Áno, bola to vyhláška 80/1975. Práve vtedy som robil autoškolu a pamätám si, že definícia električky tam bola.
Nehovorím o neporozumení, len konštatujem, že v zákone 8/2009 o cestnej premávke som definíciu električky nenašiel. Zrejme sa to dnes považuje za všeobecne známy pojem.
možno by som to rozšíril: Zrušme všetky aj neoficiálne prejazdy v MA, PK a SC (napr. ráno 649 na 632) a zaveďme pravidlo, že autobus, ktorý prišiel na konečnú, pokračuje na najbližšom spoji vychádzajúcom z danej zastávky. Radšej nech cestujúci prestupujú, než aby čakali polhodinu navyše, kým príde to správne vozidlo.
Tak ale potom tu absentuje konzistentnosť. Buď bude Červený bridž alebo Harbour bridge. A samozrejme, bez diskusie ideálne neprekladať. Je tiež nehľadám na mape Británie Západnú šunku.
Ono by mozno bolo dobre docasne prejazdy 605 zrusit (kym sa dokonci D1×D4), vacsina ludi nepouziva waze a nevie ze 605 prejazduje na 645 a 659.
Minule som upozornil preto cestujucich v SC ze 659 dlho nepride a zabezpecili si odvoz, a pokial byvaju v Janovciach alebo Ulanoch tak im nepomoze ani 658 a bezprejazdova 659 by prisla za 3 hodiny
Vtedy bola električka vo vyhláške o cestnej premávke definovaná ako koľajové vozidlo pozostávajúce z motorového vozňa alebo motorového vozňa a jedného alebo viacerých vlečných vozňov (presné znenie si už nepamätám). O tom, že by musela byť poháňaná elektrinou, sa tam nič nepísalo. V dnešnom zákone o cestnej premávke som pojem električka definovaný nenašiel.
Hlásenie v Arrive robí z Cífera väčšie mesto- zastávku Cífer, centrum prekladá ako "City centre". Cez inú zastávku PAD "centrum" som od zavedenia anglických hlásení v Arrive nešiel, ale predpokladám, že tomu bude podobne.
Myslel som pri prímestských autobusoch a 21; možno aj 92.
Vysvetlím ti to na aktuálnom príklade: 15:55 si na AS v SC, cestuješ do Igramu. Plánuješ ísť na 645 16:09, ktorá je pokračovaním 605 z BA. 666 príde zo žst zmeškaná, ale necháš ju odísť, lebo 605 ešte voči času v SC na Bratislavskej nemešká. Pritom už dlho trčí v kolóne kdesi pri križovatke s D4, či kde to tento týždeň opravovali, a do SC na Bratislavskú dojde s +30. Vo výsledku po prirátaní kolón pri seneckom cintoríne, ktoré si vystojí 3x(1. od veľkého tesca, 2. od kostola, 3. od železničnej stanice), pôjde tesne pred ďalšou 666 a mohol si už byť trištvrte hodinu doma, keby si vedel, že toľko bude meškať. Mapa polohy vozidiel by ti až tak nepomohla, keďže ešte stále by ten spoj ukazovalo ako idúci včas.
Ak by boli fiktívne zastávky napr. pri Triblavine, exite Bernolákovo a Veľkom Bieli(https://maps.app.goo.gl/insK9HMzao9fxFUA7 ) + by bola 605-kou a 609-kou fiktívne obsluhovaná zastávka SC, Vinohrady, vedel by si dostatočne skoro, že tvoj spoj výrazne mešká a zariadil by si sa inak.
V MHD ani prímestských linkách, ktoré nejdú po diaľnici, myslím, také dlhé úseky bez zastávky nie sú, možno len záhorská strana Pezinskej Baby.
P.S. s tou 645 16:09 idúcou tesne pred 666 16:50 je to reálna skúsenosť z tohto týždňa.
Mňa šokoval význam slova električka koncom 70. rokov, keď som chodil do autoškoly (na strednej škole). Inštruktor nám vysvetlil, že električka nemusí byť elektrická, a tým vysvetlil text dopravných predpisov, ktorému sme pôvodne nerozumeli.
To je dané tým, že na Slovensku iná tramvaj ako elektrická nikdy nebola. Parná tramvaj bola v Košiciach, ktoré ani slovenské vtedy veľmi neboli (Kassa). A jazykovedcov netreba brať veľmi vážne, väčšine profesí vôbec nerozumejú, takže nechápu, prečo je výraz tramvaj potrebný aj v slovenčine. Parná električka je fakt nezmysel!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
samkoh