Reakcia na: 810zssk #196206:
V tomto nemáš pravdu. Lobistické skupiny boli v každom systéme a aj budú. A aj náš súčasný politický systém je nastavený na existenciu lobistov, čo koniec koncov dokazujú aj v zahraničí existujúce zákony o lobingu. A veľmi pochybujem, že na Slovensku existuje a bude existovať strana imúnna voči lobingu a jej mecenášom.
trolejbus6207
ako som pisal nedavno, toto mesto ma obrovske stastie, ze sa podarilo presmerovat peniaze z Filialky do elektrickej trakcie, lebo bez tychto penazi by hlavne trolejbusy boli v absolutnej kasi.
vysutazilo sa 50 klbovych a 30 kratkych vozov, tie kratke sa rozdelia pol na pol s pridavnym pohonom a bez neho. osobne som velmi zvedavy, kam DPB nasadi tie s pridavnym pohonom, logicky mi to vychadza na posilnenie L33, lebo situacia s 25Tr je katastrofalna a to nielen u nas, ale aj v Presove, Brne, mozno aj inde v Cechach, to by snad vedel preverit S499.1023, ten ma znamych vsade ?
je to dosledok podla mna nie prilis domyslenej koncepcie jednej hnanej napravy, kde diferencial dostava poriadne zabrat od elektromotora, podobne problemy s diferencialmi pochovali pred patnastimi rokmi aj Sanosy, aj ked posledny klincek do rakvy Sanosov bola zlomena naprava na 6510-ine.
bohuzial dnes je velmi tazke presadit myslienku vyroby dvojmotorovych klbovych trolejbusov, ked ziadna fabrika sa nevenuje len vyrobe trolejbusov, aj ked minimalne jeden vyrobca (Van Hool) ponuka aj dvojmotorovy klbak, pokial mam spravne informacie. ze sa da vyrobit aj slusny NP klbovy trolejbus, dokazala uz Skoda Ostrov modelom 22Tr, ktore este stale jazdia v Brne a Usti n/Labem v pocte 12ks, cize vsetky vyrobene kusy(neratam do toho ten jednomotorak, co skoncil v Szegede). tie dvojmotorove klbaky su schopne omnoho lepsie jazdit v kopcovitom terene za nepriaznivych poveternostnych podmienok ako vozy s pohananou iba tretou napravou, kde sa niekedy musia "zamykat" klby, aby sa voz nezkrizil...
ale vratme sa do reality nasej Bratislavy - dnes potrebujeme na pokrytie dennej vypravy trolejbusov 32 klbovych a 55 kratkych vozov, ak som to dobre zratal, cize klbove 31Tr-ky komplet nahradia 15Tr-ky, povedzme, ze sa pokryje L212 klbom a L208 komplet klbom a este zostane nejaka rezerva na L63, ktora by sa dovtedy mohla zatrolejovat od Avionu po Tesco Lamac(na celu linku na Podhaj asi nebudu peniaze)
od jedneho vodica som pocul, ze 31Tr-ky maju ist hlavne na Trnavku, takze sa bude menit zadelenie a naozaj dufam, ze sa 15Tr-ky hufne neodstavia, ako sa odstavili a zlikvidovali vsetky 9Tr-ky v roku 1991, ked dorazila posledna velka dodavka 14Tr(teda az na dve - tyristorovu 53-ku a hydroklasiku 152-ku)
na dnes dost pisania, dufam, ze som vas svojou uvahou prilis nevycerpal, nabuduce skusim hodit do placu par cisel ohladom vyroby trolejbusov u nasich ceskych bratov