Reply on: Jojan #218516:
hej, vygúglil som a tu je to podstatné:Translohr tramways on tyres combine the performances of a guided system with the assets of a tyre-based vehicle: increased braking performance thanks to tyres adherence, quite operation and unique gradient performance (run up slopes of 13%).
Translohr je jednoducho električka na pneumatikách pohybujúca sa elektronickým navádzaním na svojej stope. Jedinými výhodami sú, že tieto vozidlá sú v porovnaní s električkami tichšie, zvládajú strmšie svahy a majú menšiu brzdnú vzdialenosť.
Všetky výhody Translohr voči električkám majú aj autobusy. Translohr je však nepraktický systém a voči autobusom má nevýhodu podobne ako električkay zase v tom, že sa vozidlá neobídu. Jedno stojí, stoja všetky. Naviac to státie by v Bratislave bolo ešte častejšie v porovnaní s električkami, hrozí defekt či zašpinenie alebo iné pokazenie navádzacieho zariadenia.
Čiže Translohr nebol dobrý príklad do tejto diskusie.
munww
Státie v zápchach má vplyv na atraktivitu povolania, porozprávaj sa s vodičmi autobusov. Niektorým to nevadí, sú to väčšinou tí, ktorí jazdia aj naschvál pomaly a potom vynechajú celé "kolo". Väčšine to vadí preto, že prídu o prestávku na konečnej, kde by si mohli v pohode vykonať svoje potreby, porozprávať sa, pofajčiť, telefonovať, čítať atď, atď....
Vodičov autobusov nahradíš len lepšími podmienkami zamestania, napríklad aj vyšším rozdielom medzi platmi vodičov busov a električiek. Teraz tam veľký rozdiel nie je, je to aj kvôli tomu, že na električkách podnik zamestnáva svojich ľudí, čiže rodinkárstvo.