Reakcia na: chodec #224883:
"Kluci" tu boli veľkrát, aj si celú Ba prešli veľakrát, v tom ÚGD boli iné veci oveľa spornejšie ako len dopravno-urbanistické okrsky. Časť "nezmyslov" je tam napr. preto, že zadanie ÚGD robilo iné vedenie mesta než za akého to bolo dokončené (a prevzaté), niektoré veci museli prispôsobiť Jaspersu ktorý trval na tom, že keď sa to platí z € fondov tak oni majú do toho čo povedať (hoci mesto to videlo v mnohých bodoch ináč ako Jaspers). A niektoré veci im mesto opakovane vracalo na prepracovanie, dokonca to prišlo aj ako séria pripomienok od odbornej či laickej verejnosti, autori ÚGD stále trvali na svojom a odmietali to prepracovať argumentujúc dopravnými modelmi, ich výpočtami ale aj realitou v teréne. Na druhej strane CDV ako spracovateľ by zrejme mal aj kvalitnejšiu konkurenciu niekde v zahraničí, avšak na Slovensku by som sa možno s výnimkou jednej - dvoch firiem tých výstupov do ÚGD bál oveľa viac. Resp. nebál, zo skúseností viem že prevažná väčšina slovenských firiem nevie ponúknuť výstup ani spolovice taký kvalitný ako vyprodukovalo CDV v podobe ÚGD.
Ike
A stále opakujem, priemerná mobilita t. j. počet prejdených km/osoba/deň na Slovensku rastie. Chceš mi povedať, že účel cesty je primárne iný ako práca?
V roku 2015 boli tri najčastejšie účely ciest tieto (prieskum k Dopravnému modelu):
1. práca (25,6
2. voľný čas (23,5
3. služby a nákupy (22,3
podotýkam, že cesty sa v priebehu dňa dajú kombinovať a predpokladám, že časť tých ciest za službami a nákupmi bola indukovaná cestou za prácou. Existujú dáta, koľko % osôb ide najprv do obchodu a potom do práce, resp. opačne. Ale reálne sa nedá zistiť či pri príchode do obchodu mal človek úmysel pokračovať do práce. Nedá sa to zistiť ani v opačnom prípade, ale toto je celkom bežné.