Áno, súhlasím, že z psychologického hľadiska je to nešťastné riešenie.
Takže čo navrhujete? Ako to urobiť, aby to bolo v súlade s vyhláškou 30/2020 (to už je) a aby to bolo lepšie?
Ja som svoj návrh už napísal:
1. opakovane šípky v jazdných pruhoch, aby si vodič modrého auta uvedomil, že je to protismerný pruh
2. dostatočne husto nápis BUS v buspruhu, aby bolo každému jasné, že tá súvislá čiara neoddeľuje jazdné smery, ale buspruh
3. z oboch strán zvislú značku s usporiadaním jazdných pruhov
Ešte nejaký nápad?
Takže čo navrhujete? Ako to urobiť, aby to bolo v súlade s vyhláškou 30/2020 (to už je) a aby to bolo lepšie?
Ja som svoj návrh už napísal:
1. opakovane šípky v jazdných pruhoch, aby si vodič modrého auta uvedomil, že je to protismerný pruh
2. dostatočne husto nápis BUS v buspruhu, aby bolo každému jasné, že tá súvislá čiara neoddeľuje jazdné smery, ale buspruh
3. z oboch strán zvislú značku s usporiadaním jazdných pruhov
Ešte nejaký nápad?
Ike
Lamač: v smere z mesta ma to stále ťahalo do protismeru. Môj mozog spracoval informáciu, že je to cesta 1 +2 a dva pruhy oddelené prerušovanou čiarou sú v mojom smere. Lenže tak to nie je. Je to presne opačne 2 + 1, takže deliaca čiara je prerušovaná. IMHO mala byť zdvojená. Pri slabšej premávke očakávam čelnú zrážku tak do týždňa. Fotka je z opačného smeru, kde som zase bojoval sám so sebou s pocitom, že idem v protismere.
Patrónka: BUS pruh vyznačený super, ale! Kedysi sa BUS pruh vyznačoval až po hranicu križovatky s tým, že keď bol zároveň aj odbočovací (napr. do prava), síce zbytočne, ale vyznačila sa tam aj čiara naznačujúca v ktorom bode do bus pruhu môžu odbáčajúce autá. Vodič mal ale stále pocit, že je v BUS pruhu.
Teraz to spravili tak, že BUS pruh je oddelený plnou čiarou (čo je super), ale len tak do vzdialenosti odhadom 70 m od križovatky, kde je proste cakum prásk ukončený a VDZ je v zmysle "vitajte autá". Pritom práve na konci má najväčší význam. MHD nebrzdia idúce autá, ale autá stojace na križovatke.