Reakcia na: gejza #254889:
Zaujímavé, z osobných skúseností (ktorých nieje vela) s tým článkom celkom súhlasím. Keď som prišiel v 2023 cez leto pozrieť si Bratislavu, lebo som sa dostal na strednú, tak som úplne žasol celým mestom, a hlavne keď som prišiel na Nivy, a to sa nedá poprieť, že je to dosť pekné nákupné centrum (no, a hej, taktiež autobusová stanica) v ktorom som dokázal zablúdiť.Ale potom keď som sa začal hrabať viac do projektov v meste, MHD a podobných vecí, tak som si začal uvedomovať, že "Hmm, no, možno to nieje až také úplne buržoázne" + keď často chodím za otcom do Viedne, tak to je basically čiernobiely rozdiel. Hlavne si v tých rozdieloch všímam, že celkovo tie veci tunak sú také "patchworkové". Že možno samotne tie projekty a veci sú celkom dobré, ale vždy tam je ten pocit, že akoby do seba od plánovania nesedeli, a potom to aj individuálne na nich vidno.
No, ale tak či tak naspátky už sa mi aj tak nechce, pri najhoršiom sa nebudem nudiť a báť, že by všetko bolo perfektné
upravovač fotiek
Prvá odpoveď: na žiadnu, kúpme nové vozy. OK, teraz reality check. Rámcové zmluvy, ktoré DPB má, tiež neplatia donekonečna. Ak nám nepadnú "z neba" fondy EÚ, tak nové vozy nebudú, lebo mesto to nezafinancuje. Pre porovnanie, mesto z vlastných zdrojov dokázalo akurát tak modernizovať K2 a T3 na K2S a T3P (iné kusovky si dovolím teraz ignorovať). Niektoré K2S a T3P boli s novými vozovými skriňami (vysokopodlažnými !!!!). Nevieme, aké možnosti budú zo strany EÚ v budúcnosti, či budú vôbec také štedré ako boli 10 rokov dozadu a ako sú dnes. Lenže dnes to brzdí štát.
Druhá odpoveď: má zmysel dať klímu na električku, ktorá tak či tak potrebuje modernizáciu. A čo má zmysel modernizovať? T6A5 alebo dávnejšie modernizované T3? S K2 nerátam vôbec, lebo sú to vozy a) s nedostatočnou kapacitou a b) lenivé (nízky výkon).
Tretia odpoveď: Osobne dokážem prežiť aj bez klímy, za predpokladu, že vozidlá majú riadne zabezpečené vetranie. Lenže to nemajú žiadne, možno ako-tak 1. séria T6A5, aj keď stále je to slabé ak porovnám napr. s T5C5, ktoré boli o dve desaťročia staršie (technicky, hoci sú dizajnovo identické). Dúfam, že nikoho nenapadne kupovať T5C5 z Budapešti, keď sa budú vyraďovať. Mimochodom, pred pár dňami jednu súpravu skúšali na trati zubačky (sklon max 11%):
https://www.cs-dopravak.cz/v-budapesti-vyjely-tramvaje-tatra-t5c5-na-ozubnicovou-drahu/
https://www.youtube.com/watch?v=PyFeKD2Qnv4&t=1000s