Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pajo #248200:
Obávam sa, že doterajšie redukcie sú len predohra. 🤕
Reakcia na: S499.1023 #248195:
Ja som niekde kritizoval nové buspruhy?

Ja som najviac kritizoval novú vallovinu na nábreží, ktorá je hlavne cyklopruhom a tréningovým areálom pre pásové armádne vozidlá.

O Šancovej som písal, že predpokladám, že transgresívci vymyslia nejaké stupídne, pre všetkých kontraproduktívne riešenie.
Reakcia na: 810zssk #248199:
Výborne napísané a zhrnuté. Vnímam to úplne rovnako.

Podpora MHD v BA výlučne v slovnej rovine, ale skutky sú presný opak. Tento rok tri výrazné redukcie, ktoré obmedzili celkové najazdené vozokilometre, aj keď pri tom druhom letnom obmedzení to nechcú priznať, tam to nazývajú optimalizáciou. A hlavne toto pravidelné nenápadné odstraňovanie spojov, tu jeden pred špičkou, tam jeden po špičke, tam nejaký ukončíme v polke trasy do vozovne, ma vyslovene vytáča. Vždy a zakaždým len zmeny k horšiemu. A do toho marketing DPB si ide svoje a natáča videá na Tiktok o zrekonštruovaní zastávky na Ursínyho.
Reakcia na: Vladimír #248196:
Beriem to do úvahy, ale nehovorím len o redukcií výkonov a celkovo veciach náročných na financie, ale aj vyložene hlúpych rozhodnutiach ktoré DPB robí, počnúc tým ako idiotsky implementovali platby kartou (ktoré sú u nás vo využívanosti na úrovni menej než 5 percent oproti Brnu), končiac šotoakciami ako prevádzkovanie 15Tr v roku 2023 keď vozovňa je plná nových trolebusov (btw, ak niekto chce riešiť výpadok príjmov pre samosprávy, treba sa pýtať prečo mesto financuje šotoúchylky managementu DPB ktorý stále nevyrástol z čias keď bol kindermafiou) a ich vyradenie len preto že už sa nezmestia do vozovne, nie preto že by niekoho trápila kvalita služieb ktorú DPB poskytuje. A medzi týmito dvomi vecami sú desiatky iných pochybných rozhodnutí ktoré DPB za posledných 5 rokov robil.

