Reply on: Jojan #218516:
hej, vygúglil som a tu je to podstatné:Translohr tramways on tyres combine the performances of a guided system with the assets of a tyre-based vehicle: increased braking performance thanks to tyres adherence, quite operation and unique gradient performance (run up slopes of 13%).
Translohr je jednoducho električka na pneumatikách pohybujúca sa elektronickým navádzaním na svojej stope. Jedinými výhodami sú, že tieto vozidlá sú v porovnaní s električkami tichšie, zvládajú strmšie svahy a majú menšiu brzdnú vzdialenosť.
Všetky výhody Translohr voči električkám majú aj autobusy. Translohr je však nepraktický systém a voči autobusom má nevýhodu podobne ako električkay zase v tom, že sa vozidlá neobídu. Jedno stojí, stoja všetky. Naviac to státie by v Bratislave bolo ešte častejšie v porovnaní s električkami, hrozí defekt či zašpinenie alebo iné pokazenie navádzacieho zariadenia.
Čiže Translohr nebol dobrý príklad do tejto diskusie.
munww
Rušenie električkových tratí a prevádzkovanie čiste autobusovej dopravy bude mať ďalšie finančné výhody v tom, že do veľkej miery odstráni korupciu pri obstarávaní rôznych vozidiel, služieb a všetkých prác súvisiacich s prevádzkou električiek.
Nesúhlasím s tebou, že autobusy by nepostačovali. Ako to chceš zdôvodniť? Autobusy by jazdili v špičke častejšie ako električky, čo by bolo pre verejnosť výhodnejšie. A niky by všetky nestáli ako často robia nespoľahlivé električky...