Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zakaznik #248930:
Lenže tu sa bavíme o IC vlakoch, nie? Tie majú štyri vagóny a musí tam byť teda nejaké obmedzenie, aby sa nestalo, že lokálni cestujúci medzi BA - TT vykúpia rýchlo všetky miestenky a pre diaľkových nezostane voľné miesto. Neviem, koľko ľudí pristupuje v Trnave. Navyše, ako si predstavuješ, že by ten rezervačný systém fungoval tak, aby ponúkal len miesta, ktoré sú vybookované na zvyšnom úseku? Tri dni dopredu nemusia byť kúpené ešte žiadne lístky na úsek Trnava - Košice, znamená to, že by sa tri dni dopredu dalo rezervovať ľubovoľný počet miest na trasu BA - TT?
Reakcia na: zakaznik #248930:
Nie [tvár Radoslava Procházku], tak zle to byť nemôže
Reakcia na: 810zssk #248925:
Inak na chvíľu mi napadlo, že či náhodou dôvodom tej šialenej ceny na BA - TT nie je, že rezervačný systém ZSSK nevie ponúkať obmedzenú ponuku voľných sedadiel v závislosti od ich (ne)obsadenia v inom úseku.

Ale chcem veriť, že nie je tomu tak. 😄
Reakcia na: 3pa3ck3 #248927:
Tak logicky. Podľa mňa to platí paušálne aj pre dôchodcov (nezabudnime že pokiaľ na nebavíme o 80+, tak pre dôchodcov nie je IT nič nové)
Reakcia na: 810zssk #248925:
Však do tej Trnavy ponúka dopravca len obmedzený počet sedadiel, logicky.
Napr. také sedadlá, ktoré sú obsadené z Trnavy či Piešťan ďalej.
Reakcia na: Ike #248913:
Pre mňa je dostatočná motivácia kupovať si lístky elektronicky už len to, že si to vyklikám sám a nemusím tete za okienkom vysvetľovať, že aj toto mi vie predať 🙂
Reakcia na: N/A #248924:
Tak logicky iný stupeň automatizácie procesov by mal byť zavedený na pošte v Dechticiach a iný na Bratislava 1.

Druhá vec je, že ako to vyzerá na pracoviskách pošty, ktoré jej zákazník nevidí. Napr. na Tomášikovej by mohli nakrúcať filmy o severokórejských pracovných táboroch.
Reakcia na: zakaznik #248920:
Lenže Regiojet ide z Brna a teda od BA má mrte voľných miest - dopyt ďalej na Žilinu je nižší a nezaplní sa to, tak aspoň to doplnia tou úsekovou frekvenciou. ZSSK má kapacitu dimenzovanú na tú linku do Košíc. Ak by predávali BA-TT za dve ľudí, kúpilo by si to dosť ľudí, a už by tie isté sedadlá nevedeli predať niekomu kto ide z BA ďalej. Preto ZSSK nemá záujem o prepravu ľudí z BA do TT za zmysluplnú cenu, lebo na takom cestujúcom by vo väčšinu dní prerobili.

Žiaden normálny komerčný dopravca necieli na "čo najväčšiu obsadenosť" ale na čo najväčšiu tržbu. Preto poloprázdne večerné lety BRU-VIE s priemernou cenou letenky cez 300€ lietajú dlhé roky bez problémov, kým napr. rôzne nezmysly do Košíc sa rušia jeden za druhým, lebo hoci ľudia kričia že to vždy lietalo plné, ak je to plné za 20€, moc tržby to nespraví. Rovnako IC do Košíc ťažko urobí zisk tým že niekoho odvezie do Trnavy za dve eurá a ďalej bude viesť prázdne sedadlo.
Reakcia na: zakaznik #248923:
Pri združených priehradkách robí všetko. Čiže nie je len balíky, ale aj vypláca dôchodky, platenie šekov, atď...reálne sa aj tak musí postaviť a ísť hľadať balík.
No minimálne v predvianočnom období by sa nejaký brigádnik na vyskladňovanie uživil.
Ale SP je typická zaspatá štátna/verejná inštitúcia. Radšej zaplatia desaťtisíce € na to, aby koučovali a motivovali zamestnancov k vyšším výkonom. Ideálne vopred známa firma.
Reakcia na: N/A #248922:
Správne je sa pýtať prečo. 👍🏿
Napríklad teta by mohla ísť hľadať do skladu ešte predtým, než príjemca zistí, že jeho číslo sa objavilo na vyvolávacom displeji. Dokonca by teta mohla vyhľadať aj viacero zásielok na jedno postavenie sa zo stoličky.
A napr. v Alze majú taký sci-fi mód, že vydávané zásielky/tovar vyhľadáva iná osoba a iná osoba ich odovzdáva.
Reakcia na: zakaznik #248921:
A čo pomôže keby sa ČK naskenoval pri vstupe? Teta to musí ísť fyzicky hľadať do skladu a hrabať sa stovkách obálok/balíkov. Na pobočkách si sektory označujú fixkou a potom si to nejakou vlastnou logikou ukladajú.
Softvérová výbava nula celých nula celých nula. 😁
Reakcia na: Miro #248914:
Slovenská pošta ťa tiež nechá čakať najprv na odovzdanie žltého lístka zamestnancovi a potom druhý krát na to, kým zamestnanec zásielku vyhľadá. Namiesto zoskenovania kódu zásielky už pri vstupe. Štátne firmy sú zlo a mali by sa zrušiť. 😄
Reakcia na: Pajo #248915:
Na expresnej vrstve sa zvykne aj cieliť co najväčšia obsadenosť. ZSSK cieli čo najnižšiu obsadenosť.

