este lepsie!
HS-min financii 30T, Min Financii - STU NB18, resp BN9,5 ako "Náhradná doprava za električky", odtial po štúrovú T3SUCS. Skoro to isté ako kedysi K2S (L13) HLST-NLS len efektívnejšie s neprestupným 15min lístkom pre naších drahých turistov
Inak k dotazom od ostatných - fakt sa dačo robí na trati? vsade je to stale vymrete.....akurat na farskeho sa zacal nejaky material tvorit aj na strane cesty od stareho mosta (kde lezali stare panely na estakadu)....
Ozaj, musí aj takúto drobnosť (nevykonanie časti trasy, ale s primeranou náhradou) nahlásiť vodič dodatočne na dispečing? Ešteže vodič 2 bol taký seriózny, že umožnil prestup cestujúcich k sebe v obratisku.
Ak sa DD musia spoliehat na L32 a L33, tak to Luky VIII zvladnu s prestupmi ci pesou dostupnostou a L99, L98, L95, L93, L91 a L59. Byval som kusok odtial, viem o com vravim.
Ten odber prúdu pomocou pantografu mali mať tie duo vozidlá len počas jazdy po tej špeciálnej koľajnicovej dráhe. Na klasickej ceste mali jazdiť na naftu alebo odoberať prúd cez dva trolebusové zberače. Na dráhe mali ako opačný pól slúžiť bočné vodiace kolieska a lišty na koľajniciach ako vidno aj na tejto fotografií http://citytransport.info/Scans/Earthing_Shoea.jpg ,čo dokazuje aj tento text k nemu " View under the front of a guided duo-bus showing the front guide-wheel and 'earthing skate' in lowered position. Image sourced from an official brochure on the 'Dual-mode-bus' project. "
Neviem teda, či táto fotografia je skutočne z Essenu alebo odinakadiaľ http://citytransport.info/Scans/Merc_0_305_G2a.jpg , skúšky odberu prúdu cez pantograf však mali byť minimálne v pláne.
- Mňa len zaujal ten projekt trolejového vedenia v Los Angeles a preto spomínam Essen, že niečo vzdialene podobné sa už skúšalo tam, no, bez úspechu a to, že vozidlá, ktoré odoberajú prúd pomocou pantografu by mali mať aj svoju vodiacu dráhu. Čo sa týka však los Angeles, tam sú tie dva pantografy už podľa pohybu vozidla navádzané a posúvané po streche počítačom.
Neodsudzujem to hneď na neúspech, ako sa to však celé ujme, ukáže sa až v praxi.
No ja mam skusenosti, ze revizori vacsinou nemaju odznak na sebe, ale ked ich slusne poziadam o preukazanie sa, nemaju problem (samozrejme potom podakujem a dam listok/PCL). Iba raz sa mi stalo, ze si zacal nieco somrat pod nos, ale to iba preto, ze mal odznak schovany vo vnutornom vrecku bundy a musel ho vytahovat, co som dokazal pochopit, ked sa snazil rychlo prebehnut vozidlo.
Ja som bol až prekvapený, prečo sa do mňa pustil, lebo som ho len upozornil na odznak. Áno, provokoval som tým, že som odmietal vytiahnuť električenku, kým mi neukázal odznak, ale čo sa vyjadrení týka, v hraniciach slušnosti som bol. Preto ma to prekvapuje, ak si záznam vypočuli, buď sú tam všetci nejakí nervózni alebo fakt na nahrávke nič nebolo počuť, to je reálnejšie
No, natlačila tam síce dosť veľa omáčky, ale to podstatné tam napísané je: postup dotyčného revízora bol preverený a neboli zistené nedostatky. Neviem, ako presne si sa do diskusie zapojil ty, ale pravdepodobne si nebol úplne ticho, keď si dal revízorovi dôvod komentovať tvoje "poznámky," príp. si tiež nepredstavoval vzor formálnej slušnosti. Skrátka sa revízor (podľa vnútornej kontroly) v danej situácii správal v stanovených medziach (ktoré samozrejme v prípade revízorov nie sú tak moc prísne, to by musel byť aspoň vulgárny, aby dostal postih).
Ako zaujímavosť posielam svoju sťažnosť na drzé správanie sa revízora a aj následnu odpoveď pani Binderovej z dopravného podniku. Trvalo jej to mesiac a je totálne všeobecná. Čo si vy o tom myslíte? Som zvedavý na vaše postrehy.
Moja sťažnosť:
Dobrý deň,
týmto žiadam o prešetrenie správania sa revízora v piatok 5.9. 2014 v čase 9,41 v autobuse linky 83 smer Petržalka medzi zastávkami Hodžovo námestie a Zochova. Revízor (myslím, že s číslom 56, ale nie som si istý), ktorý nastúpil prednými dverami a komunikoval s vodičom, kontroloval pasažierov a keď prišiel ku mne, upozornil som ho, že nemá na viditeľnom mieste označenie. Následne mal sériu blbých poznámok, ktorými ma doslova provokoval. Udržal som sa, nič som mu nepovedal, ale revízor dal niekoľko nemiestnych poznámok typu, že si mám ísť svoje problémy riešiť inde, a ak sa mi nepáči, mám si kúpiť auto. Nezdajú sa mi vôbec vhodné, jeho správanie sa je drzé, a preto žiadam jeho nadriadených, aby si vypočuli nahrávku a spýtali sa revízora, či sa mu jeho správanie zdá vhodné.
Vôbec sa mi nepáči už len to, že revízori sú oblečení v civile (vo Viedni, v Prahe, Miláne či Ríme sa vôbec neskrývajú a sú maximálne slušní), no prežil by som to, je to v našom meste už roky. Nepáči sa mi však návrat revízorov k drzému správaniu sa voči cestujúcim, platiacim cestujúcim a dokonca priame nabádanie, aby som si kúpil auto a nejazdil MHD.
Ďakujem.
S pozdravom
A odpoveď pani Binderovej:
k Vašej sťažnosti zo dňa 8. 9. 2014 Vám oznamujeme, že dňa 5. 9. 2014 bola vykonaná kontrola tarifného vybavenia cestujúcich v dopravnom prostriedku MHD linky číslo 83. V zmysle Prepravného poriadku MHD v Bratislave, pravidelnej autobusovej prímestskej a medzinárodnej dopravy, čl. 6 je revízor povinný preukázať sa odznakom počas kontroly tarifného vybavenia cestujúcich a na požiadanie cestujúceho preukázať sa oprávnením na výkon kontroly. Revízori počas výkonu kontroly tarifného vybavenia cestujúcich nemajú predpísané rovnošaty. Preukazujú sa odznakom, ktorý slúži na ich identifikáciu.
Po prešetrení sa nepreukázalo nevhodné správanie revízora s identifikačným číslom 59 počas kontroly tarifného vybavenia cestujúcich dňa 5. 9. 2014 v dopravnom prostriedku MHD linky číslo 83. Aktuálne informácie o Prepravnom poriadku MHD v Bratislave, pravidelnej autobusovej prímestskej a medzinárodnej dopravy, ktorého súčasťou je Tarifa MHD v Bratislave - jednorazové cestovné lístky a predplatné cestovné lístky nájdete uverejnené na internetovej stránke DPB, a. s.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fanatikmhd