Problém vidím v tom, že drvivá väčšina cestujúcich (ktorí platia lístky) aj politikov (ktorí rozdeľujú dotácie) má podľa mňa jasnú preferenciu, že MHD má byť hlavne lacná a všetko ostatné je až za tým. Keďže mzdové náklady tvoria veľkú časť nákladov na prevádzku MHD, tak tu nejaká diskusia o výrazne lepších platoch vodičov vlastne končí. Áno, v súkromnom sektore to funguje tak, že keď firma vie prácou zamestnanca vytvoriť tržbu za mesiac vo výške 5000, tak keď niekto na to miesto nechce ísť robiť za 2000, tak mu firma dá plat 2500 a keď nechce ísť robiť za 2500, tak mu dá 3000 a ten zamestnanec sa pravdepodobne bude vedieť usmievať na klienta celú pracovnú dobu. Lenže klienti verejnej dopravy aspoň v našich zemepisných šírkach rozhodne nechcú platiť výrazne drajšie ceny za lístky a mesto/štát výrazne drahšiu dotáciu, a radšej skúsnu neslušného vodiča. A tí, čo neskúsnu, tak končia v predajni automobilov alebo v autobazáre.
Taký je život.
Taký je život.
) tak by si mohli aj vyberat (a nejednalo by sa len o "pretahovanie" vodicov od inych dopravcov ale aj o kopu inych ludi ktori proste inde na taku sumu nemaju sanci dosiahnut.... a ano, cast z nich by asi ponejakom case a zarobeni urciteho obnosu sla zas inam, ale dostatocne prestrelena suma by zas lakala aj dalsich novych... (len by zas potom mozno zas lidl tazsie hladal predavacov a mozno by musel postupovat podobne; co by ale uplne na skodu z pohladu pracujucich ludi (vyssie prijmy=vyssia spotreba) a ani statu (vyssia spotreba=vyssie suma vybrata na daniach) nebolo)
810zssk