Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #254899:
Znepokojené matky sú podobné hnutie ako Cyklokoalícia. Pretláčajú, čo sa im hodí, ukazujú malé veci, že aha toto spravili tam a tam a prečo to nejde aj v Bratislave napríklad, dajú fotku ulice, kde sa napríklad zakázal vjazd autám, ale je to len slepá ulica medzi domami a na druhej strane sú seriózne cesty, ale oni to našróbujú na to, že tak treba upraviť aj niektorý z hlavých ťahov v Bratislave. Ale nepovedia, že to je slepá ulica. Alebo že v meste XY zrušili cestu pri nábreží. Ale už ti nepovedia, že ju nezrušili, len ju presunuli pod zem, alebo upravili cestu vedľa za radom budov, ktorá teraz plní jej funkciu. Alebo prídu s tým, že aha v Utrechte zrušili 5000 parkovacích miest, musíme aj v Bratislave. Ale už ti nepovedia, že Utrecht cca 300 tisícové mesto o rozlohe o niečo menšej ako Petržalka, Ružinov a Nové mesto, kde priamo mesto spravuje cca 180 tisíc parkovacích miest (pre porovnanie, Magistrát Hl. mesta Bratislava uvádza, že v Bratislave je cca 70-80 tisíc oficálnych parkovacích miest). A áno, Utrech zrušil 5000 parkovacích miest, lenže predtým vybudoval v parkovacie domy pre 5000 vozidiel, aby mohol zrušiť tie miesta. Alebo Cyklokoalícia ti bude tvrdiť, že až 25% populácie Holandska využíva bicykel na cestu za bežnými potrebami. V tomto neklamú. Ale keď sa na to pozrieš lepšie, cca 80% cyklistov na ktorých sa odvolávajú, tak nerobia trasy dlhšie ako 4km. Na to je oficálna štatistika. Do práce cestuje bicyklom len 10% populácie. Tých chýbajúcich 15% sú ľudia, čo sadnú na bike a idú ten 1-2km max do obchodu, či pozrieť suseda. Kým napríklad na Slovensku cca 20% populácie sa presúva pešo, cca 40% VHD a cca 40% IAD a okolo 1% cyklistov ak sa bavíme o dochádzaní do práce, tak v Holandsku máš cca 10% cyklistov, ale máš len 4% chodcov, VHD využíva cca 30% a IAD tvorí cca 55% prepravnej kapacity. Takže áno, máš viac cyklistov, ale menej chodcov a ľudí vo VHD. Štatistiky hovoria tiež jasne, kým na Slovensku je mediánový priemer ročného nájazdu vozidiel v súkromnom vlastníctve okolo 10-11 tisíc km, v Holandsku je to niekde medzi 13-14 tisíc km. Majú väčší pomer vozidiel na 1000 obyvateľov (504) ako Slovensko (472).

Takže tam je ten problém, že oni koľkokrát povedia A, ale zabudnú povedať B (či úmyselne, alebo naschvál, nech si zhodnotí každý sám)

Čo sa týka AS Mlynské Nivy, Slovak Lines to nepo... Vybudoval stanicu? Vybudoval. Bola najmodernejšia a asi aj najlepšia na Slovensku? Za mňa áno. Bola využívaná VHD? Nie, ani na 50% kapacity. Stačil mi posledný rozhovor, kde sa predstavitelia Arrivy a BSK odvolávali na to, že AS Mlynské Nivy má najvyššie poplatky na Slovensku a že predtým, kým bola dočasná stanica, tak pýtali 2€ (logika, provizórium, nedávam plnú sumu). Nikto sa ale nepozastavil nad tým, či už z BSK, alebo ani reportér, že pokiaľ je 9,5€ na AS Mlynské Nivy veľa, tak 5,5€ za AS Šamorín nie je náhodou krádež?

