Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: dyspozytor #197970:
To som prehlidol. ?
Predĺženie na 20 min. a naviac jeho sprestupnenie znamená, že sa časť cestujúcich presunie z cenovej hladiny 0,90€ do 0,70€. Otázka teraz znie (ja to teda neviem), ako veľká je táto skupina a ako veľká je tá skupina, ktorej cestovné zvýšiš na 1€. Lebo nakoniec sa môže stať, že celkové tržby ja jednorazové lístky sa znížia.
Reakcia na: dyspozytor #197965:
mám taký pocit, že každý by najradšej zmenil platnosť najlacnejšieho lístka podľa seba 🙂 tak nech majme 24 minútový základný lístok, ten vyhovuje aj mne ☺

Podľa mňa existencia 80 minútového lístka nedáva moc zmysel. Keď už niekto musí cestovať 60 až 80 minút v jednom smere, tak
- buď ide šialene komplikovanými spojmi a x prestupmi - viacej sa mu oplatí asi taxík alebo iný individuálny odvoz
- alebo má niekde po ceste medzizastávku na napr. 30 minút (nákup, banky, atď,), ale potom mu nič nebráni kúpiť si dva samostatné lístky. Možno to vyjde trošku drahšie ako 1 euro, ale jednorázovo ho nezničí. Ak takto cestuje pravidelne, kúpi si PCL alebo auto a zvezie aj susedov. ?
Reakcia na: Andy #197969:
Ja zasa nie tak celkom rozumiem otázkam typu "Mne pripadá neprestupný lístok v prestupnom systéme ako zbytočné vnášanie chaosu do systému".

Existuje predsa x príkladov zo zahraničia, kde existuje prestupný systém a v ňom lístok typu "Kurzstrecke" ktorý je neprestupný. A nikomu to divné nepríde. Skôr mi príde divné, že v takom Tábore existuje prestupný lístok s platnosťou 4 minúty.

Každopádne, nemám presne vyhranený názor na to, či prestupný alebo nie.
Reakcia na: Valec #197968:
Pisem o predlzeni na 20 min., cize oba CL by boli prestupne: 20/80min, v cenach: 0,70.-/1,00.-
Reakcia na: Valec #197968:
Pri presunoch hlavne vrámci centra je takých prípadov dosť. Nevidím dôvod, prečo by 15-minútový lístok nemohol byť tiež prestupný. Ak sa už raz zaviedla prestupná tarifa, a priame linky sa rušia s odôvodnením, že máme prestupný systém, tak by mal byť prestupný vždy. Mne pripadá neprestupný lístok v prestupnom systéme ako zbytočné vnášanie chaosu do systému. Nerozumiem, prečo by 15 minút malo byť nejak málo na legálne cesty s prestupom. Vyhľadávače v dnešnej dobe nájdu zaujímavé trasy s prestupmi, ktoré sa za 15 minút dajú bez problémov stihnúť.

To sa divím, že prečo radšej tie 15-minutové lístky rovno nezrušia, keď ten cenový rozdiel je taký malý.
Reakcia na: dyspozytor #197965:
A v koľkých prípadoch by si reálne dokázal zmysluplne, bez švindľovania, cestovať s prestupným 15-minútovým lístkom?
Reakcia na: Tedomík #197962:
A ten miliónový výpadok dofinancuješ z vreckového?
Momentne stoja eliny smer mesto od zastavky Lafranconi, pricina neznama (pritomni policajti aj dispecing), aktualne cca 6-7 suprav
Reakcia na: Tedomík #197962:
Mne by sa pozdaval 15min. neprestupny zmenit na 20min. PRESTUPNY, v cene dnesneho 15min.(0,70.-)
CL 60min. zmenit na 80min. aj v so/ne+sviatok(zjednotena platnost) v cene 1,00.-
Ustredny motiv casovej tarify je predsa prestupnost, cize nevidim dovod na neprestupne CL. Rozumiem dovodom takehoto opatrenia u miest s metrom a pod.(DPhl.m.P...)
Na tom elektrobuse ma dnes prekvapilo, že ide pomerne ticho. Keď som išiel tým vo Viedni, tak ten vydával poriadny hluk... Rozmýšlam, či to nebola nejaká porucha tam...

A elektromobiloch - autách som však niekde čítal, že sú veľmi tiché a pre chodcov tým pádom potenciálne nebezpečné..
Reakcia na: Tedomík #197962:
Suhlasim ze rozdiel medzi cenou 15 a 60 minutovym listkom by mohol byt vacsi. Ale zas cenotvorba nemoze byt o strielani z brucha. Rozhodne nesuhlasim s prestupnostou 15 minutoveho listku.

Zrusenie zlavnenych papierovych CL nepovazujem rozhodne za dobry napad, rozmyslaj aj v kontexte IDS.

Pokial ide o pokutu, suhlasim, ale zda sa ze DPB nema zaujem ju zvysovat (nevyuziva ani sucasne zakonne moznosti). Osobne by som bol toho nazoru ze vyska pokuty by mala byt dynamicka: pri prvom prichyteni za iste obdobie nech zostane taka ako dnes, ale pre notorickeho cierneho pasaziera nech postupne stupa az na tych 100 eur.

