Áno, ja netvrdím, že niesú prípady kedy sa naozaj mhd oplatí. Môj príspevok nebol v zmysle "som nasratý, tak poďme všetci do áut". Ja som to bral len zo svojho osobného hladiska. Do práce chodím taxíkom (18 min), z práce mi trvá cesta busom + cesta na zastavku a zo zastavky 50 minút (čiže tak isto by mi to trvalo aj ráno). No len ja si o tých 40 minút dlhšie radšej pospím. To je mesačne 80 eur taxi do roboty + elektricenka 27. Čiže v mojom prípade sa mi auto oplatí už len keby som chodil iba do a z práce. A to nehovorím o iných aktivitách. Kedy som niekde autom za 8 minút, no mhd sa trajdákam pol hodinu a aj to len tŕpnem na zastavke ci sa daný spoj uráči prísť alebo nie. Tu zas narážam na 68, kedy v mojom prípade je to naozaj v 60-70% absolútne nespolahlivý spoj. Pričom už o siedmej večer ma interval 15 minút....fakt atraktívne... Sečteno podtrženo, v mojom prípade autom ušetrím peniaze na dopravu, ušetrím svoj čas a v neposlednom rade zvýšim svoje pohodlie. A áno, mhd využijem aj potom, párkrát do mesiaca keď pojdem do mesta na pivo a podobne. Jediné čo je ako tak fajn je električka, čiže keď niekto rieši prácu, domov a iné aktivity v dosahu električky, môže byť rád

Mike
Vďaka bus pruhom som z Trnavskej (klientské centrum) na Trnavskom mýte rovnako rýchlo MHD ako autom, alebo aj rýchlejšie. Lebo úsek Trnavská - Zimák má MHD za 4 min., auto v zápche za 10 a viac, Zimák - Trnavské Mýto je autom rovnako ako MHD. Takže aj keď čakám na MHD 6 min. stále, je to rovnako ako to auto. (Pešia chôdza z domu / práce na zast. Trnavská je rovnako alebo rýchlejšie ako autom dostať sa na Trnavskú.)
Ale takých úsekov kde je aj cestná MHD rýchlejšia ako auto je viacero. Včera som bol príjemne prekvapený informáciou, že aj z Lamača sa do oblasti SAV počas rannej špičke viac oplatí 63 ako auto.
A predpokladám, že tých trás, kde bude celkové trvanie cesty štart - cieľ (nie iba krátke úseky) rýchlejšie busom / trolejbusom ako autom, bude iba pribúdať.