Kto teda zlyhal? Za mňa Magistrát, resp. BSK, alebo kto mal na to dosah. Mali presne zadefinovať veľkosť a kapacitu stanice (nestalo sa tak). Teraz sú tu aj Magistrát, aj BSK celý odutý, že ako si súkromná spoločnosť môže dovoliť nakladať so svojím majetkom, hlavne ak je nevyužívaný ako mal byť a sa tu oháňajú, že by chceli regulovať poplatky za stanicu (najlepšie 2-3€ za bus, čo som zachytil, ale 5,5€ za AS Šamorín je v poriadku evidentne). Ak sa to Magistrátu a BSK nepáči, prosím, mali si oni postaviť vlastnú stanicu, ktorá by bola majetkom mesta. Aha, na to neboli peniaze.

Ďalšia otázka do diskusie pre niekoho, za mňa veľmi nie, môj osobný názor, že centrálna AS pre autobusy je dávno prežitok v prípade Bratislavy. Je to niečo, na čo boli ľudia zvyknutý 70+ rokov, tak to tu musí byť stále. Jasne, napríklad pre Dunajskú Stredu to dáva zmysel, ale pre BA už veľmi nie, v momente, keď nám medzimestská regionálna doprava koľkokrát stojí na zastávka MHD (čo je super, človek má viac možností ako sa dostať na vhodnejšiu zastávku). Môžeme sa baviť, že nejakú autobusovú stanicu treba, ale len pre diaľkové autobusy, čo nestoja na zastávkach MHD a stoja len v centrách miest. Na to stačí aj súčasná AS Mlynské Nivy.

To že je AS zahrabaná pod zemou za mňa problém nie je, majú to tak vo viacerých mestách. Ja osobne to podporujem. Potrebuješ na to obrovskú plochu, ktorú vieš využiť lepšie, napríklad pre park, bytovú či kancelársku zástavbu, nejaké športovisko či niečo podobné. Kvalitu vzduchu samozrejme riešiť treba, na druhú stranu, na rušných staniciach aj keby boli na povrchu a otvorené na všetky strany, tak sa namerajú podobné hodnoty znečistenia ako pri AS Mlynské Nivy. Stačí vedieť kedy a kde merať.
Reakcia na: integrácia #254898:
Problem je, ze Neukojene Matky su tak zprofanovane, ze aj keby mali pravdu, neverim im a odmietam im davat vacsiu pozornost pre ich bludy.

Druha vec je, ze Slovak Lines do jednoducho povedane "posrau" a BSK a Mesto by mali hladat nejaku alternativu, kde spravit druhu Autobusovu stanicu.
Reakcia na: gejza #254889:
síce znepokojené matky, ale fakt je, že v tom podzemí je od začiatku šialený vzduch, ktorý sa ešte zhoršil, keď to tam osekali na tretinu a na zvyšku sa stavia
keďže to má trvať vraj ešte rok(!), cez leto, kedy tam je zakaždým otrasné dusno, sa tam zadusíme

https://www.facebook.com/Znepokojene/posts/pfbid02EBosn5fP9odSGETXo189fm5TSwM3gQXJEN59KAuBKMVS31VTfP5YgXCCQSmZ6d9Dl
Reakcia na: upravovač fotiek #254895:
Dakujem
Reakcia na: Gabikamo #254894:
Nie, neuvažujeme. Ľudia sa môžu prejsť peši alebo ísť bicyklom. Nemáte za čo.
Reakcia na: Gabikamo #254894:
Stránky imhd.sk nie sú stránky dopravného podniku ani mesta. Nikto tu nemá právomoc predĺžiť premávku akejkoľvek linky.
Chcem sa spytat ci v BA zajtra 17.11. neuvazujete o predlzeni hodin na linke 94 smerom do Petrzalky. Pomohlo by to po presune ludi domov po zhromazdeni na Namesti Slobody. Dakujem
Reakcia na: gejza #254889:
Zaujímavé, z osobných skúseností (ktorých nieje vela) s tým článkom celkom súhlasím. Keď som prišiel v 2023 cez leto pozrieť si Bratislavu, lebo som sa dostal na strednú, tak som úplne žasol celým mestom, a hlavne keď som prišiel na Nivy, a to sa nedá poprieť, že je to dosť pekné nákupné centrum (no, a hej, taktiež autobusová stanica) v ktorom som dokázal zablúdiť.