Druhá vec je, ak sa bavíme o financiach, či by mesto nemalo nejak prejaviť že to naozaj myslí s MHD vážne. Lebo obmedzovať autá v prospech MHD keď zároveň odmietaš do MHD investovať aby bola použiteľná, kopa oblastí mesta má biednu obsluhu a ešte aj tie posledné zbytky schopných ľudí v DPB utekajú preč lebo z miezd na Olejkárskej sa pomaly nedá ani prežiť, je trochu problém. Čo mám ako Bratislavčan robiť? V jazdení autom som obmedzovaný, okej, to mi nevadí, ale jazdenie MHD je čoraz menej a menej realistickou alternatívou.
Reakcia na: Vladimír #248196:
ja beriem do uvahy ze pocas primatorovania tohto primatora (aj ked v predchadzajucom volebnom obdobi samosprav) doslo k najcitelnejsiemu narastu dani odvadzanych mestu a za to od magistratu je vidno len rozne castokrat aj nezmyselne ofarbickovane cesty....
Reakcia na: S499.1023 #248195:
preco by som ho mal zozrat ? ved len popisal realitu, v zasade nevidim problem v tom aby bolo v meste aut co najmenej, len to by chcelo aby to slo v kombinacii s pouzitelnostou verejnej dopravy.... a na to akosi ten nas najsuper primator zabuda, alebo este skor robi uplny opak - ak sa pozries na rozne obmedzovanie poskytovanych sluzieb zo strany DPB - predlzovanie intervalov, likvidacia alebo obmedzovanie rozsahu prevadzky liniek.... - tym predchadzajucim primatorom mozme vycitat pasivitu, ale aspon v zasade az tak nic nekazili, na rozdiel od tohto.... (a niektori dokonca pripravili aj nejaky ten rozvojovy projekt - vid elektricka do petrzalky - co ani zacat v silach toho sucasneho za 5 rokov nebolo.... - takze tak ako bolo spominane v nejakej diskusii pri niektorej fotke, pri tomto sposobe "vladnutia" sa po petrzalke bude tak minimalne 10 rokov diat nic..... lebo nic sa nepripravuje a cela administracia pred realizaciou trva velmi dlho....)
Reakcia na: 810zssk #248194:
A berieš do úvahy, že v ostatnom volebnom období došlo k najciteľnejšiemu výpadku príjmov pre samosprávy za (možno aj) dekády, pri súčasne rastúcich i nečakaných výdavkoch, a najnovšie ešte aj hromadných odchodoch personálu do predčasného dôchodku vďaka spackaným rozhodnutiam vlády?
Reakcia na: 810zssk #248194:
Počkaj, Zákazník a Sičko Ťa zožerú 😃.
Reakcia na: kohut2012 #248191:
Ja tieto nové bus pruhy vítam a celkovo oceňujem prácu magistrátu od zvolenia Valla, len to má trpkú príchuť s ohľadom na to ako na druhej strane kompletne ignorujú DPB a nechávajú ho upadať. Je to trošku schizofrenický postoj - na jednej strane budujeme infraštruktúru pre MHD, ale zároveň tú MHD vôbec nerozvíjame, dokonca v poslednej dobe až zhoršujeme.
Reakcia na: kohut2012 #248191:
Aj ja vravím paráda, konečne niekto kto začal obmedzovať autá v meste. A ceny parkovania by tiež mohli zvýšiť aspoň o 20% ako MHD, podľa mňa sú príliš nízke.
Reakcia na: kohut2012 #248191:
Na moste SNP nejde tak ani o bus-pruh, ale o jasné rozdelenie pruhov už na začiatku mosta, teda v smere do centra ešte na petržalskej strane. Tam by postačila DZ, ktorá by určila, že ľavý pruh je pre smer rovno a pravý je pre autobusy + odbočujúcich doprava na nábrežie. Autá by sa už rozdelili na začiatku mosta a nie až na staromestskej strane, ako je to dnes, kde neznalí vodiči zistia v pravom pruhu, že rovno smie len autobus a začnú sa preraďovať na poslednú chvíľu. A práve preto tu vznikajú kolízie. Keby sa autá rozdelili už na začiatku mosta, pravý pruh by sa odľahčil, a teda bolo by v ňom viac miesta pre autobusy a naviac by ku kolíziám dochádzalo menej.
Rovnaká situácia je na Záhradníckej v oboch smeroch pred križovatkami s Jégého i s Miletičovou. Vodiči z centra často na poslednú chvíľu zistia, že ľavý pruh nepokračuje na Štrkovec, ale do Jégého a na poslednú chvíľu sa preraďujú. Čo tu už bolo nehôd! Rovnako v smere do centra, keď až tesne pred Miletičovou zistia, že ľavý pruh musí odbočiť doľava. Aj tu vznikajú kolízne situácie. V tejto situácii by pomohli DZ vždy už pred prvou križovatkou, ktoré by ukazovali, aké bude radenie za križovatkou. Veľmi sa čudujem, že KDI "v rámci plynulosti a bezpečnosti premávky" na to už dávno neprišiel. Pritom niekde to je - napr. pred križovatkou Jarošovej s Kukučínovou a potom Račianskou, ešte pred Kukučínovou viem, kam sa mám zaradiť, lebo je tu znázornená aj situácia za Kukučínovou, teda pred Račianskou.
Reakcia na: 6503 #248188:
Konecne. Pan primator je super. To uz sa malo davno spravit. Dlhe roky to neslo a teraz za pana Valla to zrazu ide. Este aj na Moste SNP by sa mohol spravit BUS pruh po celej dlzke.
Reakcia na: 6503 #248188:
Orez alebo výrub stromov bude tiež? Lebo nad tým parkovacím pruhom nie je všade miesto pre bezpečnú jazdu trolejbusov. Trolejové vedenie sa presunie tiež, alebo ostane v súčasnej stope?

Dúfam, že tieto otázky budú zodpovedané skôr, než sa začne s realizáciou, ináč to bude iba ďalšia vollovina.
Reakcia na: Andy #248184:
Meruôsmymi?
Reakcia na: Urbanway 2423 #248186:
Tak buď som bol nevsimavy alebo čo 😂😂 a to idem takmer denne s električkami
Reakcia na: Ma178rek #248185:
V niektorých električkách sú už niekoľko mesiacov.
Reakcia na: Thomas55 #248183:
14Tr mali rozlúčku pred ôsmymi rokmi, konkrétne 26.10.2015
Reakcia na: Thomas55 #248182:
Inak mi príde zvláštne, že ked sa koná rozlučková jazda 5.11 s 15Tr(M), tak prečo rovno neurobia aj s 14Tr, ktoré nikdy rozlučkový jazdu nemali.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.