Reakcia na: Omg55 #235848:
"Jednolinkové vedenie je preto, lebo sa opičíme po západnej Európe ako sa to tu písalo, lebo Západ je najlepší, že? A čo tak si niekedy zobrať príklad napríklad z Moskvy? Ha?"Áno, v západnej Európe je verejná doprava organizovaná omnoho lepšie než v krajinách ex-CCCP, kde majú zväčša linky odvšadiaľ-všade so superatraktívnym random intervalom v rádoch desiatok minút (viď. napr. https://transphoto.org/photo/13/09/60/1309600.jpg ) a preto tam takmer všetci cestujú maršrutkami.
Čo sa týka Moskvy, aj tam majú jednolinkový variant - či už ide o metro, alebo sieť nosných liniek nazývanú "magistraľ". Električky tam zohrávajú iba doplnkovú funkciu feedera.
(Btw, včera sa v Moskve udial definitívny koniec prevádzky trolejbusov - iba v priebehu pár rokov sa im podarilo zlikvidovať najväčšiu trolejbusovú sieť na svete. Od takto 'progresívneho' mesta si skutočne brať príklad nemusíme.)
Urbanway 2423
92 nie je pre väčšinu Dúbravčanov veľmi využiteľná (konie-koncov ani cez Dúbravku nejde), aj keď uznávam, že je rýchlejšia a prázdnejšia. Osobne by som radšej išiel na Patrónku s 92, ako s 83/84, ale pre relácie Dúbravka - západ je 83/84 oveľa atraktívnejšia, lebo ide priamo do centra a ,,nezachádza" cez KV. Takisto aj pre relácie Dúbravka - Petržalka (nielen, tam kam chodí 83/84) je oveľa lepšia, pretože sa z nich dá prestúpiť na prakticky každú petržalskú linku.
Pozrime sa ešte na 91, tá má v Petržalke až 6 zastávok, z toho 3 s veľmi dobrou obsluhou, ďalšie 2 v nie veľmi atraktívnej polohe a Jasovskú. To je jediná zastávka, u ktorej si viem predstaviť niekoho, kto chce využiť expresný potenciál 91. Navyše 91 vie byť aj plná, ale dopyt je hlavne kvôli Slnečniaciam a Rusovciam. U 96 bude problém asi v tom, že Ružinov s Petržalkou spája aj 98 s lepším intervalom, prechádzajúca cez väčšiu časť Petržalky, ako 96. Takisto 96 má iba 20-minútový interval, čo samo o sebe nie je veľmi atraktívne.
59 je dobrý spoj, len nesmú byť veľké zápchy, ináč je to celkom rýchly a pohodlný spoj.