Preto Regiojet predáva trasu BA - TT za 2,0€ a ZloSpol IC za 7,0€. 😄
Reakcia na: Ike #248917:
Len v učebnicovej poučke chýba faktor kvality, spoľahlivosti a sila konkurencie.

Definoval si, že by ZSSK mala žiadať od cestujúceho, ale protihodnotu nie.

Železnice sú práčka €. Od čias Mikuláša až naveky.
Reakcia na: Ike #248913:
Síce maďarskú tarifu neberiem za učebnicový príklad (nezmyselné príplatky za vlaky "vyššej kategórie", povinné miestenky a pod.), ale presne toto majú oveľa krajšie marketingovo predané.
Neviem presne nájsť znenie, ale lístky cez automat sú tuším o 5% lacnejšie, a tie zakúpené cez aplikáciu až o 10% lacnejšie. Tento variant mi príde oveľa viac pochopený, oveľa viac motivujúci na nákup elektronicky.
Reakcia na: N/A #248916:
Cestovné vo verejnom záujme by malo byť výsledkom equilibria medzi znižovaním nákladov objednávateľa a zároveň by nemalo presiahnuť určitý podiel ročných výdavkov priemernej domácnosti.

Mám za to, že súčasné cestovné vzhľadom na makroekonomické ukazovatele nespĺňa ani jedno. Je nízke aj pre objednávateľa aj pre domácnosti (tie budú samozrejme vždy nespokojné).

Samozrejme, môžeme otvoriť tému sociálnych zliav a žalostnej efektivity zssk. Ale mám za to, že problém sa dá riešiť na viacerých frontoch naraz a nezávisle od seba.
Reakcia na: Ike #248913:
Zvyšovanie cestového

V roku 2011 vlak ťahal rušeň z roku 1972. Dnes je ten istý rušeň starší o 12 rokov a výrazne poruchovejší (alebo je ok, že bageta bežne jazdí na rýchlikoch?). Čakám na tej iste zastávke, kde sa nič nezmenilo. Idem nižšou rýchlosťou, lebo stav infraštruktúry je žalostný (viď HLS).

Čiže čo mám zohľadniť ako cestujúci? Zase stará otázka, čo bolo skôr, sliepka alebo vajce?
Ak sa zvýši cestovné o 100% a bude trvať 20 rokov kým sa zmodernizuje vozový park (btw, zmodernizoval sa, no poruchovosť nových/reko vozidiel je katastrofálna) a aspoň sa zapláta infraštruktúra na stav z roku
ZSSK už dávno mala na expresnej vrstve aplikovať pohyblivé ceny. BA-KE v utorok ráno o 5h 8€ a v piatok o 16h 40€. Nechápem prečo to už dávno nie je veď je to bežná prax v okolitých krajinách.
Priatelia, spomínate si, ako Slovenská pošta pred rokmi požadovala poplatok tuším 5 Sk za vypísanie potvrdenky o zaplatení poštovného?
Reakcia na: N/A #248911:
Nejdem teraz riešiť výšku príplatku a ani spôsob. Mám za to, že marketingovo to je fail a skutočne by bolo lepšie, keby sa cestovné zrealnilo (od roku 2011 je rovnaké, kým priemerná a minimálna mzda sa zdvojnásobila, náklady sa zvýšili v priemere o 40%, takže zssk robí charitu aj vo vzťahu k platiacim cestujúcim), resp. mierne nadhodnotilo a cestujúcim, ktorí si kúpia lístok elektronicky bola udelená zľava.

Lebo výdaj fyzických lístkov vytvára objektívne náklady. A jednotkove rastu čím viac cestujúcich kupuje elektronicky.

Distribúcia lístkov (je to cenina) je fixný náklad, tlač je čiastočne fixný náklad, prenájom priestorov a ich údržba je fixný náklad, osobné náklady predavača je fixný náklad.

Tá "teta" za okienkom stojí zssk rovnakú cenu práce či si u nej kúpi lístok 1 cestujúci denne alebo 1000. Rovnako stoja náklady na priestory.

Automat na fyzické lístky je to isté len v menšom. Preto náklady sú to objektívne. A do ceny lístka by sa mali pretaviť fixne. Ale zopakujem formou zľavy pre elektronické lístky by to bolo marketingovo správnejšie. Vždy je viac sexi bonus ako v princípe trest.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.