Reakcia na: munww #218598:
Dopravné podniky sa nemôžu riadiť podla toho, že si niekto len tak niečo vymyslí, že sa mu páči nejaký dopravný prostriedok a nejaký nie. Niekto by rád sa po Bratislave vozil metrom, ale to tiež proste nie je rentabilné v súčasnej dobe. Ja som zase človek fanda do električiek a z čisto šoto hladiska tiež môžem chcieť, aby sa vrátili električky do Ústí nad Labem a do Opavy, kde sa momentálne zdržujem. Zaujímavá by bola električková sieť i Banskej Bystrici...Človek môže snívať, ale musí si uvedomiť čo je RENTABILNÉ. Ja tu bezhlavo nelobujem za električku v každom mestečku, len preto, že by sa mi to páčilo. Keď tak tvrdo stojíš za čisto autobusovou dopravou v Bratislave, veď vypracuj podrobnejšiu štúdiu o jej výhodnosti so všetkými prepočtami kolko sa môže ušetriť. Ale vopred upozorňujem, že nakoniec pri tom sám zistíš, že to vôbec výhodnejšie nie je.
munww
Nerieši to hlavný problém električiek (stojí jedna, stoja všetky), no tento problém sa v najbližších rokoch aj tak neporieši.
Ja som doteraz vychádzal z toho, že potreba bus pruhov je jasná každému. Keďže ich doteraz nemáme, existujú zrejme neprekonateľné prekážky na ich realizáciu. Bol pokus s bus pruhom na Štefánikovej, no zase to nevyšlo pre odpor bezohľadných papalášov.
Vychádzal som tiež z toho, že čiste autobusová doprava, kde by vo vyhradených pruhoch namiesto električiek jazdili autobusy, bola lacnejšia a spoľahlivejšia.
Čo sa týka nákladov máte tu iný názor. Vie tu niekto toto vyčísliť a zohľadniť pritom všetko? Vrátane nákladov na rekonštrukcie a opravy tratí? Tiež napríklad zohľadniť stovky ľudí zamestnaných v divízii elektrické dráhy? Boli by nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...