trnavské Mýto, v hre by bolo viac projektov a investorov - riešenie nám SNP, riešenie staničného priestoru, výstavba filiálky, zaangažovanie železníc - konečne sprevádzkovanie S-bahnu, bol by to projekt, s ktorým by sa dlhšiu dobu nedalo politicky hýbať a tiež by vyžadoval, aby sa koncepcia MHD prispôsobila jemu, nie naopak. Šafkoelektrička je vypočítaná na konkrétne volebné obdobie tak, aby sa na konci dalo potriasť rukami "job well done" a za nami potopa, zvyšok nás nezaujíma, "tí pred nami neurobili ani toto, dovidenia".
yale
Ja tvrdím, že električka v Bratislave nosným systémom nie je (čo neobsahuje ani slovo o tom, že sa ním nedá urobiť) a električková trať do Petržalky je ďalším provizóriom, ktoré na dekády oddiali reálne riešenie dopravného systému Bratislavy.
Ak si mám vybrať medzi postavením električky do Petržalky zakončenej na Šafku (pri neriešení ostatnej dopravy) do roku 2008-2009 alebo výstavbou prvej trasy dopravného systému (s odhliadnutím od toho, aké vozidlá v ňom budú jazdiť) do roku 2012, radšej si zvolím to druhé, pretože v prvom prípade sa síce v roku 2008 páni slávnostne odfotia na triangli na Šafku pred prvou "rýchloelektričkou", ale nič iné sa nezmení. Zabudnime na to, že by už v tom čase existovalo nejaké pokračovanie výstavby, na niečo také nebudú robené ani projekty, najprv bude treba novú trasu trocha "amortizovať" a možno niekedy v roku 2020 sa začne uvažovať čo ďalej. To "ďalej" sa ale oddiali, pretože nebude nejakú dobu politicky únosné riešiť tunel pod Dunajom, kým budú mať občania v pamäti náklady z nadvihovania mosta a celej petržalskej parády.
Ak sa začne budovať aj podzemná časť trasy B alebo niečo podobné, je príležitosť aby sa naraz uskutočnili pripravované projekty v rôznych lokalitách - rekonštrukcia hlavnej stanice spolu s výstavbou severnej tangenty a trasy B, výstavba na námestí SNP atď. Centrum sa stane dopravne dostupným a výrazne atraktívnejším pre rozvoj ďalších aktivít.
Teda naozaj mám dôvod si myslieť, že "Šafkoelektrička" versus "trasa B" je stagnačný model proti rozvojovému. Samozrejme, ťažko sa to posudzuje, keď náš magistrát doteraz okolo celého projektu zverejňuje iba správy kategórie "public relations" - keď sa to hodí, vtedy sa povie, že ide o prvú fázu výstavby nosného systému, keď sa to nehodí, povie sa, že týmto projektom sa definitívne zavrhla myšlienka metra... atď.