Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #252527:
Tak som to poplietol, "stará" vyhláška bola teda 80/66 a "nová" 100/75, máš pravdu. Učebnicu v autoškole a dokonca aj testy sme v r. 1975 mali ešte podľa starej, ale hovorili nám, čo je v novej iné.

Už si vážne nepamätám, v ktorej z týchto vyhlášok bola definícia električky, ale niekde bola. Predsa len je to už 50 rokov.

Edit: prekonal som svoju lenivosť a vygúglil som si to:
https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/1975/100/19790801.html

§7 odsek 8
„Električkou“ sa rozumie samostatne sa pohybujúci koľajový motorový vozeň alebo súprava zložená z viacerých motorových vozňov alebo z motorového vozňa a jedného alebo viacerých pripojených vlečných vozňov.

A našiel som aj vyhlášku 80/66 a tam to ešte nebolo:
https://www.slov-lex.sk/ezbierky/pravne-predpisy/SK/ZZ/1966/80/vyhlasene_znenie.html
Reakcia na: Miro #252525:
Tak 80/66 alebo 100/75?
Reakcia na: Miro #252525:
Električka je tzv. primitívny termín a vychádza sa z predpokladu, že všetci vedia, čo si pod ňou predstaviť.
Reakcia na: S499.1023 #252524:
Áno, bola to vyhláška 80/1975. Práve vtedy som robil autoškolu a pamätám si, že definícia električky tam bola.

Nehovorím o neporozumení, len konštatujem, že v zákone 8/2009 o cestnej premávke som definíciu električky nenašiel. Zrejme sa to dnes považuje za všeobecne známy pojem.
Reakcia na: Miro #252517:
To bolo v akej vyhláške, 80? A aké neporozumenie to spôsobilo?
Reakcia na: Viliam22 #252520:
možno by som to rozšíril: Zrušme všetky aj neoficiálne prejazdy v MA, PK a SC (napr. ráno 649 na 632) a zaveďme pravidlo, že autobus, ktorý prišiel na konečnú, pokračuje na najbližšom spoji vychádzajúcom z danej zastávky. Radšej nech cestujúci prestupujú, než aby čakali polhodinu navyše, kým príde to správne vozidlo.
Reakcia na: Ecomat #252519:
Tak ale potom tu absentuje konzistentnosť. Buď bude Červený bridž alebo Harbour bridge. A samozrejme, bez diskusie ideálne neprekladať. Je tiež nehľadám na mape Británie Západnú šunku.
Prečo sú v trolejbusoch schémy len trolejbusových liniek a nie celá sieť DPB?
Reakcia na: samkoh #252511:
Ono by mozno bolo dobre docasne prejazdy 605 zrusit (kym sa dokonci D1×D4), vacsina ludi nepouziva waze a nevie ze 605 prejazduje na 645 a 659.
Minule som upozornil preto cestujucich v SC ze 659 dlho nepride a zabezpecili si odvoz, a pokial byvaju v Janovciach alebo Ulanoch tak im nepomoze ani 658 a bezprejazdova 659 by prisla za 3 hodiny
Reakcia na: Ike #252514:
pozor, nie všetko sa prekladá - Prístavný Bridge !
alebo aj Spádouviskou one, Spádouviskou two ..
Reakcia na: S499.1023 #252516:
Keby mali v New Yorku slovenské hlásenia v MHD, tak by hlásili "splachovacie lúky" 🤑
Reakcia na: BA2301 #252509:
Vtedy bola električka vo vyhláške o cestnej premávke definovaná ako koľajové vozidlo pozostávajúce z motorového vozňa alebo motorového vozňa a jedného alebo viacerých vlečných vozňov (presné znenie si už nepamätám). O tom, že by musela byť poháňaná elektrinou, sa tam nič nepísalo. V dnešnom zákone o cestnej premávke som pojem električka definovaný nenašiel.

Reakcia na: Ike #252514:
Flushing Meadows go go, Lendl - McEnroe?
Reakcia na: BA2301 #252509:
A čomu ste konkrétne nerozumeli?
Reakcia na: Cancer #252513:
Reklamujem. Po vzore Red Bridge by to malo byť Meadows two.
Reakcia na: BA2301 #252510:
Ale ako bez prekladu budú nákupní turisti vedieť že Lúky sú tú? 🤕
Hlásenie v Arrive robí z Cífera väčšie mesto- zastávku Cífer, centrum prekladá ako "City centre". Cez inú zastávku PAD "centrum" som od zavedenia anglických hlásení v Arrive nešiel, ale predpokladám, že tomu bude podobne.
Reakcia na: Ma178rek #252497:
Myslel som pri prímestských autobusoch a 21; možno aj 92.
Vysvetlím ti to na aktuálnom príklade: 15:55 si na AS v SC, cestuješ do Igramu. Plánuješ ísť na 645 16:09, ktorá je pokračovaním 605 z BA. 666 príde zo žst zmeškaná, ale necháš ju odísť, lebo 605 ešte voči času v SC na Bratislavskej nemešká. Pritom už dlho trčí v kolóne kdesi pri križovatke s D4, či kde to tento týždeň opravovali, a do SC na Bratislavskú dojde s +30. Vo výsledku po prirátaní kolón pri seneckom cintoríne, ktoré si vystojí 3x(1. od veľkého tesca, 2. od kostola, 3. od železničnej stanice), pôjde tesne pred ďalšou 666 a mohol si už byť trištvrte hodinu doma, keby si vedel, že toľko bude meškať. Mapa polohy vozidiel by ti až tak nepomohla, keďže ešte stále by ten spoj ukazovalo ako idúci včas.
Ak by boli fiktívne zastávky napr. pri Triblavine, exite Bernolákovo a Veľkom Bieli(https://maps.app.goo.gl/insK9HMzao9fxFUA7 ) + by bola 605-kou a 609-kou fiktívne obsluhovaná zastávka SC, Vinohrady, vedel by si dostatočne skoro, že tvoj spoj výrazne mešká a zariadil by si sa inak.
V MHD ani prímestských linkách, ktoré nejdú po diaľnici, myslím, také dlhé úseky bez zastávky nie sú, možno len záhorská strana Pezinskej Baby.
P.S. s tou 645 16:09 idúcou tesne pred 666 16:50 je to reálna skúsenosť z tohto týždňa.
Reakcia na: Ike #252507:
Prekladať miestne názvy je barbarstvo.
Reakcia na: Mhr1 #252508:
Mňa šokoval význam slova električka koncom 70. rokov, keď som chodil do autoškoly (na strednej škole). Inštruktor nám vysvetlil, že električka nemusí byť elektrická, a tým vysvetlil text dopravných predpisov, ktorému sme pôvodne nerozumeli.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.