Reakcia na: chodec #225234:
Nech sa paci.1. Vedenie vlakov z jedneho smeru do roznych stanic v Bratislave (a teda aj z roznych stanic v Bratislave), co je pre cestujuceho nevyhodne, pretoze sa nemoze spolahnut na jednu husto jazdiacu linku s tym ze proste moze prist na stanicu a nieco pojde. Namiesto toho bude musiet pobehovat medzi stanicami podla toho odkial mu prave ide vlak, planovat na ktoru stanicu pojde a ked napr. pre zapchu vlak nestihne, presuvat sa na inu stanicu (odkial vlak mozno nestihne tiez). Inak povedane, v kazdom case bude platit ine trasovanie najvyhodnejsej cesty, cestujuci sa bude musiet ucit kedy ist ako a ak nastane mimoriadnost, cely cestovny plan je naruseny. To co sme v MHD za poslednu dekadu horko-tazko viac-menej opravili ideme teraz spravit na zeleznici. Kym ine mesta (Berlin, Vieden) naliali tazke miliony do vzniku centralnej stanice, my si ju chceme zlikvidovat.
2. Prirodzene na Filialku nebudu moct jazdit vlaky od severozapadu, teda Viedne, Prahy a Kutov. Tym padom tam nebude vhodne ani viest 6xx a 8xx vlaky, ktore si k spominanym vlakom pripojne. Nebude teda mozny prestup medzi dialkovou dopravou a regionalnymi vlakmi jazdiacimi na Filialku.
3. ZST Filialka sa nachadza na vychodnom okraji sirsieho centra.
4. Bratislava hlavna stanica sa nachadza v osi vychod-zapad zhruba v strede mesta Bratislava.
Hlavna stanica samozrejme rekonstruovatelna je. Mozno za vela penazi, to nepopieram, ale Filialka tiez nie je stavba za 5 eur. A ked uz liat obrovske peniaze do stanice, tak aspon do tej ktora je polohovo a prevadzkovo vhodnejsia. Za peniaze ktore ma stat Filialka sa daju robit rozne zazraky, vid. napr. Antwerpen Centraal.
MatejBA
Pripadne kebyze sa to urobi v hlbke Trnavskeho myta a potiahne blizsie ku krizovatke, aby bol prestup na MHD lepsi.
2./ Prestup na IC/EC/R na Filialke nezabezpecis. Iba ak by si ju ta tazke peniaze potiahol pod zemou smerom na Hlavnu Stanicu (namiesto Petrzalky) a spravil by si alternativnu trasu k Vinohrady - Hl. St.. Ale to sa neoplati vobec. Cize znova, jej vyuzitie moze byt maximalne na spickove spoje, takze investovat velke peniaze sa tam neoplati.
3./ Mozno myslel poloha na kraji centra mesta, lebo Filialka fakt nie je na kraji mesta.
4./ Tento bod tiez nechapem, kedze Hlavna Stanica je cca tak isto vzdialena od centra mesta ako Filialka. Plus vdaka nepristupu Sokolskej su tam slusne zapchy, ked pride viac ludi/vlakov.
810zssk: Tak zas ono by to uz problem byt nemal, ked ten vlak tam bude mat vmax 50km/h v tom useku tak tam staci hodit preferenciu ako ma elektricka na Hlavnu stanicu - subezne smery (Raca - Mesto, elektricky a Slimak - Kukucinova) budu mat zelenu + podla moznosti skratit, kedy naskoci cervene vystrazne znamenie na minimalnu moznu mieru, nech tam nie je cervena non stop. Ale zas ked ti tam pojde vlak rano a vecer mozno raz za polhodinu, tak to zas taky problem nebude.