Reakcia na: Ike #248913:
Síce maďarskú tarifu neberiem za učebnicový príklad (nezmyselné príplatky za vlaky "vyššej kategórie", povinné miestenky a pod.), ale presne toto majú oveľa krajšie marketingovo predané. Neviem presne nájsť znenie, ale lístky cez automat sú tuším o 5% lacnejšie, a tie zakúpené cez aplikáciu až o 10% lacnejšie. Tento variant mi príde oveľa viac pochopený, oveľa viac motivujúci na nákup elektronicky.
Ike
Lebo výdaj fyzických lístkov vytvára objektívne náklady. A jednotkove rastu čím viac cestujúcich kupuje elektronicky.
Distribúcia lístkov (je to cenina) je fixný náklad, tlač je čiastočne fixný náklad, prenájom priestorov a ich údržba je fixný náklad, osobné náklady predavača je fixný náklad.
Tá "teta" za okienkom stojí zssk rovnakú cenu práce či si u nej kúpi lístok 1 cestujúci denne alebo 1000. Rovnako stoja náklady na priestory.
Automat na fyzické lístky je to isté len v menšom. Preto náklady sú to objektívne. A do ceny lístka by sa mali pretaviť fixne. Ale zopakujem formou zľavy pre elektronické lístky by to bolo marketingovo správnejšie. Vždy je viac sexi bonus ako v princípe trest.