Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #197960:
poucka ako z velkej knihy ... ?
Reakcia na: BigMac #197958:
mas pocit, ze vedeckotechnicky pokrok je priamociara cesta dialnicou? Niet velkych vynalezov bez velkych zakopnuti!
Reakcia na: BigMac #197953:
Však v územnom pláne BSK je tá trať zakreslená... len škoda, ju nikto (ani BSK, a to tam Frešo ešte ani nebol, ani mesto Stupava) nechceli v tedy, keď sa viedlo konanie o jej zrušení.

Tak či tak... ako Stupava, ak aj Šamorín by bolo z dopravného hľadiska riešiť nejakou tramvajou (príp. tram-trainom) v trase dnešnej cestnej komunikácie. Inak bude mimo špičiek preprava po takejto trati pre cestujúcich nezaujímavá z časového hľadiska.
Reakcia na: dyspozytor #197956:
Po roku 1989 tu bola spracovaná štúdia, kde aj napriek vtedy už klesajúcej nákladnej vozbe boli železničné trate, ktoré sa ekonomicky (samozrejme, že pri vtedajších cenách) oplatí optimalizovať a elektrifikovať. Medzi inými tam boli aj BNM - DS a NZ - PD (spolu s Ld-Nr). Dodnes sa o tom len kecá, premrhávajú sa prachy a prijímajú sa tie najhoršie a najnesystémovejšie varianty.

BNM - DS (prípadne až -KN) už dávno mala byť narovnaná na aspoň 100 km/h, v diaľkovine, drátizovaná aspoň po DS a buď zdvojkoľajnená, alebo aspoň s výhybňami pre letmé križovanie, čo v praxi znamená, že každý druhý medzistaničný oddiel bude dvojkoľajný, vystriedaný jednokoľajným.

Namiesto toho modrogumníčkovia prišli so samovratmi, ešte tak debilne postavenými, že každý prechodiaci vlak musel brzdiť na 40 km/h, lebo aspoň na jednom veksli šiel odbočkou. Paráda, nech žije priepustnosť, nech žije cestovná rýchlosť, nech žijú ŽSR a svetový mier. Mieriť treba, ale rovno do hlavy, pretože dnes to je v stave, že tam už nie je takmer žiadna rezerva v kapacite dopravnej cesty a skús si tam zohnať trasu napríklad pre mimoriadne idúci nákladný vlak.
Reakcia na: BigMac #197953:
Pravdu mas! Jednoduche riesenia neboli u politikov nikdy ziadane. Radsej utopicke vizie za miliony a miliardy... Najprv sme "potrebovali" dlhe roky VAL a teraz nas spasi jedine tram-train...? ...no a samozrejme TGV Paris Gare de Lyon - Bratislava Filialka, via Rovniankova ulica
?
Stupavu "nezabil" Freso - bola davno, davno rozparcelovana. A ZSR sa tiez preventivne poponahlalo s odrezanim od siete. Ved co keby nahodou boli poziadavky. Radsej to rychlo seknime - nech mame pokoj...(na sprave s hospodarenim majetku s.r.o. (inak VOJ ZSR) by vedeli "spievat").

Ten Samorin by bol samozrejme mega prinosny! Dnesne ranne RJ do/z Kvetoslavova by mohli jazdit teda priamo do Samorina. Ak by bol na SK aj nejaky iny rozvoj, ako rozvoj skupin, skupiniek a korupcie, bola by trat BNM - DS uz davno zdvojkolajnena a mozno aj elektrifikovana! Namiesto toho tam pred par rokmi montovali samovratne vyhybky, aby ich pred prichodom RJ(r.2011) znova davali do pecka. A za toto tu nikto nenesie ziadnu zodpovednost...
❓
Reakcia na: dyspozytor #197954:
Snívajte s nami... Ale ako námet na sen o fungujúcej doprave v regióne to vôbec nie zlé.
Reakcia na: dyspozytor #197952:
Na stranke KVV (dopr. podnik Karlsruhe) som nasiel schemu tram-trainov. Je to ovela vacsi rozsah, ako som si povodne predstavoval... http://www.kvv.de/fileadmin/user_upload/kvv/dokumente/netz/liniennetz/2014/LNP2SY_NOV13-Internet.pdf
Dokonca na trati S42, je nam dobre znama obec/mesto Neckarsulm(LIDL). Avsak predposledna zastavka je aj tak Kaufland?
Reakcia na: dyspozytor #197952:
Stupava? Nie len Stupava! Treba sa ísť poďakovať súdruhovi Frešovi za budovanie cyklochodníka vzdialeného cca 500 metrov od iného, veľmi podobného cyklochodníka. Tam kde bola trať Stupava - Devínske Jazero je dnes (aj to iba čiastočný) cyklobordel odnikadiaľ nikam. Ale hlavne, že mal súdruh župan predvolebné reči, ako do Plaveckého Mikuláša vlaky obnoví. A keď nie vlaky, tak aspoň drezínu by chcel z Rohožníka... Nemohli z tej nešťastnej Stupavy jazdiť bárs aj šukafóny alebo bagetérie? No dnes už nemôžu.

