Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak aj ja pridám svoj návrh ako by sa dalo (ne)efektívne minúť niekoľko miliárd:

Ak by sme sa vykašľali na Filiálku a spravili tunel popod mesto na Pálenisko, mali by sme obslúžené centrum a zároveň by bola možnosť spraviť novú stanicu na ÚNS (na účel odstavovania súprav a pod.), pričom ak by sa spolu s tým postavila ešte aj dávnejšie navrhovaná trať cez letisko, umožňovalo by to viesť tadiaľto vlaky zo všetkých smerov.
Reakcia na: Samo Paulini #237239:
Takéto riešenie by umožnilo presunúť hlavnú stanicu do priestoru Filiálky a stanica bola by dostupná zo všetkých tratí. Oproti dnešnej hlavnej stanici teda naviac aj z juhu (Kittsee, Rajka). Cena za tri tunelové trate by však bola obrovská, je teda otázkou, či by sa oplatil presun stanice len kvôli tomu, aby sme zaústili aj dve pomerne málo (voči ostatným) využívané trate.

Treba si tiež uvedomiť, že na Filiálke nie je až tak veľa priestoru do šírky, je to cca 80 metrov. Na hlavnej stanici je tiež veľmi podobná využiteľná šírka, takže ak by sme chceli riešiť presunom stanice chýbajúcu kapacitu, tak na Filiálke veľa priestoru naviac nemáme.

Filiálka má výhodu priamych koľají a nástupíšť, ale treba si uvedomiť, že ak by to mala byť prejazdná hlavná stanica, tak je potrebný aj nejaký priestor na zhlavie (ak nemá byť v razených tuneloch) a teda stred stanice by tak nebol pri Trnavskom mýte, ale skôr pri zastávke Ursínyho. A to nie je práve dopravný uzol.
Reakcia na: N/A #237236:
Nestresuj sa, raz tu spravnu zmluvu urcite nahraju. 😃
Reakcia na: Samo Paulini #237239:
Veď to tu v podstate (s výnimkou trasy Filiálka - ÚNS) navrhol Ma178rek v #237183 a odpovede prevažne boli, že by tam nebola dostatočná hodnota za danú cenu a že určite existujú aj lacnejšie (a možno aj účinnejšie) riešenia ako toto.
Reakcia na: N/A #237236:
Blumentál je 16.11.. o Nivávh sa napísalo toľko že budeme radi ak to bude tohto roku 🙂
Reakcia na: 3pa3ck3 #237235:
"Električkové priority" znamenajú, že sa o týchto vybraných tratiach bude viacej hovoriť a písať, nič viac. V lepšom prípade sa možno vypracuje nejaká analýza, návrh, generel, manuál, proti ktorému sa ohradia, dajme tomu hodinári alebo majitelia stánkov s kebabmi. 😃
Dobre, desiaty november roku Pána dvetisíc dvadsať... zdá sa, že pri Nivách sa nesplnil ani tretí, štvrtý, piaty (?) termín otvorenia (už sa v tom strácam). Máme nejaké informácie? A čo Blumentál? 😁
Reakcia na: BigMac #237231:
Rušia posledný pár vlakov tam aj späť na S55/S65, lebo večer o 19 či 20 už na perifériu / z periférie mesta cestuje málo ľudí. Ale ani za boha nepridajú na Hlavnú stanicu, lebo dogma je daná: večer sa cestuje už len domov a po polnoci musia dojazdiť posledné vlaky, ktoré ešte sú na sieti. Preto napríklad južný R 18:04 nejde do KE, ale do BB (pričom aj o 17:04 ide do BB), lebo by už prišiel po polnoci, a večer by už vraj nikto necestoval na tej trase v tom smere.
Niečo z TyRúry:

Bratislava - Nová pravidla v dopravě (1965)

https://www.youtube.com/watch?v=7IdaV2vgQnM
Reakcia na: Peon #237230:
V roku 2020 prišiel na filiálku MUV 69 (motorový univerzálny vozík).
Traťoši kanibalizovali použiteľné diely železničného zvršku a počas návratu do obvodu žst. BA predmestie inštalovali červenú, bielo orámovanú obdĺžikovú dosku. (Prenosné návestidlo STOJ), číslo návesti z hlavy neviem, dohľadaj si na webe, začni predpisom ŽSR Z1.

A ak Ti Google vyhodí v obrázkoch kruhový terč zapichnutý do štrku priamo v osi koľaje, tak nemaj dilemu, číslo, pomenovanie a význam návesti návestenej návestným znakom prenosného návestidla je úplne identický.