Ale potom keď som sa začal hrabať viac do projektov v meste, MHD a podobných vecí, tak som si začal uvedomovať, že "Hmm, no, možno to nieje až také úplne buržoázne" + keď často chodím za otcom do Viedne, tak to je basically čiernobiely rozdiel. Hlavne si v tých rozdieloch všímam, že celkovo tie veci tunak sú také "patchworkové". Že možno samotne tie projekty a veci sú celkom dobré, ale vždy tam je ten pocit, že akoby do seba od plánovania nesedeli, a potom to aj individuálne na nich vidno.

No, ale tak či tak naspátky už sa mi aj tak nechce, pri najhoršiom sa nebudem nudiť a báť, že by všetko bolo perfektné 😁
Reakcia na: Sajmi36336 #254887:
Nie je potrebné sa vôbec čudovať. V tomto kocúrkove platí rovnica. Najskôr ja , teda šéf a potom ďáleko tí ostatní - cestujúci. A môžu sa tu aj potrhať všetci, čo si myslia, že nie. Vivat Slovakia. Brať, kradnúť a klamať. Česť všetkým poctivým výnimkám .😃
Reakcia na: upravovač fotiek #254881:
Áno, v porovnaní s 90. rokmi alebo v porovnaní s Košicami je údržba na úrovni. V porovnaní s čojaviem Plzňou už veľmi nie.
Reakcia na: MatejBA #254888:
Ja by som sa spýtal, na ktorú električku to dáva zmysel dať?

Prvá odpoveď: na žiadnu, kúpme nové vozy. OK, teraz reality check. Rámcové zmluvy, ktoré DPB má, tiež neplatia donekonečna. Ak nám nepadnú "z neba" fondy EÚ, tak nové vozy nebudú, lebo mesto to nezafinancuje. Pre porovnanie, mesto z vlastných zdrojov dokázalo akurát tak modernizovať K2 a T3 na K2S a T3P (iné kusovky si dovolím teraz ignorovať). Niektoré K2S a T3P boli s novými vozovými skriňami (vysokopodlažnými !!!!). Nevieme, aké možnosti budú zo strany EÚ v budúcnosti, či budú vôbec také štedré ako boli 10 rokov dozadu a ako sú dnes. Lenže dnes to brzdí štát.

Druhá odpoveď: má zmysel dať klímu na električku, ktorá tak či tak potrebuje modernizáciu. A čo má zmysel modernizovať? T6A5 alebo dávnejšie modernizované T3? S K2 nerátam vôbec, lebo sú to vozy a) s nedostatočnou kapacitou a b) lenivé (nízky výkon).

Tretia odpoveď: Osobne dokážem prežiť aj bez klímy, za predpokladu, že vozidlá majú riadne zabezpečené vetranie. Lenže to nemajú žiadne, možno ako-tak 1. séria T6A5, aj keď stále je to slabé ak porovnám napr. s T5C5, ktoré boli o dve desaťročia staršie (technicky, hoci sú dizajnovo identické). Dúfam, že nikoho nenapadne kupovať T5C5 z Budapešti, keď sa budú vyraďovať. Mimochodom, pred pár dňami jednu súpravu skúšali na trati zubačky (sklon max 11%):
https://www.cs-dopravak.cz/v-budapesti-vyjely-tramvaje-tatra-t5c5-na-ozubnicovou-drahu/
https://www.youtube.com/watch?v=PyFeKD2Qnv4&t=1000s
Reakcia na: Andrej #254886:
Vies co prilaka substrat? Ked na stare elektricky namontujes klimu, aby si v nich v lete neumrel. Na ktoru elektricku to pojde lahsie a lacnejsie? T3 ci T6?

