Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #207217:
Áno, pri jednolinkovom variante, na opačnej strane každý druhý spoj Zlaté a BNM. Len nechcem tu začať zase stokrát omielanú debatu.
Každopádne sú veľké možnosti na šetrenie a tento linkový variant, kde chodí všetko naraz, by už mohol skončiť.
Reakcia na: N/A #207216:
A kapacita sa na prvom úseku Vajnorskej nahradí čím? Posilnenou L4, ktorá to všetko bude voziť až do Dúbravky?
#207215 810zssk:
"v kazdom systeme potrebujes aj mensie vozidla na urcite trasy"
Ale reálne si zhodnoťme, ktoré také trasy (linky) v BA sú:
- L1 a L2 určite, 32m by boli využité len nárazovo (potreba 12 vozov),
- L6 možno, ale 32m by sa tam dali naplniť v pohode, na Račianskej pribudne niekoľko bytových súborov (potreba 14 vozov v špičke),
- na ostatných môžeš kľudne nasadiť aj 32 metrové (s vedomím, že na Ružinovskej ponúkneš vyššiu kapacitu).

Čiže v zásade by 24m vozidlá stačili na linky 1 a 2, kde ich aj s príslušnou zálohou potrebuješ tak 15. A teraz, oplatí sa potrebe cca 140 súprav mať 15 kratších (a nedaj bože aj úplne iného typu)? Keby ich malo byť aspoň nejakých 20-30 % tak nič nepoviem, ale keď je ich potreba 10%...
Tu by som sa skôr prikláňal k Ámosovi k tomu, aby sa nejakým spôsobom podarilo zatraktívniť električkovú dopravu zo stanice, čím by sa naplnili aj 32 m vozidlá (však ľudia nemusia stáť až po dvere).
Staré K2Sky by som vyradil a predal (za predajnú cenu, nie za cenu toho, že budú najskôr 5 rokov hniť na nejakej odstavnej koľaji), novšie by som nechal dožiť (ale to sa stále bavíme o cca roku 2020) na L6 (lebo je len špičková).
Reakcia na: 810zssk #207215:
Tých celkom dosť iných zástavok obslúži aj 4, takže 2 sa môže zrušiť.
Reakcia na: Ámos #207201:
Snad si nemyslis ze linka 2 je urcena na vozenie ludi zo ZST NM na hlavnu stanicu. Nikto ju s tymto ucelom nevymyslel a takmer nikto ju na to nevyuziva. Ona ma po trase celkom dost inych zastavok 🙂

No a pokial ide o K2S, v kazdom systeme potrebujes aj mensie vozidla na urcite trasy. Preto najlepsiou nahradou K2S budu proste male ForCity. Ak nechceme vozit vzduch.
Reakcia na: Peon #207211:
Už je to otravné, jak s tým furt niekto dobiedzate. Skús i prečítať jedno z vlákien pod fotkami z posledných dní (v komentovaných materiáloch iste hneď nájdeš), je ich tam asi 5 ?
Reakcia na: Peon #207211:
lebo usporiadanie 1+1 je preferované, nad podvozkami 2+2 .. preto, ako usporiadanie 1+2 by vyriešilo asi toľko, že by sa znížila kapacita na státie .... lebo viacej ľudí sa zmestí keď stoja ako keď sedia.. viď sklápacie sedadlá v sorkách.. ale to je logické...
Reakcia na: Peon #207211:
A načo je v tých bratislavských jednosmerných nízkopodlažných električiek tak veľa oproti sebe situovaných sedadiel? Má to tam nejaký technický dôvod (ako autobusy - koleso)? Nesledoval som detailne, ale minimálne v jednej "štvorke" sedadiel nie je na boku držadlo, takže pri prudšom zabrzdení cestujúci v smere jazdy ľahko skončí v cestujúcom sediacom oproti...
Vie mi niekto vysvetliť prečo aj jednosmerná bratislavská nízkopodlažná električka má tak málo sedadiel zatiaľ čo napr. viedenská ich má dosť? http://www.wien.gv.at/ma53/rkfoto/2007/025g.jpg
Reakcia na: matus7532 #207207:
Na výhybňu som zabudol
Reakcia na: CraneMan #207187:
Ale pride ?
A nervacim stale.
Teplo islo z otvorov pod sedadlo, technike nerozumiem, ja sa kludne budem stazovat dalej, len som hladala spravneho adresata.
Nabuduce - ak nejake bude - si vsimnem cislo elektricky.

