Reakcia na: aquila #179618:
Bus pruh na Ml. Nivách od VÚB až po Košickú (v uvedenom smere) bol v dopravných štúdiach a posúdeniach twincity uvažovaný (teda aspoň v takých čo som ja videl). Inak sa na MG držia pravidla že bus pruh má zmysel tam, kde autobus neprejde križovatkou na prvý krát. Smer dostojevského rad od šafka k nivám by podľa štúdie twincity a dopravných posúdení mal byť dostatočne priepustný aj v 2025 aby tade autobus prešiel na prvý krát. Niektoré iné smery (ako napr Karadžičova) na tom už tak dobre nemusia byť, ale žiaľ žiadny investor si nerozšíri upchatú cestu za neviem koľko € o ďalší pruh (najmä položka výkup pozemkov), ktorý má byť iba pre MHD...
a čo je smutnejšie mesto to nikomu neuloží, na to sú investori príliš silní a mesto (to je jedno aké je vedenie) potrebuje ich financie...
Už sa teším ako sa preveziem Sanosom na linke 220. Snáď dovtedy koľajnice z Mlynských Nív úplne neodstránia. ?
aquila
kazdemu rozumne zmyslajucemu cloveku bolo jasne, ze dat 2 miliardy euro na spojenie stanice len pre regionalnu dopravu bez napojenia na hlavne koridory je nezmysel, a to uz ani nepisem o tych hlupostiach co pretlacal kugla ZEED, kde chceli cez celu petrzalku viest podzemny koridor TEN-T
ako som uz napisal inde, tu je krasne vidno, ze sa tak spekulovalo az sa prespekulovalo.
v tomto stadiu by bolo uplne najlepsie keby sa zrusila aj prva etapa, ktora sposobi len problemy. kedze sposobi len roztriestenie dopravnych tokov v meste. aj ked bohuzial uz je neskoro na podanie novych projektov, kde by sa mohli podat, aby sa komplexne zrekonstruoval bratislavsky zeleznicny uzol. za tu sumu si dovolim tvrdit by sa zrelizovat nasledovne
- zrekonstruovat uzol a implementovat ETCS
- postavit viacere chybajuce zastavky pre integrovanu dopravu
- odstranenei urovnoveho krizenia ci uz v petrzalke, hradskej, ivanskej ceste, kukucinova,
- prepojit letisko zeleznicou ale aj s tratou na madarsko, kde by jazdili aj medzinarodne rychliky a nejazdili by z madarska cez rendez
- dalsia kolaj z noveho mesta na hlavnu stanicu
a a este by vysli aj peniaze na prepojenie elektricky cez avion k letisku, ako aj napojenie dubravky na prestupny terminal pri boroch
2 mike: to som radsej ani nespominal, a to by bolo ozaj priam genialne riesenie.a to ze je stanica v obluku az taky problem nie je, kedze tam vlaky aj tak musia spomalit. problem bol v jej rozsireni.