Reply on: munww #218515:
Omielaš tu stále dokola tu jednu nevýhodu: "Zastaví jedna - stoja všetky." - Autobusy tiež nie sú na to všeliek, pokazí sa autobus na nejakej úzkej ceste, alebo na moste, už sú zápchy a už tiež stoja pomály všetky. Tá nevýhoda u električiek sa dá eliminovať zdvojením radiál, väčšou variabilitou tratí v centre mesta, vybudovaním obratísk v polovičnej vzdialenosti dĺžky radiál. Napr, pokazí sa električka na L5, v Dúbravke, tak ostatné vozidlá na linke 5 smer Dúbravka sa po nevyhnutnú dobu budú operatívne točiť v Karlovej vsi a vo vylúčenom úseku sa dočasne zavedie náhradná doprava. To je však mimoriadna udalosť, kvôli ktorej zase pre dopravný podnik nie je efektívne mať dvojnásobný počet autobusov a platiť dvojnásobný počet vodičov. Náklady na čisto autobusovú prevádzku by boli tak vyššie aj napriek ušetreniu financií za údržbu električkových tratí. Nehovoriac o znečisťovaní životného prostredia v meste. Spomínaš elektrobusy, tie však nie sú ešte tak vyvinuté, aby mali potrebnú dĺžku na to aby znášali nápor cestujúcich na nosných linkách. Celé tvoje myslenie je, ako z 50. 60. rokov, keď panovali v západoeurópskych mestách názory, aká je električková doprava zastaralá, neefektívna, nespoľahlivá. Toto sa však za posledné dve desaťročia ukázalo, že to bola chyba. Jedine, kde by si s týmto pochodil sú snáď krajiny ex-ZSSR, ale tým sa predpokladám rovnať nechceme. Aj v Prahe niekedy počiatkom 80. rokov (? - opravte ma) vytrhali kolajnice na Václavskom námestí a v niektorých príľahlých uliciach. Počas povodní v r.2002 sa ukázalo, že to bola hrubá chyba. Ani električky na zostávajúcich tratiach ten veľký nápor cestujúcich, metro bolo zotopené, nezvládali, nie to ešte autobusy.
fanatikmhd
po a) Ano, bratislavsky syystem 6x krizenie v meste a 20km radiala nie je volbou pre nosny system. Treba riesit aj krize (trebars od brucha trepnem pre pochopenie pionierska-nova doba-pri jazere. A podobne (tomasikova-zst novem mesto-vinohrady, ci harmincova-prazska-SAV)... skratka riesit system, ktory umozni aj pri MU odklonit linky efektivne tak, aby NAD musela byt zavedena len na par zastavok. Nie ze sa stane nehoda na vazovovej, a elektricky sa nedostanu od komisarok.....
po b) bus pruhy ide budovat prakticky na kazdej druhej komunikacii v Bratislave. Mame tu tzv. mestske okruhy (videl si uz dopravnu znacku so zelenym pruhom? ) ktore su 2 a viac pruhove. Tu prakticky ide vsade budovat bus pruh.
po c) nutne nutit ludi ist MHD lebo autom sa nedostane je volovina. Je potrebne ludom ukazat, ze je tu ina vhodnejsia volba. Nie zakazom mu zakazes ist do mesta. Treba im ukazat "aha, vidis tu kolonu? tam budes stat..a vidis ten prazdny bus pruh kade letia autobusy ci trolejbusy 50km/h okolo tej zapchy? tak tam si moholo sediet aj ty ;)"
Kazde jedno mesto s elektrickovou prevadzkou ju stavia a rozsiruje prave preto, aby sa zbavilo aut. A to sa tyka aj miest kde funguje system podzemnej drahy... Dokonca su mesta ktore prave lutuju zrusenie prevadzok elektriciek v minulosti, a dnes obnovuju a otvaraju zas prve kilometre trati. Tram je najspolahlivesia a najpreferovanejsia volba dopravy v mestach (pokial nemame metro, inak je hned druha).