Reply on: munww #218515:
Omielaš tu stále dokola tu jednu nevýhodu: "Zastaví jedna - stoja všetky." - Autobusy tiež nie sú na to všeliek, pokazí sa autobus na nejakej úzkej ceste, alebo na moste, už sú zápchy a už tiež stoja pomály všetky. Tá nevýhoda u električiek sa dá eliminovať zdvojením radiál, väčšou variabilitou tratí v centre mesta, vybudovaním obratísk v polovičnej vzdialenosti dĺžky radiál. Napr, pokazí sa električka na L5, v Dúbravke, tak ostatné vozidlá na linke 5 smer Dúbravka sa po nevyhnutnú dobu budú operatívne točiť v Karlovej vsi a vo vylúčenom úseku sa dočasne zavedie náhradná doprava. To je však mimoriadna udalosť, kvôli ktorej zase pre dopravný podnik nie je efektívne mať dvojnásobný počet autobusov a platiť dvojnásobný počet vodičov. Náklady na čisto autobusovú prevádzku by boli tak vyššie aj napriek ušetreniu financií za údržbu električkových tratí. Nehovoriac o znečisťovaní životného prostredia v meste. Spomínaš elektrobusy, tie však nie sú ešte tak vyvinuté, aby mali potrebnú dĺžku na to aby znášali nápor cestujúcich na nosných linkách. Celé tvoje myslenie je, ako z 50. 60. rokov, keď panovali v západoeurópskych mestách názory, aká je električková doprava zastaralá, neefektívna, nespoľahlivá. Toto sa však za posledné dve desaťročia ukázalo, že to bola chyba. Jedine, kde by si s týmto pochodil sú snáď krajiny ex-ZSSR, ale tým sa predpokladám rovnať nechceme. Aj v Prahe niekedy počiatkom 80. rokov (? - opravte ma) vytrhali kolajnice na Václavskom námestí a v niektorých príľahlých uliciach. Počas povodní v r.2002 sa ukázalo, že to bola hrubá chyba. Ani električky na zostávajúcich tratiach ten veľký nápor cestujúcich, metro bolo zotopené, nezvládali, nie to ešte autobusy.
MatejBA
Cela tato debata je o tom, ze mi ti dame fakty, ty das "mozno, asi, neviem, odhadujem, myslim si" proti-argument a aby si dal vacsiu vahu tvojim prispevkom, zacnes vyberat veci, kde ked ti uz po milion prvykrat hovorime to iste a pridame dodatok napriklad "je to hlupost", ze na teba utocime.
Teraz na teba zautocim, tak si to tak kludne zober - ty nie si normalny alebo si psychopat, lebo sme ti dali tolko argumentov, ale ty si stale melies svoje kraviny. Dali sme ti minimalne 5 roznych navrhov, ktore by sa dali realizovat najneskor do roka, ale ty stale melies o "vsezachranujucich" autobusoch.
V clanku si spominal (co som daval link), ze elektricka je 3x tak ako autobus. Ano je. Ale ma aj 3x dlhsiu zivotnost a 2-3x vyssiu kapacitu a nizsie prevadzkove naklady (ked sme tu vsetci iba spiatocnicky neandrtalci, spocitaj si, kolko pri cene nafty/elektriny stoji 1km jazdy autobusu a 1km jazdy elektricky). Az na vyhybky potrebuju kolaje minimalnu udrzbu, narozdiel od asfaltu, ktory pri tazkych autobusoch by si musel menit sakra casto. Nehovoriac o splodinach, ktore produkuju, hluku, co vydava motor (ci uz pri stati alebo jazde) a v neposlednom rade ekonomickej hovadine, ktora by sa ti nezaplatila nikdy! Nikdy neusetris tolko penazi zrusenim elektriciek a nahradenim autobusov, aby sa ti to oplatilo. Nikdy. To by musela nafta stat nie 1,1 eura/liter ale 0,1 eura/liter.
Tak a teraz sa uraz a konecne daj pokoj s blbymi napadmi.