A za domácu úlohu dostaneš zistiť, prečo to nie je Filiálka, ale filiálka s malým tlačeným f.
Reakcia na: Joyki #237224:
Presne to isté... Ako cez kopirák.
Na lokomotívno-súpravové manévre v Kútoch rušňovodiča Zločinecká, a.s. má. Na kúrenie súpravy taktiež. Na vedenie vlaku zo Štúrova/NZ do BA už nie.
Možno by mali zatlačiť samosprávy na kraje, kraje na MD...
A asi na úvod by bolo najvhodnejšie prijať nejaké zmysluplné systémové riešenie a prestať sa hrať na trate miestne, regionálne a celoštátne a výkony objednávať z jedného miesta, následne z toho tvoriť taktový grafikon, logické a garantované prestupové väzby so základným intervalom maximálne 120 min od 04:00 do 24:00 celotýždenne celosieťovo a tie ďalej podľa skutočných potrieb zahusťovať na 60/(30)/(?15?).
Zátvorky sú a zatiaľ (v podmienkach ŽSR) nadlho zostanú len vlhkým snom (veľmi) vzdialenej budúcnosti, 120/60 je teoreticky realizovateľných i dnes. A pri správnom návrhu aj na jednokoľajkách.
Len ono to zas nie je tak jednoduché ako sa prvý pohľad môže zdať. Úvodné heslo týždňa: PRIEPUSTNOSŤ.
Reakcia na: MatejBA #237222:
Zásadný problém bude zrejme v tom, že si každý pod pojmom rýchlodráha prestavujeme niečo iné. Ja si pod rýchlodráhou prestavujem trať, ideálne kompletne mimoúrovňovú, po ktorej je možné jazdiť 70-80 km/h a so zastávkami vzdialenými možno kilometer. Taká trať ale nemôže plniť úlohu lokálnej obsluhy všetkých objektov okolo nej. Čiže od zast. Pri kríži po VW bude mať možno dve-tri nácestné zastávky.
Takáto trať môže časovo konkurovať súčasným účelovým autobusovým linkám. Problém je, že ak by aj vznikla, tak len od Dúbravky, nie od centra ani z Petržalky alebo Podunajských Biskupíc (tam všade dnes vedú tie zamestanencké VW linky).

Takže vo výsledku... takáto rýchlodráha nebude VW v rýchlosti dopravy zamestnancov prínosná (viď TomJ #237226). A tí, čo by takýto návrh za štát posudzovali tiež nie sú o zem buchnutí aby si mysleli, ako takéto predĺženie výrazne pomôže VW.
A ak by chcel štát podporiť systém hromadnej dopravy v Bratislave, tak vidím niekoľko vhodnejších lokalít (napr. aj samotnú Biskupickú radiálu) než (nateraz) po poli za Dúbravkou.

Mimochodom, tých pošahaných 3 km v Petržalke naviac brzdí najmä administratíva projektovania, posudzovania a výberu dodávateľa. A tam sú možnosti štátu rovnaké ako možnosti mesta.
Reakcia na: M@trixX #237225:
Len to by najprv bolo potrebné postaviť druhú koľaj medzi Hlavnou a Novým Mestom (aj keď tú treba aj bez toho) a smer DNV neviem, či by bol vyjazditeľný aj pri troch koľajách.
Reakcia na: MatejBA #237222:
Ešte sa ale treba zamyslieť, či má samotný VW záujem o električku, ktorá by zrejme väčšine zamestnancom predĺžila čas dochádzky do práce, lebo narozdiel od rýchlej 25 by sa motkala cez Karlovku. Takže, som za, aby sa tam pre električku nechala územná rezerva, ale nech sa tá trať začne stavať až vtedy, keď bude mať väčší význam než len vozenie zamestnancov VW a zároveň sa vybuduje aj trať cez Patrónku.
Reakcia na: 3pa3ck3 #237173:
Niektore veci sa nemusia spajat, ak by na to z roznych stran nebola vola, stacilo by ich predlzit na koniec mesta, S20 z Viedne na Nove Mesto, S70-ku do Devinskej, tak ako vela regio vlakov vo Viedni konci na Meidlingu alebo Floridsdorfe (a dialkove na letisku). A este by nam aj vznikol skoro S-bahn.
Reakcia na: BigMac #237217:
Senec co ma hovoriť? Posledný vlak do BA o 20:25 už jubilejnych 20 rokov.

Na S55/S65 rušia večerný posledný pár vlakov.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.