A keby tak modré gumy od ŽSR pohli rozumom a obnovili ešte stále existujúcu (dokonca aj zvršok) trať Kvetoslavov - Šamorín, tak tie šukafóny mohli chodiť až sem. Len by bolo treba zaústenie trate v Kvetoslavove do opačného zhlavia (teda do DS strany) preložiť... A to by zas bolo vresku ako sa to nedá, ako to nejde, ako kapacita a priepustnosť jednokoľajky nedovoľuje a neumožňuje a nie je kde križovať a tak ďalej.

Stupava je dnes nenávratne znesená a rozparcelovaná. Podobný osud čaká aj Šamorín. Nie je to trošku paradox? Z oboch strán ráno stoja kolóny áut smerujúce do BA. A v nich kvantum autobusov SAD DS alebo SL BA idúcich prískokmi vpred od zelenej po zelenú v nepriepustných križovatkách typu Svornosti # Slovnaftská alebo Patrónka.
Reakcia na: diwi #197945:
Toto treba poslat velkemu "tram-trainistovi" Krajcerovi. Mal to ako hlavny tahak vo volbach do VUC. Vasnivo o tom diskutoval a tvrdil, ze do 4-5 rokov je tram-train v BA regione realne vybudovatelny...?

Pozrel som aj to video z toho Karlsruhe. Nic extra teda. Pride mi to ako "rychlodrazna" tramvaj v Kosiciach. Jazdia po tej "zeleznicnej" streke aj vlaky? Ine osobne, pripadne nakladne? Diametralne odlisne podmienky, ake ma bratislavsky uzol. Jedna vec je totiz technicke riesenie, a druha, dopravne riadenie. Nejako si neviem dobre predstavit akukolvek "obojzivelnu" tramvaj iducu po koridore za nakladnym 2200t. vlakom vedenym HDV 2x 740... Taktiez si neviem predstavit plnenie CP pri zmiesanej pevadzke. Vlak EC meska, osobny caka, a za nim caka "na vstup" aj tram-train.
Takze ako by to vlastne malo byt?

Jedina mozna cesta pre BA je rozsirovat siet tramvaji, s nutnostou zvysenia rychlosti, pokial je moznost mimourovnovo a celkovo bezkolizne. Ten "zeleznicny" raz si viem predstavit aj ako predlzenie z Ruzinova smer Dolne hony, pripadne dalej do regionu. Alebo Stupava by bola idealna, kedze sa vytvaraju v spickach doslova "autobusove vlaky". Tam je potencial zrovna na tramvaj v obdobnom style...
Reakcia na: 1adad1 #197932:
ked som isiel nedavno v 4908 vtedy sa mi zdalo ze ten autobus doziva...
(a vtedy bol neprimerane spinavy... )
Reakcia na: ross #197943:
podlamna to coskoro skonci..
alebo sa to postavi, v skusobnej prevadzke to bude nejake 2 mesiace a potom... sa z toho strane neudrzovany travnaty porast a vencovisko.
Reakcia na: TeBeCe #197933:
Najlepsi v ankete v SRo bol jeden starsi ujcok. "Prekaza vam hluk elektriciek?"... "nie, mne neprekazaju. Ja nic nepocujem, ja som hluchy" ?
Reakcia na: 1adad1 #197932:
Aj mne sa včera zdal ten zvuk nejaký iný, ale mne naopak nie vynovený, ale akoby dožíval...
Reakcia na: frenky #197935:
...podbíjačka je zatečená... ?
Reakcia na: diwi #197945:
Za pár miliónov by sa to dalo... otázne je, či bude pre prospech cestujúcich, keď sa poschodový Push-pull (s kapacitou 362 sediacich + cca rovnaký počet stojacich) nahradí tram-train súpravou s kapacitou 93 sediacich +151 stojacich (Flexity Swift Karlsruhe).
Reakcia na: ross #197943:
niektorí ľudia neuvažujú. nieča sa robí tak proste niekde to treba odpratať ale také je slovensko.. a karlovka čo vydávajú električky hluk.. tá trať je tam dávno dá sa na to zvyknúť ... ako na všetko ...
Reakcia na: N/A #197934:
Zaujimave, ze im vadi trosku hliny, ale veci ktore su ovela podstatnejsie im unikaju. A nakoniec na mieste tej hliny ma byt ajtak elektricka, takze skor ci neskor tam vencit nebudu moct. Keby radsej spisali peticiu aby bola elektricka cez bosakovu a nakoniec aj pri nam. hraniciarov riesena mimourovnovo, potom by podnou mohli vencit do aleluja... A ked sme uz pri tom ide ma roztrhnut ked v mediach niekto o tej elektricke hovori ako o nosnom systeme alebo dokonca ju oznacuju ako "rychlodraha". Preboha ved ta elektricka bude stat skoro na kazdom rohu, a nielenze elektricku budu zdrzovat auta, ale auta bude zdrzovane elektrickou a mozno sa takto dockame zapch aj v Petrzalke.
Reakcia na: TeBeCe #197933:
Ja ziadam, aby ti ludia chodili peso do prace a mali zakaz pouzivat auto na 1 rok.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.