Nebuďte na vallovcov takí zlí. Projekt sa stále vylepšuje.
Na zimu napríklad protitankové zátarasy natreli na bielo. Aby do nich pri väčšom snežení niekto neznalý vošiel v domnení, že je to len prejazdná kopa snehu, ak sa bude vyhýbať napr. RZP.
A sú nejaké dôkazy k tomu odmietnutiu KDI? Lebo fejsbúkmi išlo aj tvrdenie, že projekt od nich dostal v auguste súhlasné stanovisko, takže sa už strácam...
Lenze ten semafor by nebol zbytocna investicia, lebo mesto nieco pokaslalo. Mesto si najprv megalomansky vymysli zbytocny cyklopruh (€€€) ktory KDI odmietol, s nikym inym nekonzultovali a teraz ako male deti trvaju na tom, ze je dobry aj ked nie je, sposobi problemy v meste a nasledne ich riesi dalsimi zbytocnymi investiciami (€€€), ktore opat prenesu zapchy inde/blizsie k centru mesta. A co sa potom stane? Zase zacne riesit, preco z bodu A a bodu B su problemy v bode C.
Semafor pre chodcov, aby bezpecne presli cez cestu, kde to nie je 100% bezpecne, je ucelnejsia investicia ako semafor pre auta, aby sa nam neupchaval projekt-pruser, a ludia politikom nenadavali este viac.
A to už nie je investícia naviac? Na jednej strane kritizuješ, že kvôli cyklopruhom museli inštalovať až jeden nový semafór na Šafku, no tu hneď píšeš, že treba semafór pre chodcov pri Kúpeľnej. Pričom lepším riešením je práve tá šikana a ochranné ostrovčeky pre chodcov, ktorých pustia vodiči, ale musia dať prednosť prechádzajúcej električke. Takže 4-násobne vyhodené peniaze a údržba a energie za nový semafór namiesto účelných ochranných ostrovčekov.
Úsekový radar je super vec, ale bráni mu skutočnosť, že nie je upravený v slovenských právnych predpisoch a MV SR predopkladá ich nasadenie cca v roku 2027
Možno myslel úsekový radar. Kľudne nech je tam 2+2, ale rýchlosť znížená na 30 km/h a každý, ktorému to vyráta cez 30, tak pokutička v rámci objektívnej zodpovednosti rovno poštou domov. To by sme po mesiaci videli ako by tam väčšina slušne dodržiavala rýchlosť. A takých úsekových radarov na ukľudnenie pretekárskych chúťok by sa zišlo po meste viac. Mesto by si čo to zinkasovalo do rozpočtu a vodiči by sa začali spamätávať, že 30/50tka na stĺpikoch nie je iba výzdoba ulice. Ďalším takýmto adeptom na úsekový radar je Staromestská. Ale tam sa myslím už pracuje na spomalení dopravy skôr stavebným zásahom.
To uz tam mohli radsej spravit dopytovy semafor pre chodcov (ktory mohol napriklad detekovat elektricky aby im nepadla cervena) ako to do***bat po celom nabrezi.
nuz, 40+ tam mozes ist tak asi o druhej v noci a vtedy tym tak ci tak asi nikoho neohrozis, v dennych casoch tam toto riesenie (celkove) zabezpecilo to, ze budes rad ak tam pojdes 15 s priskokom....
Ja si stale trvam na tom, ze tam ten cyklopruh nemal byt za ziadnych okolnosti a je to cista Vallovina. Sposobil zapchy, cyklisti dychaju krasne spaliny, stoji aj MHD, upchavaju sa krizovatky a musia investovat dalsie peniaze do niecoho (semafor), co fungovalo predtym relativne ok. A riesenie ma byt ist cez uz upchate mosty do Petrzalky...
Upokojovať dopravu slalomom bolo inovatívne riešenie pred desaťročiami a aj to na bočných uličkách. Myslím, že dnes sú už oveľa sofistikovanejšie riešenia.
A dookola sa omieľajú riešenia z pár vybraných miest v západnej Európe. Ale tisíce miest v západnej Európe pochopili, čo je nezmysel a čo nie.
Tá kľukatosť je tam práve z dôvodu, aby sa nelietalo 40+ km/h. To je imho ok. Ako problém vidím technickú realizáciu. Podobných pruhov som v zahraničí videl niekoľko a ani raz ma tam nenapadlo s autom liezť. Pri tom Bratislavskom mi tesne po otvorení neraz prebehlo hlavou, či som nemal ísť do toho cyklopruhu, keď som chcel odbočiť a zároveň pruh bol až pozývajúco široký.
Vôbec sa nečudujem, keď tam zablúdi akýkoľvek zahraničný autobus.
Ak neberiem do úvahy plynulosť cestnej dopravy, tak najväčším problémom tohto veľdiela je kľukatosť.
Keby ten cyklo pruh + jazdný pruh boli priame, t. j. nešli by štýlom, že idem rovno, potom ma vyosí ostrovček, potom späť, potom vyosenie, potom späť (toto sa opakuje komplet v celej trase), tak by nebolo toľko škodových udalostí.
Problém je nekonzistentnosť toho cyklopruhu. Raz tam môžu autobusy ísť, raz nie, šírka je dostatočná. Pokojne tá cyklotrasa mohla začínať ďalej a mať nejakú prirodzenú bariéru, ktorá zabráni vjazdu vozidiel, napr. že by začínali užšie ako je väčšina áut na trhu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Vôbec sa nečudujem, keď tam zablúdi akýkoľvek zahraničný autobus.