Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: gejza #254889:
Zaujímavé, z osobných skúseností (ktorých nieje vela) s tým článkom celkom súhlasím. Keď som prišiel v 2023 cez leto pozrieť si Bratislavu, lebo som sa dostal na strednú, tak som úplne žasol celým mestom, a hlavne keď som prišiel na Nivy, a to sa nedá poprieť, že je to dosť pekné nákupné centrum (no, a hej, taktiež autobusová stanica) v ktorom som dokázal zablúdiť.

Ale potom keď som sa začal hrabať viac do projektov v meste, MHD a podobných vecí, tak som si začal uvedomovať, že "Hmm, no, možno to nieje až také úplne buržoázne" + keď často chodím za otcom do Viedne, tak to je basically čiernobiely rozdiel. Hlavne si v tých rozdieloch všímam, že celkovo tie veci tunak sú také "patchworkové". Že možno samotne tie projekty a veci sú celkom dobré, ale vždy tam je ten pocit, že akoby do seba od plánovania nesedeli, a potom to aj individuálne na nich vidno.

No, ale tak či tak naspátky už sa mi aj tak nechce, pri najhoršiom sa nebudem nudiť a báť, že by všetko bolo perfektné 😁
Reakcia na: Sajmi36336 #254887:
Nie je potrebné sa vôbec čudovať. V tomto kocúrkove platí rovnica. Najskôr ja , teda šéf a potom ďáleko tí ostatní - cestujúci. A môžu sa tu aj potrhať všetci, čo si myslia, že nie. Vivat Slovakia. Brať, kradnúť a klamať. Česť všetkým poctivým výnimkám .😃
Reakcia na: upravovač fotiek #254881:
Áno, v porovnaní s 90. rokmi alebo v porovnaní s Košicami je údržba na úrovni. V porovnaní s čojaviem Plzňou už veľmi nie.
Reakcia na: MatejBA #254888:
Ja by som sa spýtal, na ktorú električku to dáva zmysel dať?

Prvá odpoveď: na žiadnu, kúpme nové vozy. OK, teraz reality check. Rámcové zmluvy, ktoré DPB má, tiež neplatia donekonečna. Ak nám nepadnú "z neba" fondy EÚ, tak nové vozy nebudú, lebo mesto to nezafinancuje. Pre porovnanie, mesto z vlastných zdrojov dokázalo akurát tak modernizovať K2 a T3 na K2S a T3P (iné kusovky si dovolím teraz ignorovať). Niektoré K2S a T3P boli s novými vozovými skriňami (vysokopodlažnými !!!!). Nevieme, aké možnosti budú zo strany EÚ v budúcnosti, či budú vôbec také štedré ako boli 10 rokov dozadu a ako sú dnes. Lenže dnes to brzdí štát.

Druhá odpoveď: má zmysel dať klímu na električku, ktorá tak či tak potrebuje modernizáciu. A čo má zmysel modernizovať? T6A5 alebo dávnejšie modernizované T3? S K2 nerátam vôbec, lebo sú to vozy a) s nedostatočnou kapacitou a b) lenivé (nízky výkon).

Tretia odpoveď: Osobne dokážem prežiť aj bez klímy, za predpokladu, že vozidlá majú riadne zabezpečené vetranie. Lenže to nemajú žiadne, možno ako-tak 1. séria T6A5, aj keď stále je to slabé ak porovnám napr. s T5C5, ktoré boli o dve desaťročia staršie (technicky, hoci sú dizajnovo identické). Dúfam, že nikoho nenapadne kupovať T5C5 z Budapešti, keď sa budú vyraďovať. Mimochodom, pred pár dňami jednu súpravu skúšali na trati zubačky (sklon max 11%):
https://www.cs-dopravak.cz/v-budapesti-vyjely-tramvaje-tatra-t5c5-na-ozubnicovou-drahu/
https://www.youtube.com/watch?v=PyFeKD2Qnv4&t=1000s
Reakcia na: Andrej #254886:
Vies co prilaka substrat? Ked na stare elektricky namontujes klimu, aby si v nich v lete neumrel. Na ktoru elektricku to pojde lahsie a lacnejsie? T3 ci T6?

