Reakcia na: Valec #254911:
Mimochodom, suverénne najdrahšou stanicou v pomere cena/výkon je Autobusová stanica Dubnica nad Váhom. Skúste si tipnúť, koľko sa platí za spoj v tejto lukratívnej lokalite: https://maps.app.goo.gl/ywveM5r2vm58wp4S6
bobitwo
Takže tam je ten problém, že oni koľkokrát povedia A, ale zabudnú povedať B (či úmyselne, alebo naschvál, nech si zhodnotí každý sám)
Čo sa týka AS Mlynské Nivy, Slovak Lines to nepo... Vybudoval stanicu? Vybudoval. Bola najmodernejšia a asi aj najlepšia na Slovensku? Za mňa áno. Bola využívaná VHD? Nie, ani na 50% kapacity. Stačil mi posledný rozhovor, kde sa predstavitelia Arrivy a BSK odvolávali na to, že AS Mlynské Nivy má najvyššie poplatky na Slovensku a že predtým, kým bola dočasná stanica, tak pýtali 2€ (logika, provizórium, nedávam plnú sumu). Nikto sa ale nepozastavil nad tým, či už z BSK, alebo ani reportér, že pokiaľ je 9,5€ na AS Mlynské Nivy veľa, tak 5,5€ za AS Šamorín nie je náhodou krádež?
Kto teda zlyhal? Za mňa Magistrát, resp. BSK, alebo kto mal na to dosah. Mali presne zadefinovať veľkosť a kapacitu stanice (nestalo sa tak). Teraz sú tu aj Magistrát, aj BSK celý odutý, že ako si súkromná spoločnosť môže dovoliť nakladať so svojím majetkom, hlavne ak je nevyužívaný ako mal byť a sa tu oháňajú, že by chceli regulovať poplatky za stanicu (najlepšie 2-3€ za bus, čo som zachytil, ale 5,5€ za AS Šamorín je v poriadku evidentne). Ak sa to Magistrátu a BSK nepáči, prosím, mali si oni postaviť vlastnú stanicu, ktorá by bola majetkom mesta. Aha, na to neboli peniaze.
Ďalšia otázka do diskusie pre niekoho, za mňa veľmi nie, môj osobný názor, že centrálna AS pre autobusy je dávno prežitok v prípade Bratislavy. Je to niečo, na čo boli ľudia zvyknutý 70+ rokov, tak to tu musí byť stále. Jasne, napríklad pre Dunajskú Stredu to dáva zmysel, ale pre BA už veľmi nie, v momente, keď nám medzimestská regionálna doprava koľkokrát stojí na zastávka MHD (čo je super, človek má viac možností ako sa dostať na vhodnejšiu zastávku). Môžeme sa baviť, že nejakú autobusovú stanicu treba, ale len pre diaľkové autobusy, čo nestoja na zastávkach MHD a stoja len v centrách miest. Na to stačí aj súčasná AS Mlynské Nivy.
To že je AS zahrabaná pod zemou za mňa problém nie je, majú to tak vo viacerých mestách. Ja osobne to podporujem. Potrebuješ na to obrovskú plochu, ktorú vieš využiť lepšie, napríklad pre park, bytovú či kancelársku zástavbu, nejaké športovisko či niečo podobné. Kvalitu vzduchu samozrejme riešiť treba, na druhú stranu, na rušných staniciach aj keby boli na povrchu a otvorené na všetky strany, tak sa namerajú podobné hodnoty znečistenia ako pri AS Mlynské Nivy. Stačí vedieť kedy a kde merať.