Reakcia na: Omg55 #235839:
X5 má iba dva prestupné uzly pre reláciu Dúbravka - Petržalka a to je Most SNP so zdĺhavými prestupmi, alebo Šafárikovo nám. odkiaľ ťa trojka zoberie iba 3 zastávky do Petržalky a potom znova super prestup na Farského. Obidva uzly nie sú nejako extra atraktívne (žiadny prestup na hrane) a ani ponuka spojov (3, 88, 91, 191) nie je zrovna najlepšia.92 nie je pre väčšinu Dúbravčanov veľmi využiteľná (konie-koncov ani cez Dúbravku nejde), aj keď uznávam, že je rýchlejšia a prázdnejšia. Osobne by som radšej išiel na Patrónku s 92, ako s 83/84, ale pre relácie Dúbravka - západ je 83/84 oveľa atraktívnejšia, lebo ide priamo do centra a ,,nezachádza" cez KV. Takisto aj pre relácie Dúbravka - Petržalka (nielen, tam kam chodí 83/84) je oveľa lepšia, pretože sa z nich dá prestúpiť na prakticky každú petržalskú linku.
Pozrime sa ešte na 91, tá má v Petržalke až 6 zastávok, z toho 3 s veľmi dobrou obsluhou, ďalšie 2 v nie veľmi atraktívnej polohe a Jasovskú. To je jediná zastávka, u ktorej si viem predstaviť niekoho, kto chce využiť expresný potenciál 91. Navyše 91 vie byť aj plná, ale dopyt je hlavne kvôli Slnečniaciam a Rusovciam. U 96 bude problém asi v tom, že Ružinov s Petržalkou spája aj 98 s lepším intervalom, prechádzajúca cez väčšiu časť Petržalky, ako 96. Takisto 96 má iba 20-minútový interval, čo samo o sebe nie je veľmi atraktívne.
59 je dobrý spoj, len nesmú byť veľké zápchy, ináč je to celkom rýchly a pohodlný spoj.

(a nemam teda dojem zeby sa situacia na ceste tento rok az tak dramaticky zlepsila)
si
ak mame jednolinkovy variant, 5 minutovy prazdninovy interval, do kazdeho vozidla sa za 5 minut nazbiera 50 ludi....
ak mame dvojinkovy variant, linky A a B v 10 minutovom prazdninovom intervale, a nech polovici ludi je jedno ktoru linku pouzije a polovica si caka na tu svoju, tak:
I. za prvych 5 minut mas na zastavke 25 ludi ktori nastupia na hocico, 12.5 cloveka nastupi do vozidla linky A a 12.5 cloveka ostane cakat na spoj linky B (toto je uvodny stav skoro rano na zaciatku premavky ktory sa uz nikdy pocas dna nezopakuje)
II. za dalsich 5 minut ti pribudlo dalsich 50 ludi, dokopy mas na zastavke 62.5 cloveka, z toho 25 je jedno ktoru linku pouzije, potom tu mame 12.5 cloveka z predchadzajuceho 5 minutoveho intervalu cakajucich na linku B a novych 12.5 cakajucich na linku A a 12.5 cakajucich na linku B, do spoja B nastupi 25 + 12.5 + 12.5 = 50 ludi, na zastavke ostalo cakat 12.5 cloveka na spoj linky A
III. dalsich 5 minut, na zastavku pribudlo 50 ludi, z toho je 25 jedno ktora linka, 12.5 nam caka na linku A z predchadzajuceho casoveho intervalu, 12.5 pribudlo novych ktori chcu ist na linku A a 12.5 tych ktori chcu ist na linku B, pride spoj linky A a zoberie 25 + 12.5 + 12.5 = 50 ludi, na zastavke zostava 12.5 cloveka cakajucich na linku B
dalsich 5 minut je go to bod II. (situacia popisana v bode II. a III. sa bude vzdy po sebe opakovat
a teraz mi skus povedat ako sa lisi vytazenie jednotlivych vozidiel pri jednolinkovom modeli (kazdych 5 minut ide vozidlo jednej linky a zoberie 50 ludi) a dvojlinkovom modeli (kazdych 5 minut ide vozidlo jednej z 2 liniek a zoberie 50 ludi)
ja tam vidim rovnake zaplnenie vozidiel
ak ti niekde tych ludi pri jednolinkovom modeli pribudlo, tak to je len tym, ze to asi ludom viac vyhovuje a prisli z inych druhov dopravy (auto), ale to zrovna je dovod k tomu aby sa jednolinkovy model zachoval..... cielom dopravneho podniku a mesta je aby prep[ravil co najviac osob, nie co najmenej....