Reakcia na: N/A #248916:
Cestovné vo verejnom záujme by malo byť výsledkom equilibria medzi znižovaním nákladov objednávateľa a zároveň by nemalo presiahnuť určitý podiel ročných výdavkov priemernej domácnosti.Mám za to, že súčasné cestovné vzhľadom na makroekonomické ukazovatele nespĺňa ani jedno. Je nízke aj pre objednávateľa aj pre domácnosti (tie budú samozrejme vždy nespokojné).
Samozrejme, môžeme otvoriť tému sociálnych zliav a žalostnej efektivity zssk. Ale mám za to, že problém sa dá riešiť na viacerých frontoch naraz a nezávisle od seba.
Tomu sa povie zabiť (zdaniť) dve muchy jednou ranou.
Držím palce s tým inflačným automatom, napriek istej miere skepsy. Nemôžeme držať tieto ceny cestovného naveky.
Ike
Lebo výdaj fyzických lístkov vytvára objektívne náklady. A jednotkove rastu čím viac cestujúcich kupuje elektronicky.
Distribúcia lístkov (je to cenina) je fixný náklad, tlač je čiastočne fixný náklad, prenájom priestorov a ich údržba je fixný náklad, osobné náklady predavača je fixný náklad.
Tá "teta" za okienkom stojí zssk rovnakú cenu práce či si u nej kúpi lístok 1 cestujúci denne alebo 1000. Rovnako stoja náklady na priestory.
Automat na fyzické lístky je to isté len v menšom. Preto náklady sú to objektívne. A do ceny lístka by sa mali pretaviť fixne. Ale zopakujem formou zľavy pre elektronické lístky by to bolo marketingovo správnejšie. Vždy je viac sexi bonus ako v princípe trest.