Reakcia na: munww #218766:
To je ale niečo, čo sa, mimo veľkých križovatiek ala Račko/Trnko (ale kolízie so šalinou sú obvyklé skôr na iných miestach) dá výrazne eliminovať, aspoň teda ak sa bavíme o zastavení električky dopravnou nehodou a pod. Najmä svetelnou signalizáciou na prechodoch/prejazdoch, ktorá dnes chýba, ďalej napr. lepším označením trate pre IAD príp. zábranami proti prechodu chodcov (počet ochromení ED z dôvodu stretu s chodcom mimo prechodu je ale minimálny).
Poruchy na trakčnom vedení sa tiež dajú do budúcna riešiť napr. možnosťou ujsť normálnu (nie pár metrov, ako dnešné Škody, ale min. po ďalší úsek vedenia) vzdialenosť na núdzový batériový pohon, je to menej sci-fi, ako 100% elektrobusy PLNE sa rovnajúce dnešným autobusom.
munww
Od začiatku mám argument, že ak jedna električka stojí, stoja všetky. Dnes sa to v Bratislave udeje cca raz týždenne. Busy stojaci bus obídu. Toto nie je argument? Neuveriteľné, že hovoríš, že žiadny nemám....
Budúci rast ceny ropy nevieme spoľahlivo. Ja si myslím, že ropa výraznejšie rásť nebude, keďže spotreba bude skôr klesať, bude sa prechádzať na iné zdroje energie. A ropy je dosť, jej cenu na terajšej úrovni drží pripravenosť amerických producentov zvýšiť produkciu. Terajšia cena už začína byť pre nich zisková.
Ani cena ropy ani emisné kvóty však nie sú pre nás relevantné. Busy možno budú elektrobusy.
Buď trochu realista, prípadne nebuď zaslepený. Keď ľudia stratia prácu nebudú chodiť na úrad denne a nie všetci v tom istom čase....
Fakt škoda strácať čas ak stále len chcete neférovo dokazovať nutnosť električiek aj o 25 rokov. Píšte pravdu a nepodsúvajte mi, čo som nenapísal. Ja o budúcnosti koľajovej dopravy v mestách pochybujem, no vy viete naisto, že to je správne riešenie. Ste v oblakoch.