Dnešné hlavné dopravné koridory nie sú efektívne využité priestorovo ani kapacitne a nedávajú miesto ďalším stromom. Tak o 20 rokov by sme ich mohli prebudovať. Pravý pruh by bol bus pruh pre čiste busovú dopravu. Ćasto by museli zastavovať dva spolu, čo je aj dnes bežná vec tam, kde nie je električková doprava. Spoločná normovaná kapacita 260 až 280. V strede normálny pruh a ľavý užší len pre osobáky a motorky. V strede koridoru zelený pás s kríkmi a stromami, trochu užší pred občasným prerušením kvôli odbočujúcim širším vozidlám. Súčasné električkové pruhy nie sú kapacitne využité.
Samozrejme ideálne by bolo, keby tie bus pruhy vznikli čím skôr nech sa aj busy hýbu. Ľudia by sa naučili, či boli by prinútení používať MHD. Potom by sa od takého riešenia možno mohlo aj upustiť.
Samozrejme ideálne by bolo, keby tie bus pruhy vznikli čím skôr nech sa aj busy hýbu. Ľudia by sa naučili, či boli by prinútení používať MHD. Potom by sa od takého riešenia možno mohlo aj upustiť.
Viko
Vždy je jedna koľajnica nižšie? Prosím? Kde? Na Štúrovej? Na moste? Na nábreží? Na Ružinovskej? Na I.Karvaša? Na Obchodnej? Všade tam sa pohybujem a vidím, že cestný kryt je rovný a nie šikmý, tak netrep. S pražcami to napriek dojmom Ježa nemá nič, keďže SB8B, ktoré v BA používajú, sú prispôsobené na 1000mm aj 1435mm púhym otočením a panely pre PJD (VÚIS) sú takisto rovné a nie šikmé. Ich prípadná šírka navyše je plus, že sa "skoncentrovaný" tlak na štrkové lôžko z užšieho rozchodu viac roznesie. A opakujem, nápravový tlak sa na polnápravy rozkladá ROVNAKO bez ohľadu na to, či náprava má pol metra alebo kilometer. (Ešte sa môžeš nezrozumiteľne vyjadrovať a myslieť na oblúky, tam som ti ale písal že 1000mm je voči nim dokonca šetrnejšia než 1435.). Prepady v BA vznikajú najmä tam, kde je zle urobené odvodnenie lôžka, alebo kde sa rezignovalo na "podfukovanie" BKV panelov.
Ceny sú relevantné, za tým si stojím. Ak bude ropa klesať, nebude taká motivácia investovať do elektromobility. Ak sa normy nebudú hnať do extrémnych hodnôt, nebudú dražieť automobily vyvíjaním motorov a osádzaním nových a nových súčiastok a nebude rásť cena ich údržby pre podniky ani klesať ich dostupnosť pre bežných ľudí. Pravdupovediac, nádej na nejaký pokles nevidím - stále je tu tretí svet, ktorý čaká na svoj ropný boom, oni nebudú hneď mať na nové technológie. A keď sa začne panika, že zásoby sa stenčili na 30 rokov a potom nebude z čoho robiť všetky plasty, burzy vyskočia ako divé.
Ja sa snažím byť realistom - jasné, že sa celá BA nepohrnie denne na ÚPSVaR, to boli len názorné príklady, že ak sa tak rapídne zmení spoločnosť, tak špičky nám môžu vznikať z vecí, od ktorých by sme to dnes neočakávali.