Ak nebude na nove elektricky, tak je lepsie obmedzeny rozpocet vrazit do T6A5 generalky, kde uz pri generalke sa oplati pridat klimu a zmenit vyzbroj, kde po nich potom budu dlhsie sluzit ako teraz "novsie" T3, ktore budu v tom case opat o nieco starsie.
Ja som išiel minule po dlhej dobe v T6 a interiér naozaj otrasný, nie je vôbec starostlivosť o ich interiéry, ani len tie staré sedačky nie sú vymenené, voz bol samozrejme plný ľudí čo tiež znižovalo komfort. Určite treba porovnávať s ČR a brať si od nich príklad. Tam keď nastúpite aj do starej električky (je jedno či T3 alebo ešte T6 keď boli) interiér je oveľa ,,vymazlenejší", steny čisté natreté, sedačky čisté vytepované (podľa možností) okná čisté, gumové tesnenie na oknách v bezchybnom stave, kovové detaily dotiahnuté, voz uprataný a umytý. Jednoducho električka ako nová. Na Slovensku však nikto nepozerá na detaily. Taký je úzus, že ,,na dizajn a čistotu to nejazdí"... Takže tak... Buďte cestujúci radi, že sa odveziete, v čom to už je druhá vec...
Reakcia na: upravovač fotiek #254885:
Ked do generalnej opravy vrazis peniaze, tak by si to mal aj pouzivat, a nie nechat to hnit lebo 0.000001% substratu bude vystrajat lebo radsej chcu elektricku s dizajnom zo 1970 rokov oproti elektricke s dizajnom zo 1960 rokov.

Vies co prilaka substrat do MHD, aj ked existuju stare vozidla? Ked tie stare vozidla su dobre udrziavane, ciste, spolahlive, ked sa ludia do nich zmestia, a ked jazdia v atraktivnych intervaloch. Cela tato diskusia o obnoveni celodennej premavky T6 na ukor T3 po GO je na rovnakej urovni ako unifikovany nater, novy font, oblastne cislovanie, premenovane zastavky, nove oznacniky, a nove hlasenie. Robit z toho pekny PR sa sice da, ale neriesi to realne problemy co MHD ma, a neprilaka to novych klientov do MHD.
Reakcia na: Andrej #254882:
A terazky mi povedzte, Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom absurdný?
Reakcia na: Andrej #254883:
Či to nebude tým, že Praha má skoro trojnásobný rozpočet oproti Bratislave🙃
Reakcia na: upravovač fotiek #254881:
Mozno je teraz udrzba na vyssej urovni nez v 90 rokoch, ale ked si porovnas jazdu na hocicom v Prahe s hocicom v Bratislave tak nase vozy su stale velmi zufale. Hlavne T6, vacsina z nich posobi ako keby sa isli za jazdy rozpadnut.
Reakcia na: upravovač fotiek #254880:
A nepride ti trochu absurdne, aby sa vozidla ktore su po GO a (s moznou vynimkou prvych kusov ktore boli zmodernizovane v rokoch 2002-2005) si este za tu investiciu este nezplatali (o novostavbach ani nehovorim!) vypravovali len pocas spiciek? Zas T6 tiez neposobia nejak extra moderne okrem mozno platnakov, a to skor vdaka interieru.

Substrat si mozno vsimne na 3 sekundy ze ich voz na L4 vyzera trochu starsie nez ten voz co na druhej strane ulice prichadza na L3, a potom sa vratia sa k svojim TikTokom a zabudnu na to. Pre vacsinu ludi je stary voz ako stary voz.
Reakcia na: Ma178rek #254878:
Posledných 15 rokov je údržba aj v Bratislave na úrovni. Stačí zaloviť v pamäti na desné 90. roky, kedy po uliciach jazdili doslova vraky miesto električiek. Alebo 0. roky 21. storočia, tak zašpinené a potagované vozy neboli ani predtým, ani potom.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.