Reakcia na: Omg55 #235816:
Musím reagovať na tento nezmysel: "Tiež si myslím, že by bolo lepšie, keby sa kedysi namiesto 40 Mercedesov nakúpilo 70 NB 18. To by sme tu dnes nemali problém s nedostatkom vozov." 1. Vyššia cena Mercedesov zodpovadá aj tomu, že zjavne dlhšie vydržia. Ako hovorí majiteľ Rols-Roysu: "Nie som taký bohatý, aby som si mohol kupovať lacné autá".
2. Problém s nedostatkom kĺbových vozov by sme nemali, keby sa nekúpilo 24 Urbanwayov 10,5 a 28 SOR NB 12. Ak by sa nekúpili Krátke Urbanwaye a SOR-ov o 10 menej, ušetrilo by sa 7 833 702 €. To sa rovná 24 kusov SOR NB 18 i s náhradnými dielmi na 3 roky! A prastaré Karosy tu už pár rokov nemuseli strašiť. Toto je nehospodárnosť, nie nákup Mercedesov. Tedomy mohli jazdiť (napr. v Znojme stále jazdia) a rovnako sa nemuseli zbavovať nízkopodlažných SOR-ov 10,5 a 9,5 - na zimnú údržbu by stačili stále SOR-y B 9,5. Odstavovať 8-ročné autobusy pre nepotrebu a prevádzkovať 25-ročné, za ktoré nie je náhrada, to je Kocúrkovo, nie Mercedesy...
N/A
Áno, v západnej Európe je verejná doprava organizovaná omnoho lepšie než v krajinách ex-CCCP, kde majú zväčša linky odvšadiaľ-všade so superatraktívnym random intervalom v rádoch desiatok minút (viď. napr. https://transphoto.org/photo/13/09/60/1309600.jpg ) a preto tam takmer všetci cestujú maršrutkami.
Čo sa týka Moskvy, aj tam majú jednolinkový variant - či už ide o metro, alebo sieť nosných liniek nazývanú "magistraľ". Električky tam zohrávajú iba doplnkovú funkciu feedera.
(Btw, včera sa v Moskve udial definitívny koniec prevádzky trolejbusov - iba v priebehu pár rokov sa im podarilo zlikvidovať najväčšiu trolejbusovú sieť na svete. Od takto 'progresívneho' mesta si skutočne brať príklad nemusíme.)