Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jak44 #240131:
No lebo zmazať ho vedia len na tom strojčeku, takže od momentu kedy ho zmazali.

Mne je záhadou skôr prečo nevedia PCL vymazať na diaľku. Ak je možné na diaľku PCL predať, je technicky možné ho aj zrušiť - jednoducho tak ako existuje whitelist ePCL, tak by existoval blacklist stornovaných PCL. Len to zas nikto neobjednal.
Reakcia na: Viko #240130:
Iný povedia lepšie, avšak ten nezmysel by mal mať aj SL. Totiž, mne bolo vysvetlené, že aj keď ti dopravca fyzicky vymaže PCL z karty, v serveri táto informácia zostáva až do synchronizácie medzi dopravcami, čo je vždy niekedy v noci.

Čiže, ak by ti nezhabali kartu, tebe by stačilo prísť k označovaču, stlačiť INFO a mať znova PCL zapísaný....

Osobne ale nechápem, keď už je toto problémom, prečo nemôže byť pravidlo, že sa PCL dá zrušiť až od nasledujúceho dňa, nie okamžite. Rovnako ako pri kúpe PCL cez internet, kde je rovnaký problém (nemal by si si ako zapísať PCL na kartu v daný deň).
Prosím, vy čo ste zbehlejší v tarifných záludnostiach IDS BK...
Mám električenku 100+101 kúpenú cez eshop SL, neprecestovanú časť si chcem nechať vrátiť. Správne chápem, že sa to dá urobiť iba naživo, iba na predajných miestach SL? Vybavujú to na počkanie? Alebo majú tiež ten 24-hodinový nezmysel ako mal DPB cez lockdown?
inak v tomto má Ike pravdu. pozrel som si tie videá a toto je brutálne zmätočné. zvlášť pre vodičov, ktorí sa v danej lokalite ocitnú prvýkrát. minimálne by na to malo upozorňovať ZDZ. Vidím to tak, že táto vyhláška je skôr krokom späť ako krokom vpred.
Reakcia na: Ike #240127:
Tá Hodonínska je naozaj veľmi nevhodné riešenie, hlavne v tomto mieste, kde polovica vodičov ide predpisovo a druhá polovica tam letí cez 90.
K tej Lamačskej, na rovnaký problém som upozorňoval v komentároch pri projekte BUS pruhu na Karadžičovej, kde taktiež má končiť len tak a tesne pred križovatkou.
Áno, súhlasím, že z psychologického hľadiska je to nešťastné riešenie.

Takže čo navrhujete? Ako to urobiť, aby to bolo v súlade s vyhláškou 30/2020 (to už je) a aby to bolo lepšie?

Ja som svoj návrh už napísal:
1. opakovane šípky v jazdných pruhoch, aby si vodič modrého auta uvedomil, že je to protismerný pruh
2. dostatočne husto nápis BUS v buspruhu, aby bolo každému jasné, že tá súvislá čiara neoddeľuje jazdné smery, ale buspruh
3. z oboch strán zvislú značku s usporiadaním jazdných pruhov

Ešte nejaký nápad?
Reakcia na: Technopol #240124:
Ďakujem! Presne.
Reakcia na: Ike #240111:
Pre tých čo si nevedia predstaviť čo si myslel. Stačí ak sa vodič modrého auta pozabudne .
Reakcia na: Ike #240120:
Áno, tento prípad s buspruhom (krajnicou) len na jednej strane je dosť nešťastný. Preto by v tomto prípade pomohli šípky v jazdných pruhoch, aby bolo jasné, ktorý je pre ktorý smer.
Možno by pomohla aj súvislá hrubá čiara pri druhom okraji vozovky. Mohla by byť tesne na kraji. Iste by sa tam zmestila a keby vodič videl súvislú čiaru na oboch stranách, ťažšie by si ju mohol pomýliť so stredovou.
Reakcia na: 3pa3ck3 #240121:
Ešte raz. Je minimálna premávka. Idem smerom z Patrónky. Oproti ide autobus v BUS pruhu za plnou čiarou. Zároveň ide predo mnou pomaly jazdiace auto v pravom pruhu. Stredný pruh je prázdny. Z celej situácie tak vzniká dojem, že autobus nejde v BUS pruhu, ale v jedinom priebežnom pruhu a že stredný pruh je v mojom smere a tak môže rýchlosťou v + 1 km/h pomalšie auto jazdiace v pravom pruhu predbiehať.

Mal som s tým problém napriek tomu, že som o avizovanom BUS pruhu vedel a že dávam za volantom pozor. Ale dosť veľká porcia vodičov pozor nedáva.
Reakcia na: Ike #240120:
Pre Teba ako vodiča auta je buspruh krajnicou
Reakcia na: Miro #240117:
S krajnicou iba na jednej strane a ešte keď po nej ide autobus? Odporúčam previezť sa tadiaľ.
Reakcia na: 3pa3ck3 #240114:
1. "neintuitívne, ale je to správne"
2. "Treba si všímať aj hrúbku čiar"

Good luck so slovenskými vodičmi 😅
Ja by som považoval za logickejšie, keby bol BUS pruh oddelený hrubou prerušovanou čiarou, viď napr. Most SNP https://goo.gl/maps/JsH3YLy3tD8mrehB6 ale budiž, súčasná vyhláška stanovila, že to má byť súvislá čiara.
Reakcia na: danlo #240116:
Ale to je vlastne jedno, pre mňa je to jednoznačne cesta 1+1 s krajnicou a nechápem, ako to niekto môže vidieť ako cestu 2+1.

Dokonca tam vidím, že to bola cesta 1+1 s dvomi rovnakými krajnicami, ktorú premaľovali tak, že je tam jedna široká krajnica.
Reakcia na: 3pa3ck3 #240114:
buspruhy este nie su dokoncene
Vyhláška vyžaduje nápisy BUS v pravidelných intervaloch, nie je tam ale napísané, aké veľké majú byť tie intervaly. Takže tam možno tie nápisy sú, len na priloženej fotke ich nevidno.
Reakcia na: Ike #240111:
Je pravda, že to vyzerá trochu neintuitívne, ale je to správne. Treba si všímať aj hrúbku čiar - hrubá čiara nesmie byť použitá medzi protismernými jazdnými pruhmi.

Dvojitá prerušovaná čiara tam byť nemôže, tá má iba jedno možné využitie - pri kyvadlovom pruhu.

Pozri viac tu (asi tú stránku poznáš): http://ocestnejpremavke.sk/vodorovne-znacky-ii/

Akurát si nie som istý, či je to buspruh alebo krajnica, keďže chýbajú nápisy BUS, ktoré vyhláška vyžaduje (ale možno ich iba nestihli namaľovať).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.