Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 3pa3ck3 #240140:
Nie. Resp. áno, ale v inom zmysle, ako u nás.
Reakcia na: HORVI #240149:
Titul/hodnosť armádny generál by som nerozdeľoval. Skôr by som nedával vôbec. Nábrežie Ludvíka Svodobu znie podľa mňa dosť ok.

Ani Eisnerova ulica nie je pomenovaná Ulica univerzitného profesora doktora filozofie Jana Eisnera, doktora honoris causa.
Reakcia na: pressburger #240147:
Ale prečo teraz, keď vznikajú nové ulice a dávajú im už väčšinou mená po osobnostiach, ich nazývajú celým menom? Zdenky Schelingovej (Schelingovej ulica), Hany Ponickej (Ponickej ulica), Martina Granca (Grancova ulica), Kristy Bendovej (Bendovej ulica), Zuzany Chalupovej (Chalupovej ulica)...
V Záhorskej Bystrici sú zas "nekreatívne" názvy ulíc: 1.ulica, 2.ulica, 3.ulica, 4.ulica, 5.ulica, 6.ulica, 7.ulica, 8.ulica, 9.ulica, 10.ulica, Ulica č.1.
Reakcia na: Miro #240148:
Nie, ale v tomto prípade by som tú ulicu a nábrežie nazval: Nábrežie generála Svobodu.
Reakcia na: pressburger #240147:
Mne sa páči "Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu". Býval som tam, takže mám skúsenosť s vpisovaním do kolónky.

Má niekto ešte dlhší názov?
Reakcia na: Urbanway 2423 #240145:
Kedysi sa pomenovávali ulice len podľa priezviska osobností ako privlastňovacie prídavné meno, zatiaľ čo teraz sa pomenúvajú ako gentitív podstatného mena, navyše aj v krstným menom, čo je zbytočne dlhé a otravné nielen pre názvy zastávok, ale aj pre vypísanie kolónky "adresa", kde niekedy nestačí kapacita riadka.
Keď nám "stačí" mať Šafárikovo nám. a nie Námestie Pavla Jozefa Šafárika, tak myslím že stačí aj ulica s názvom Kolakovičova. Ale to je skôr podnet pre názvoslovnú komisiu či ako sa volajú
Reakcia na: Urbanway 2423 #240145:
Je aj tento úsek cesty https://www.google.sk/maps/@48.2065513,17.0181815,18.78z
súčasťou ulice T.P.Kolakoviča alebo len tento úsek cesty https://www.google.sk/maps/@48.207776,17.0206653,18.78z
?
Reakcia na: HORVI #240144:
Predpokladám, že "Bory, rázcestie," boli len pracovný názov, dokým v blízkosti nevznikne/nebude pomenovaná nová ulica. Keď už tá ulica vznikla, tak to podľa nej pomenovali, aj keď by za mňa bohato stačilo, ak by sa ulica a zastávka volali jednoducho "Kolakoviča".
Dnes som išiel 20kou a keď som počul, ako to hovorí: Tomislava Poglajena Kolakoviča... Tak som si v duchu povedal: "To naozaj nemohli nechať ten názov Bory, rázcestie, prípadne vymyslieť tej zastávke iný, lepší názov? Prečo vlastne ju takto blbo premenovali?

Keď už sa tá zastávka tak blbo volá (viem, že je to po nejakej osobnosti, ale naozaj, mohli dať lepší názov tej zastávke), tak by to mohli ešte predĺžiť, lebo tá osobnosť má ešte jedno meno. Čo hovoríte na zastávku: Stjepana Tomislava Poglajena Kolakoviča (skrátene: S.T.P. Kolakoviča)? Krása...
Reakcia na: Urbanway 2423 #240109:
#240108
Áno, akurát tie dve videá (megatrolejbusy a električky s novým červeným náterom) strašne sekajú...
Reakcia na: fanatikmhd #240092:
Akurát mi napadá, že musím (bude to znieť divne) olutovať vodičov starých električiek. Vodiči T6 majú aspoň toto malé okienko. Chcel by som sa spýtať: Majú aspoň takéto okienko aj vodiči K2 a T3?
Reakcia na: 3pa3ck3 #240138:
Teda aby som to zhrnul, je to krok vpred, keďže sa ruší signál, ktorý je pre mňa ako vodiča cestného vozidla zbytočný (princíp fungovania PZZ ma nemá čo zaujímať).
Reakcia na: S499.1023 #240139:
Toto je myslené ako? Veď ak nesvieti nič, tak platí výstražný (svetoondrejský) kríž ako značka o prednosti
Reakcia na: Minko #240136:
Ono je to trochu inak. V Nemecku napríklad na priecestí s PZZ paušálna prednosť vlaku nefunguje. Tak uvidíme, ako to bude na SK po zrušení bielej.
Reakcia na: Minko #240136:
Je krokom vpred, keďže pre vodiča z neho vyplýva akurát možnosť prechádzať cez priecestie vyššou rýchlosťou (čo sa dá vyriešiť zrušením paušálneho obmedzenia rýchlosti na priecestiach). Inak nemá inú regulačnú funkciu a vodič je povinný dať prednosť vlaku bez ohľadu na to, či biela bliká, alebo nie. Skôr to môže zvádzať k pocitu falošnej bezpečnosti.
Reakcia na: si #240134:
Rozmumiem, avšak v prípade dopravných predpisov je ich harmonizácia predpokladom vzájomného uznávania vodičských oprávnení.
Reakcia na: 3pa3ck3 #240133:
blbosť, napr. medzinarodne normy nepoznajú na priecestiach biele prerušované svetlo, teda v prípade takýchto výstražníkoch ak nebliká načerveno, vždy je riziko, že nefunguje. Naproti tomu, ak ti bliká modré prerušované, s vyššou pravdepodobnosťou vieš povedať, že singnalizačné zariadenie funguje. Nakoľko ten s prerušovaným bielmy svetlom, má viacstupňovú "ochranu". za mňa mi teda vychádza, že priecestia s prerušovaným bielym svetlom sú teda bezpečnejšie. Je teda rušenie bieleho blikajúceho svetla krokom vpred? 😉
Reakcia na: 3pa3ck3 #240133:
Stali sme sice na kraji priepasti, ale teraz nadsene vykrocime vpred. 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #240133:
nedovolil by som si osobne povedat ze zosuladovanie ci uz noriem alebo technologii s "medzinarodnym standardom" je vzdy krokom (a este k tomu obrovskym) vpred....
velakrat narodne normy maju toho vychytaneho o dost viacej a naopak ich vymenenie za medzinarodny standard je downgrade.....
Reakcia na: Minko #240129:
Vyhláška je práveže obrovským krokom vpred, keďže sa snaží dať naše predpisy do súladu s medzinárodnými dohovormi. Akurát my, vodiči odchovaní československou predpisovou školou, to máme problém pochopiť...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.