Kazdopadne dufam ze v auguste uz dojde k zmene ceny hodinoveho CL na 1 euro a nie len zdrazovaniu PCL.
Myslíte, že by bolo lepšie keby zmenili JCL nasledovne?

Krátkodobý prestupný 15 min. = 0,50€ (zlacnenie o 0,20€ a "sprestupovanie")
Základný hodinový prestupný 60 min. = 1,00€ (zdraženie o 0,10€)

Tým, že by sa hodinový lístok stál základným by sa pokuta mohla zvýšiť na 100€

Viacerí si totiž nekupujú lístky, lebo idú len krátku vzdialenosť, keďže 0,70€ je dosť vysoká cena. Zároveň by sa zjednodušili nepraktické ceny a vydávanie

Možno by sa mohli zrušiť aj zľavnené CL. Dosť by sa to zjednodušilo a "spropagovali" PCL
Reakcia na: Ámos #197960:
poucka ako z velkej knihy ... ?
Reakcia na: BigMac #197958:
mas pocit, ze vedeckotechnicky pokrok je priamociara cesta dialnicou? Niet velkych vynalezov bez velkych zakopnuti!
Reakcia na: BigMac #197953:
Však v územnom pláne BSK je tá trať zakreslená... len škoda, ju nikto (ani BSK, a to tam Frešo ešte ani nebol, ani mesto Stupava) nechceli v tedy, keď sa viedlo konanie o jej zrušení.

Tak či tak... ako Stupava, ak aj Šamorín by bolo z dopravného hľadiska riešiť nejakou tramvajou (príp. tram-trainom) v trase dnešnej cestnej komunikácie. Inak bude mimo špičiek preprava po takejto trati pre cestujúcich nezaujímavá z časového hľadiska.
Reakcia na: dyspozytor #197956:
Po roku 1989 tu bola spracovaná štúdia, kde aj napriek vtedy už klesajúcej nákladnej vozbe boli železničné trate, ktoré sa ekonomicky (samozrejme, že pri vtedajších cenách) oplatí optimalizovať a elektrifikovať. Medzi inými tam boli aj BNM - DS a NZ - PD (spolu s Ld-Nr). Dodnes sa o tom len kecá, premrhávajú sa prachy a prijímajú sa tie najhoršie a najnesystémovejšie varianty.

BNM - DS (prípadne až -KN) už dávno mala byť narovnaná na aspoň 100 km/h, v diaľkovine, drátizovaná aspoň po DS a buď zdvojkoľajnená, alebo aspoň s výhybňami pre letmé križovanie, čo v praxi znamená, že každý druhý medzistaničný oddiel bude dvojkoľajný, vystriedaný jednokoľajným.

Namiesto toho modrogumníčkovia prišli so samovratmi, ešte tak debilne postavenými, že každý prechodiaci vlak musel brzdiť na 40 km/h, lebo aspoň na jednom veksli šiel odbočkou. Paráda, nech žije priepustnosť, nech žije cestovná rýchlosť, nech žijú ŽSR a svetový mier. Mieriť treba, ale rovno do hlavy, pretože dnes to je v stave, že tam už nie je takmer žiadna rezerva v kapacite dopravnej cesty a skús si tam zohnať trasu napríklad pre mimoriadne idúci nákladný vlak.
Reakcia na: BigMac #197953:
Pravdu mas! Jednoduche riesenia neboli u politikov nikdy ziadane. Radsej utopicke vizie za miliony a miliardy... Najprv sme "potrebovali" dlhe roky VAL a teraz nas spasi jedine tram-train...? ...no a samozrejme TGV Paris Gare de Lyon - Bratislava Filialka, via Rovniankova ulica
?
Stupavu "nezabil" Freso - bola davno, davno rozparcelovana. A ZSR sa tiez preventivne poponahlalo s odrezanim od siete. Ved co keby nahodou boli poziadavky. Radsej to rychlo seknime - nech mame pokoj...(na sprave s hospodarenim majetku s.r.o. (inak VOJ ZSR) by vedeli "spievat").

Ten Samorin by bol samozrejme mega prinosny! Dnesne ranne RJ do/z Kvetoslavova by mohli jazdit teda priamo do Samorina. Ak by bol na SK aj nejaky iny rozvoj, ako rozvoj skupin, skupiniek a korupcie, bola by trat BNM - DS uz davno zdvojkolajnena a mozno aj elektrifikovana! Namiesto toho tam pred par rokmi montovali samovratne vyhybky, aby ich pred prichodom RJ(r.2011) znova davali do pecka. A za toto tu nikto nenesie ziadnu zodpovednost...
❓
Reakcia na: dyspozytor #197954:
Snívajte s nami... Ale ako námet na sen o fungujúcej doprave v regióne to vôbec nie zlé.
Reakcia na: dyspozytor #197952:
Na stranke KVV (dopr. podnik Karlsruhe) som nasiel schemu tram-trainov. Je to ovela vacsi rozsah, ako som si povodne predstavoval... http://www.kvv.de/fileadmin/user_upload/kvv/dokumente/netz/liniennetz/2014/LNP2SY_NOV13-Internet.pdf
Dokonca na trati S42, je nam dobre znama obec/mesto Neckarsulm(LIDL). Avsak predposledna zastavka je aj tak Kaufland?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.