Vysúťaženych vozov je dostatok len tie financie na to mať... Ale celkovo sa mi páči obnova električiek keďže sa síce v 2015 nakúpilo naraz 60 ale teraz po cca 10 rokoch tu máme ďalších 30+10 ... Proste nie je to naraz ako tie trolejbusy v 2014 či kedy a je to takto lepšie...
pre vacsinu substratu ale posobia T6 ako novsie a pokial chces aby si ten substrat prilakal/neodradil tak je asi lepsie pouzit vozy ktore su z hladiska criev na tom menej moderne (lebo to je vacsine substratu uplne jedno)
Nesúhlasím. Električková prevádzka by nemala stáť na tom, co vyzerá moderné a čo nie. TV3 je zastaralá výzbroj ktorá má vyššiu spotrebu energie než klasické zrýchľovače, a je úplne logické, aby sa používali menej ako T3P, ktoré sú po GO a majú modernú výzbroj, alebo aj T3G, ktoré sú z pohľadu cestujúceho rovnako zastaralé ako T6, ale majú výzbroj ktorá je schopná rekuperácie. Súčasný stav mal nastať už dávno, že počas COVIDU sa odstavovali T3P/G a prioritou boli žehličky bol obrovský strategický omyl.
Koľko rokov mali K2 keď sa modernizovali na K2S? Po modernizácii by T6A5 mohli kľudne jazdiť desiatky rokov a jediné, čo by sa im dalo vytknúť, by boli schody pri nástupe.
Sú vysúťažené 20 ks 29T a 20ks 30T nad rámec tých, ktoré máme, resp. tých 10 ks 29T, ktkré majú prísť budúci rok (a ktoré dúfam nahradia K2S, ktoré definitívne skončia, víkendová výprava 100% nízkopodlažná). Plne podporujem, aby sa nakúpili! Jedná sa o overený model, prevádzkovateľ, vodiči aj cestujúci sú spokojní. Určite lepšie ako modernizovať T6A5. Lenže! Budú peniaze? Ak nebudú teraz, budú neskôr? Kedy? Aby sa to zasa neodkladalo na "neskôr", lebo dôvod sa vždy nájde. Mám obavu, že súčasná vládna mafia radšej nechá prepadnúť nevyčerpané peniaze v eurofondoch, než by ich mala odklepnúť "zlej bratislave" s "progresívnym" primátorom.
"Megaelektričiek" je vysúťažených 60 kusov. Okamžite by som ich bral. Všetky. Nemám žiaden sentimentálny dôvod "držať" akýkoľvek vysokopodlažný typ. Kľudne vyraďme aj všetky modifikácie T3 a T6A5 a darujme ich na Ukrajinu (hoci možno by nemali záujem, najú teraz iné problémy). Ak budeme mať v roku 2030 komplet obnovený vozový park nízkopodlažnými, klimatizovanými vozmi, budem rád.
Pokiaľ sa neurobila modernizácia doteraz neverím že sa už urobí... Predsa len tie vozy majú 30+rokov...
Minulý rok niekedy cez leto vyhlásili súťaž na 20+20 električiek
A taktiež začiatkom tohto roka chceli tie megaelektričky ...
Ak budú peniaze chcelo by to 30 megaelektričiek a 20 klasických ... Prípadne ja som stále zástancom predĺženia či už 29t alebo 30T o články C a D kde by samozrejme bol D článok s motorom, predĺžilo by to súčasne električky na cca 42m čo by ponúklo cca 50 ďalších miest na sedenie+státie
Uvidíme. Ja plne podporujem aby sa kúpili nové vozy v čo najväčšom počte a aby vysokopodlažné vozy do roku 2030 skončili úplne. Ale obávam sa, že sa na nové vozy nenájdu peniaze. A potom nám budú musieť T6A5 slúžiť ešte 20 rokov. V tom prípade by som už videl ich modernizáciu vrátane dosadenia klimatizácie ako zmysluplnú investíciu.
Ja osobne tiež mám radšej T6 ako T3 hlavne kvôli interiéru keď som prvýkrát prišiel do Bratislavy a šiel som k Botanickej záhrade tak som stretol T3 na linkách 4/9 a T6 na linke 5 a proste odvtedy mám zaužívané to že T3 je stará ale vtedy to tak bolo, teraz je situácia opačná ale stále sú pre mňa T6 lepšie... Škoda že sa upustilo od tej modernizácie či čo to malo byť alebo chceli urobiť pred cca 10 rokmi..
Postav vedľa seba T6A5 I. alebo II. série, T3G alebo T3M, T6A5 III. série a T3P a požiadaj 100 náhodne vybraných ľudí, aby ti tie vozy usporiadali podľa toho, aké moderné sú.
Logika je ale inde - rekonštruované, a teda vlastne novšie vozy sú T3P, sú modernejšie, preto je logické ich uprednostniť. Sedadlá nie sú argument, keby bola vôľa, dali sa použiť dvojsedačky z vyradených K2S do T3.
Z T6A5 je oveľa lepší výhľad pre stojacich cestujúcich. Okrem toho pôsobia na cestujúceho modernejšie. Mali by jazdiť celodenky a T3 by mali byť iba v špičkách. Dnes je to opačne.
Bohužiaľ T3 v usporiadaní 1/1 sú také menej friendly cestujuce...ale zase všetky sedadlá do 1 smeru sú veľká výhoda (keby majú T3 aspoň tie sedadlá medzi 2-3 dverami v usporiadaní 2sedadlo by to bolo asi najlepší kompromis medzi kapacitou a komfortom
"Televízii JOJ sa podarilo získať kamerové záznamy z momentu zrážky dvoch vlakov, ku ktorej došlo v nedeľu 9. novembra na trati pri Pezinku." https://www.facebook.com/share/r/17Dkd2CwQP/
T3x2 maju v priemere menej miest ako 30T na sedenie, T6A5 medzi 29T a 30T. Takze si nemyslim, ze 10 miest na sedenie extra vs menej miest na stanie oproti 30T je az taka velka vyhoda.
Ano však v 2019 preto keď šiel 1 linkový variant na scénu sa rozhodlo že L1 pôjde do Petržalky a X6 zožerie zvyšné vozy a to vtedy obe linky zjedli po 11 vozidiel
Neviem no ak sa robia nejaké rekonštrukcie treba zmeniť to čo treba...
Tých 40 je dostačujúcich, jednosmerné majú výhodu v Tom že majú viac miesta na sedenie...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ma178rek