ale v TT nemajú linky s 5, 6 a 10 min. intervalom a necestuje tam toľko cestujúcich. ?
Neviem si predstaviť napr. takú Zochovu, ak by sa podľa tvojho návrhu nastupovalo iba prednými dverami. Príklad: Zastavia za sebou dva autobusy, prvý napr. 93 (pri predných dverách by stála rada cca 15-20 cestujúcich a za ňou by stála 84 a do nej by sa tlačilo napr. 5 cestujúcich, takže by skôr zavrel dvere a mal by sa zdržovať a na každej zastávke čakať kým voz pred ním odíde, alebo na každej druhej zastávke vždy obiehať nejaký iný voz, do ktorého nastupuje viac ľudí?
V BA tento systém nie je dobrý...
Ak by sa k tomu stavali tak ako ty tak by to v tých mestách nefungovalo dlhé roky ? Nemienim sa už hádať,každý má svoju pravdu...Toto je najlepšie vydiskutovať si pri káve a nie tu rozpisovaním sa do nekonečna ?
Fakt?Nemal som pocit,že by v Trnave alebo Bystrici niekto kydal na tento systém....Pred 10 rokmi som býval v Trnave a už vtedy to tam fungovalo bez problémov...NIKTO nečakal pri dverách dlhšie ako 15 sekúnd (aj keď vtedy sa vo veľkom nepoužívala čipová karta ako dnes....Dnes to tam fičí jedna radosť!!!
Myslíš,že by bol problém aj v tom prípade ak by sa takýto "označovač" umiestnil ku každým dverám?Keď už stádo nechápe systému NÁSTUP LEN PREDNÝMI DVERAMI!!! ?
Podľa vlastných skúseností som nemal dojem,že by to v Londýne robilo ľuďom problémy.Všetko to šlo plynulo...Celé to priloženie netrvá viac ako 3 sekundy...
Rentabilna MHD je v nasich podmienkach oxymoron. Preto sa uzatvaraju zmluvy o vykone vo verejnom zaujme. Verejny zaujem nemozes merat len peniazmi.
Inak nechapem preco tu vytahujes linky ako 135 a podobne, ked o nich vobec nebola rec. Priklad ktory sme riesili je 43.
A este jedna vec: v suvislosti s pasmami sa ohanas tym ze vy v DNV platite rovnake dane a preto nemozete mat drahsie cestovne. Sucasne navrhujem znizovat uzemie pokryte MHD takze ludia co tiez platia rovnake dane by nemali MHD vobec! Jasne, niektore minibusy su hovadina, ale v principe v sulade s verejnym zaujmom by mnohe jazdit mali
PCL na 1, 2 alebo tri linky existovali v 90tych rokoch a zrušili sa kvôli ich slabému využívaniu. Načo bude dobré komplikovať tarifu lístkami ktoré možno využije 1% cestujúcich?
V skutočnosti možno aj nikto, ale ide mi o to, ukázať aká je to blbosť, rozdeľovať jedno mesto na viac oblastí.
Je síce pravda, ako tvrdíš v príspevku #1822228, že cestujúci z týchto okrajových častí cestujú na dlhšie vzdialenosti ako tí čo bývajú bližšie k centru (ale aj to nie vždy a všetci), ale zas na druhej strane treba brať do úvahy aj to, že zas majú ďaleko menšiu ponuku spojov. Z Čunova ide bus raz za 15-20 minút, zatiaľ čo 50tka premáva každých 6-10. A túto nevýhodu im chceš ešte komplikovať vyšším cestovným ktorého celkový efekt bude nakoniec z pohľadu celkových tržieb minimálny.
V Poluse je aj veľké množstvo ekonomických subjektov. Millenium Tower I a II, Lakeside Tower a pod.
Nemám žiadny problém s tým, že tu mesto zlepšuje obsluhu súkromných subjektov. To je predsa poslaním mesta - podporovať MHD tam, kde je veľký dopyt (a podľa môjho názoru nemusí byť v tom ťažko-definovateľnom "verejnom záujme"). Lebo opačná politika zase len spôsobuje rast IAD a úpadok MHD.
Polus je ako nákupné stredisko dosť zle oproti konkurencii (aspoň podľa môjho názoru) - myslím, že dosť cestujúcich ide práve do tých ekonomických subjektov.
Ale takisto nemám problém s obsluhou Avionu. Ľudia tam cez víkend pôjdu tak či tak a mesto má na výber: buď kolóny automobilov s jedným cestujúcim, alebo obsluha autobusom.
Rozhodne si myslím, že rentabilná obsluha neverejných subjektov je lepšia a prospešnejšia ako nerentabilné politické linky typu 128, 135, 36 a pod hlúposti.
Volkswagen je dosť atraktívna lokalita pre prúdy cestujúcich aj keď uznávam, že skôr pre mimo-BA. Ale rozhodne si nemyslím, že linka 21 robí DPB stratu na úrovni liniek 43,128,44 a pod.
Druhá vec je, že obyvatelia mesta platia rovnaké dane! Prečo by mali byť dve kategórie cestujúcich?
Tá hypotéza o priemerných väčších nákladoch je hlúposť. Okrajové časti majú spravidla jednu nosnú linku - Petržalka má ponuku nosných liniek oveľa pestrejšiu - napriek tomu sú náklady na cestujúceho podľa Teba menšie.
Tvoj návrh dáva Dúbravku do prvého pásma. Ak by sa niekedy znovu zaviedli dve pásma a k tomu všetkému týmto spôsobom, kvantá študentov stredných a základných škôl, čo bývajú v DNV a chodia L20 do Dúbravky by sa ti určite poďakovali. A pritom ich priemerná cesta MHD patrí podľa môjho odhadu k najkratším v BA. Čiže hypotéza o "dlhšej cestovnej vzdialenosti" je mimo.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
roman2