Reply on: Mirtschi #218605:
Ale nikto tu nie je dostatočne inovatívny a všetci tu uvažujeme iba v zabehnutých mantineloch.... ? Takže riaditeľ súkromného dopravcu, vedúci či riaditelia na ministerstve dopravy, u iných dopravcov a dopravných spoločností, projektanti, vyštudovaní dopravní inžinieri, stavební inžinieri, ekonómovia, atď (sorry na koho som zabudol) - všetci si máme nechať poradiť od diskutéra, ktorý musí zostať v anonymite, základné premisy svojho návrhu nevie podložiť, predložil iba minimum faktov a vo svojej podstate aj keby sme mali uznať jeho názor, tak rieši iba následky namiesto príčin...
munww
Nerieši to hlavný problém električiek (stojí jedna, stoja všetky), no tento problém sa v najbližších rokoch aj tak neporieši.
Ja som doteraz vychádzal z toho, že potreba bus pruhov je jasná každému. Keďže ich doteraz nemáme, existujú zrejme neprekonateľné prekážky na ich realizáciu. Bol pokus s bus pruhom na Štefánikovej, no zase to nevyšlo pre odpor bezohľadných papalášov.
Vychádzal som tiež z toho, že čiste autobusová doprava, kde by vo vyhradených pruhoch namiesto električiek jazdili autobusy, bola lacnejšia a spoľahlivejšia.
Čo sa týka nákladov máte tu iný názor. Vie tu niekto toto vyčísliť a zohľadniť pritom všetko? Vrátane nákladov na rekonštrukcie a opravy tratí? Tiež napríklad zohľadniť stovky ľudí zamestnaných v divízii elektrické dráhy? Boli by nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...