Reakcia na: diwi #197945:
Toto treba poslat velkemu "tram-trainistovi" Krajcerovi. Mal to ako hlavny tahak vo volbach do VUC. Vasnivo o tom diskutoval a tvrdil, ze do 4-5 rokov je tram-train v BA regione realne vybudovatelny...? Pozrel som aj to video z toho Karlsruhe. Nic extra teda. Pride mi to ako "rychlodrazna" tramvaj v Kosiciach. Jazdia po tej "zeleznicnej" streke aj vlaky? Ine osobne, pripadne nakladne? Diametralne odlisne podmienky, ake ma bratislavsky uzol. Jedna vec je totiz technicke riesenie, a druha, dopravne riadenie. Nejako si neviem dobre predstavit akukolvek "obojzivelnu" tramvaj iducu po koridore za nakladnym 2200t. vlakom vedenym HDV 2x 740... Taktiez si neviem predstavit plnenie CP pri zmiesanej pevadzke. Vlak EC meska, osobny caka, a za nim caka "na vstup" aj tram-train.
Takze ako by to vlastne malo byt?
Jedina mozna cesta pre BA je rozsirovat siet tramvaji, s nutnostou zvysenia rychlosti, pokial je moznost mimourovnovo a celkovo bezkolizne. Ten "zeleznicny" raz si viem predstavit aj ako predlzenie z Ruzinova smer Dolne hony, pripadne dalej do regionu. Alebo Stupava by bola idealna, kedze sa vytvaraju v spickach doslova "autobusove vlaky". Tam je potencial zrovna na tramvaj v obdobnom style...
patrik24