Samozrejme že môj názor vždy bol, že všade kde sú v jednom smere 2 jazdné pruhy, by pravý mal byť bus pruh. Stačilo by, ak by tieto pruhy boli funkčné len v rannej a popoludňajšej špičke. Mimo tohoto času by mohli byť k dispozícii napríklad na parkovanie.
Nerieši to hlavný problém električiek (stojí jedna, stoja všetky), no tento problém sa v najbližších rokoch aj tak neporieši.
Ja som doteraz vychádzal z toho, že potreba bus pruhov je jasná každému. Keďže ich doteraz nemáme, existujú zrejme neprekonateľné prekážky na ich realizáciu. Bol pokus s bus pruhom na Štefánikovej, no zase to nevyšlo pre odpor bezohľadných papalášov.
Vychádzal som tiež z toho, že čiste autobusová doprava, kde by vo vyhradených pruhoch namiesto električiek jazdili autobusy, bola lacnejšia a spoľahlivejšia.
Čo sa týka nákladov máte tu iný názor. Vie tu niekto toto vyčísliť a zohľadniť pritom všetko? Vrátane nákladov na rekonštrukcie a opravy tratí? Tiež napríklad zohľadniť stovky ľudí zamestnaných v divízii elektrické dráhy? Boli by nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...
Nerieši to hlavný problém električiek (stojí jedna, stoja všetky), no tento problém sa v najbližších rokoch aj tak neporieši.
Ja som doteraz vychádzal z toho, že potreba bus pruhov je jasná každému. Keďže ich doteraz nemáme, existujú zrejme neprekonateľné prekážky na ich realizáciu. Bol pokus s bus pruhom na Štefánikovej, no zase to nevyšlo pre odpor bezohľadných papalášov.
Vychádzal som tiež z toho, že čiste autobusová doprava, kde by vo vyhradených pruhoch namiesto električiek jazdili autobusy, bola lacnejšia a spoľahlivejšia.
Čo sa týka nákladov máte tu iný názor. Vie tu niekto toto vyčísliť a zohľadniť pritom všetko? Vrátane nákladov na rekonštrukcie a opravy tratí? Tiež napríklad zohľadniť stovky ľudí zamestnaných v divízii elektrické dráhy? Boli by nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi...
munww
.
To máš čo za argument? Ako to súvisí so stojacimi električkami niekde na radiále, ktoré by mohli byť kompletne nahradené vždy jazdiacimi busmi (okrem jedného stojaceho)?
Inak riešenie je aj to, že bežného človeka stojace električky postihnú veľmi zriedkavo a budeme to tolerovať. Čiže problém nie je. Otázkou je len to, čo je lacnejšie a výhodnejšie z iných hľadísk.
Ak máme električky so svojim vlastným priestorom pre seba, potrebujeme všade kde sú 2 jazdné pruhy robiť bus pruhy....