Dôvod AH na koridore je prozaický, Siemens v tej dobe nevedel dodať AB spolu s ETCS.
Medzi stanicami pri AH môže byť aj viac oddielov ako 2, ak je tam výhybňa tak sa počet znásobuje.
Reakcia na: AAA #207202:
Predpokladám, že AH je teda veľmi zjednodušene povedané len technologický medzikrok medzi človekom ovládaným hradlom a autoblokom. Preto nerozumiem, prečo sa pri rekonštrukcii trate nepoužil AB, ktorý by jednoznačne zvýšil kapacitu trate. ECTS na 120ke myslím je. Ale toto by vyriešila až úroveň 3, ktorá je asi hudba budúcnosti.
Reakcia na: Ike #207196:
ale ved este maju plantu VP. Hadam ich neposleme do srotu s platnymi preukazmi.
Reakcia na: Ike #207200:
wapka... Eto balšaja technika?
Reakcia na: Ike #207200:
nie, ale už vidím, ako dielňa umýva vozy na dvore nejakou WAP-kou ? ? ?
Reakcia na: Ike #207181:
Autoblok (AB) je výhodnejší ako automatické hradlo. Automatické hradlo (AH) (neviem, či všade, alebo len u nás, ale predpokladám, že skôr len u nás) môže byť v medzistaničnom úseku len jedno, t.j. úsek je rozdelený na dva priestorové oddiely, zatiaľ čo návestidiel autobloku môže byť viac, a teda úsek je rozdelený na viac priestorových oddielov. A zjednodušene povedané, čím viac priestorových oddielov v medzistaničnom úseku, tým viac vlakov môže byť naraz v takomto úseku, čo znamená vyššiu priepustnú výkonnosť trate s AB ako s AH.
Na koridore by mal tento nedostatok pomôcť odstrániť systém ECTS ako popisuje laminátka, ktorý sa však v praxi veľmi nevyužíva.
Reakcia na: S499.1023 #207195:
v prvomrade aby sme si rozumeli. Bavime sa hypoteticky ak by mesto objednalo aj dalsich 60 NP elektriciek, cize by malo pokrytch 120 vlakov - cize kompletnu dnesnu vypravu bez Petrzalky.

Hovorim len o novych K2S - 7126 - 7134. Stare 40 rocne kravy ponuknut Sarajevu (ako pises) alebo rozpalit, nechat 7103 ako historicke vozidlo. ?

Tym by nam vznikli 4 supravy a jeden zalozak ?
Kam s nimi? Na L5 4 poradia z 18. Myslim ze v pohode, zaroven linka s dopytom na najvacsiu kapacitu.
Ale vobec nemam predstavu co by doplnenie mnohoclenneho riadenia stalo. 20.000€ - podme do toho. 200.000 € - zabudnime na to. Budu dobre ako zalozaky a vycvikove a z jednej sa moze urobit polievacia elektricka ?

Dalsim riesenim je odpredanie novych K2S a ano myslim predaj za bubaky a spravit akciu 1 nova +1 40 rocna K2S zadarmo ? Na doplnenie potrebneho stavu (vyjazdenie Petrzalky) nechat si T6A5, kedze 120 novych by uz nemuselo stacit.
Ak by sme opat chceli posilnit kapacitu tak mozme spojit T6 do trojiciek. T6 su stale ok vozidla, nejaka vhodna GO, doplnenie klimy, determalne folie na okna, nejake to pritlacne kridlo a mracitka by tiez bodli ?

A preco mi vadia kratsie NP vozy? Ja sa na to nejak vzdy pozeram dopyt/ponuka/cena - uz asi profesionalna deformacia. Ak tam mam trat, ak tam mam vodica a moznosti zarabat viac, tak by som rozumnymi krokmi mal zabezpecit aby som zacat zarabat viac. A na to bude treba vacsie vozidlo.
A to bud predlzenie trate sem https://goo.gl/maps/jZJYP kde sa buduju dalsie projekty a je tam este dost volnej plochy alebo prehodenim konecnych.
Lebo povedzme si na rovinu, vozit ludi elektrickou z jednej ž.stanice na druhu je trosku blbost. Hlavne ak RJ neustale zvysuje pocet prepravenych a ti sa mozu odviest L2 akurat tak na hlavnu stanicu. No na to netreba vystupit z vlaku vsak ano. Uz dlhsie sa tu snazim najst tr3mpeho dogmu, ak si dobre pamatam on to mal dobre poriesene. No mna napadlo len taka blbost ako 4A a 4B. Jedna na ZP druha k ZST NM.
Hlavne tr3mpeho dogma je nieco co dufam raz uzrie svetlo sveta a zrusia sa dalsie zbytocne linky a 8 minutovy interval sa zmeni na 4 minutovy. Tentokrok by sam o sebe mohol vozidla zaplnit, kedze by to pritiahlo novych cestujucich - vid september 2005 v Petrzalke.

Sorry za dlhy prispevok, zemiak vsak pre vas nemam.
Reakcia na: trolejbus6207 #207197:
To je odôvodnenie? Ak si budeš doma rekonštruovať kúpeľňu, tak budeš chodiť do práce 2 týždne smradľavý? Je to minimálne faux pas s ohľadom na kultúrne mestotvorné akcie, ktoré mesto organizuje s príchodom jari. Aspoň tú zaschnutú posypovú soľ by bolo dobré odstrániť nahrubo vysokotlakovým čističom.
Reakcia na: Ámos #207191:
Co by bolo zle napriklad na takom 2 clankovom Forcity 15T? Na menej vytazene linky ideal, na vikendy tiez a casom sa urcite bude rozsirovat siet.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.