Ak nebude na nove elektricky, tak je lepsie obmedzeny rozpocet vrazit do T6A5 generalky, kde uz pri generalke sa oplati pridat klimu a zmenit vyzbroj, kde po nich potom budu dlhsie sluzit ako teraz "novsie" T3, ktore budu v tom case opat o nieco starsie.
Ja som išiel minule po dlhej dobe v T6 a interiér naozaj otrasný, nie je vôbec starostlivosť o ich interiéry, ani len tie staré sedačky nie sú vymenené, voz bol samozrejme plný ľudí čo tiež znižovalo komfort. Určite treba porovnávať s ČR a brať si od nich príklad. Tam keď nastúpite aj do starej električky (je jedno či T3 alebo ešte T6 keď boli) interiér je oveľa ,,vymazlenejší", steny čisté natreté, sedačky čisté vytepované (podľa možností) okná čisté, gumové tesnenie na oknách v bezchybnom stave, kovové detaily dotiahnuté, voz uprataný a umytý. Jednoducho električka ako nová. Na Slovensku však nikto nepozerá na detaily. Taký je úzus, že ,,na dizajn a čistotu to nejazdí"... Takže tak... Buďte cestujúci radi, že sa odveziete, v čom to už je druhá vec...
Reakcia na: upravovač fotiek #254885:
Ked do generalnej opravy vrazis peniaze, tak by si to mal aj pouzivat, a nie nechat to hnit lebo 0.000001% substratu bude vystrajat lebo radsej chcu elektricku s dizajnom zo 1970 rokov oproti elektricke s dizajnom zo 1960 rokov.

Vies co prilaka substrat do MHD, aj ked existuju stare vozidla? Ked tie stare vozidla su dobre udrziavane, ciste, spolahlive, ked sa ludia do nich zmestia, a ked jazdia v atraktivnych intervaloch. Cela tato diskusia o obnoveni celodennej premavky T6 na ukor T3 po GO je na rovnakej urovni ako unifikovany nater, novy font, oblastne cislovanie, premenovane zastavky, nove oznacniky, a nove hlasenie. Robit z toho pekny PR sa sice da, ale neriesi to realne problemy co MHD ma, a neprilaka to novych klientov do MHD.
Reakcia na: Andrej #254882:
A terazky mi povedzte, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom absurdný?
Reakcia na: Andrej #254883:
Či to nebude tým, že Praha má skoro trojnásobný rozpočet oproti Bratislave🙃
Reakcia na: upravovač fotiek #254881:
Mozno je teraz udrzba na vyssej urovni nez v 90 rokoch, ale ked si porovnas jazdu na hocicom v Prahe s hocicom v Bratislave tak nase vozy su stale velmi zufale. Hlavne T6, vacsina z nich posobi ako keby sa isli za jazdy rozpadnut.
Reakcia na: upravovač fotiek #254880:
A nepride ti trochu absurdne, aby sa vozidla ktore su po GO a (s moznou vynimkou prvych kusov ktore boli zmodernizovane v rokoch 2002-2005) si este za tu investiciu este nezplatali (o novostavbach ani nehovorim!) vypravovali len pocas spiciek? Zas T6 tiez neposobia nejak extra moderne okrem mozno platnakov, a to skor vdaka interieru.

Substrat si mozno vsimne na 3 sekundy ze ich voz na L4 vyzera trochu starsie nez ten voz co na druhej strane ulice prichadza na L3, a potom sa vratia sa k svojim TikTokom a zabudnu na to. Pre vacsinu ludi je stary voz ako stary voz.
Reakcia na: Ma178rek #254878:
Posledných 15 rokov je údržba aj v Bratislave na úrovni. Stačí zaloviť v pamäti na desné 90. roky, kedy po uliciach jazdili doslova vraky miesto električiek. Alebo 0. roky 21. storočia, tak zašpinené a potagované vozy neboli ani predtým, ani potom.
Reakcia na: Andrej #254879:
Opravujem: Nebral by som si v konkrétnej veci vyraďovania T6A5 príklad z Prahy. A myslím si že je dôležité, ako vníma substrát vozidlá po stránke ich zastaralosti.
Reakcia na: upravovač fotiek #254877:
Ak sa bavime o tom, ci vizualne starsie vozidla budu odradzat substrat, tak si myslim ze brat priklad od mesta, v ktorom sa nic take nestalo, je celkom na mieste. A celkovo je siet MHD v Prahe na vyssej urovni nez u nas, tak neviem preco by sme od nich nemali brat priklad?
Reakcia na: Andrej #254876:
Lenže MHD v Prahe je na úplne inej úrovni...
Údržba je dosť rozdielna... Aj tie T6 ktorých sa zbavovali mali interiér že krásny oproti nám...
Reakcia na: Andrej #254876:
Nebral by som si príklad z Prahy.
Reakcia na: si #254874:
Praha sa kompletne zbavila T6, zatiaľ čo T3 (vrátane novostavieb) veselo jazdia ďalej, a nemám dojem že by tam mali problémy s prilákaním substrátu.
Reakcia na: upravovač fotiek #254872:
Vysúťaženych vozov je dostatok len tie financie na to mať... Ale celkovo sa mi páči obnova električiek keďže sa síce v 2015 nakúpilo naraz 60 ale teraz po cca 10 rokoch tu máme ďalších 30+10 ... Proste nie je to naraz ako tie trolejbusy v 2014 či kedy a je to takto lepšie...
Reakcia na: Andrej #254873:
pre vacsinu substratu ale posobia T6 ako novsie a pokial chces aby si ten substrat prilakal/neodradil tak je asi lepsie pouzit vozy ktore su z hladiska criev na tom menej moderne (lebo to je vacsine substratu uplne jedno)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.