Reakcia na: galiyosha #27932:
Neviem prečo sú drahšie, ale každopádne ZFky, ktoré sú u nás sú horšie ako VOITH
Konečne chápem.
mozno sa len vodici nepochopili a jeden si myslel ze ho ten druhy pusta
). Voz proste neodbrzdi a nezapne jazdu. Zaroven je to zapojene tak, ze kym je voz v pohybe (ma mechanicke brzdy pod napatim - otvorene), dvere (okrem prvych) sa otvorit nedaju (na K2S ani zavriet), otvoria sa az v momente zatvorenia celusti/kotucov. Tieto 2 veci platia pre vsetky elektricky. U T3 a K2 je blok dokonca nevypinatelny, tam pohnutie s otvorenymi dverami nehrozi. Ked ale vies, kam a ako vlozit napr. 10-haliernik, tak si vies aj tu niektore dvere odblokovat a pohnut sa bez ich zavretia. T3G, ktorym boli nedavno v UD vymenene pohony dveri za nove elektronicke (7835-36, 7839-40, 7843-44), maju uz blokovanie dveri vypinatelne priamo na paneli, a to pre celu supravu, takze po vypnuti bloku sa da pohnut s celou supravou otvorenou. K2S su na tom rovnako - blok je vypinatelny pre vsetky dvere (zaroven). T6 maju vypinatelny blok dveri, ale len pre 1.dvere, ostatne sa odblokovat nedaju, jedine zasahom do konstrukcie voza, pripadne pri technickej poruche. Osobne sa mi ale uz asi na dvoch T6-kach stalo, ze ked sa niektore dvere zacali otvarat, rozsvietil sa blok rozjazdu (tak to ma byt), a po zastaveni dveri v otvorenej polohe si ich pohon zacal mysliet ze su zavrete, zhasol blok a kontrolka otvorenia dveri, a ja som pokojne mohol odpochodovat s otvorenymi dverami. Ked som dal povel na zatvorenie, po pohnuti dveri sa pohon spamatal a znova rozsvietil blok, a zhasol az po uplnom zatvoreni dveri, tak ako ma. Pri pokuse o zopakovanie postupu sa chyba uz samozrejme neobjavila. Je mi z toho ale jasne, ze bloku dveri na T6 (starsich-do 7946) sa 100%-ne verit neda.
Teraz bolo dolezitejsie zrychlit web, co sa mi dufam podarilo
Uvidime zajtra
Spectre
Co sa tyka VOITH vs. ZF, hlavny rozdiel nie je v pocte stupnov, ale v inteligencii prevodovky. Ono totiz VOITH je ovela "mudrejsia", co sa prejavuje vacsim knedlikom, lepsou jazdou do kopca, neseka to tak s vlkmi a pod. Technicke detaily by vedel vymenovat Igorko
Najkrajsi priklad su niektore kusy Vrakos po generalke, ktore dostali 3-stupnovu VOITHku (e.c. neviem, ale da sa to spoznat podla toho, ze je tam vybraty prepinac "MB" a vodic tam ma packu na retarder - podobne ako v SORe - Na ZF sa totiz retarder (asi) iba zapinal a vypinal, kdezto tuna je viacstupnovy). Tieto vozy uplne ozili a ked je voz prazdny, tak ma super knedlik (prazny preto, ze ne ten 175kW motor nepomoze ani neviemaka predodovka). Jedna z najvacsich chyb, ktore urobil DPB podla mna bolo objednanie Ikarusov 4xx s prevodovkami ZF.