Reakcia na: 810zssk #228532:
"zrusenim takych zliav ako su ziak, student, dochodca a pod. (ktori autom aj tak jazdit nebudu)"akože súčasný trend lavicovej politiky vo svete mi nešmakuje, ale toto je až ranokapitalistická ilúzia z čias, kedy ekonómovia naivne verili v neviditeľnú ruku trhu a totálnu dereguláciu, ktorá bude viesť k férovej súťaži pri podnikaní - len pri tom nepredpokladali vznik korporácií, ktoré menej úspešných podnikateľov skúpia a postupne budú meniť produktívne súťažné prostredie na monopol/oligopol.
Jednak dôchodca, študent a žiak nie sú zárobkovo, resp. sú slabo zárobkovo činné osoby, pre ktorých je doprava vzhľadom na príjmy drahou záležitosťou. Tieto osoby však majú ústavou garantované právo na vzdelanie, prácu a zdravotnú starostlivosť, preto je úlohou verejnej správy im toto zabezpečiť. A keďže z 2890 obcí na Slovensku nemajú všetky všetky vysoké školy, pracovné pozície a možné ambulancie, ľudia musia cestovať. A to cestovanie by sme im mali uľahčiť, nie zhoršiť. Samozrejme, že bezplatné cestovanie nie je riešenie, ale zľavy sú podľa mňa úplne bezproblémový sociálny konsenzus.
Druhá vec je, že sa na to príliš pozeráš zo svojho uhla. Ono tí žiaci majú rodičov. A väčšinou im tú dopravu platia rodičia. A tvojim opatrením "zdraženia cestovného pre nespôsobilých voličov" by si generoval ultimátny boom v čoraz zhoršujúcej sa problematike tzv. mama-taxi (dopravný kolaps ráno a poobede hlavne pred základnými školami). Inak správať sa odlišne k niekomu, kto nemá volebné právo, by som teda od hlasného zástancu práv menšín (to nie je výčitka ale kompliment) teda nečakal.
Pri podpore Bratislavčanov teplú vodu naozaj nemusíme vymýšľať. Stačí zaviesť parkovaciu politiku (ktorá bude striktná aj cez noc) a nejaký menej komerčný produkt (na štýl BMK ale bez väzby na peňažnú inštitúciu), ktorý by Bratislavčana oprávňoval mať drobné finančné výhody (napr. do vybraných obchodov, reštaurácií, inštitúcií a pod).
mp20
uplne bezne - operacne stredisko KDI, nahlasovanie poruch verejneho osvetlenia (informacie sa dostanu, kam treba), cisla spamati neviem, ale daju sa najst na internete; pokial staci - odkazprestarostu - verte, ze opodstatnenymi podnetmi sa ludia zaoberaju omnoho skor, ako sa objavi oficialna reakcia;
Karadzicova - Zahradnicka je riadena z ustredne a bezi v pevnom cykle; za beznych okolnosti sa nemoze stat, ze sa vynecha niektory signal - avsak pri operativnych zasahoch do riadenia, zial, musite cakat; podobne pri zmene signalneho planu, v urcitom bode sa signalizacia synchronizuje s okolim a z technologickeho hladiska to inak ako takto nejde - maximum je to vsak 2*dlzka cyklu;
chodecke tlacidla na novych/modernizovanych krizovatkach su osetrene a v pripade, ze nie je registrovane zatlacenie po urcitu dobu, berie sa ako vadne a logika ho vyhodnocuje ako keby ho stale niekto zatlacil, a teda je urcite dana faza zaradovana v kazdom cykle - ci ten problem nebude skor v tom, ze na Bosakovej mame absolutnu preferenciu EMHD, a kedze system riadenia nie je prilis stastny (podobne ako Safko), elektricka chodcov moze niekedy "seknut" a preskocit; tato krizovatka - jej uz snad piata uprava - je v plane v blizkej buducnosti;