inak ked sme uz pri tej lepsej doprave, preco sa nezasadzuje cely magoriat aj o preventivne upravy ? napriklad ked pojde do vystavby twin city, preco sa na mlynskych nivach nezsadzuje mesto o bus pruh minimalne od VUB po kosicku ? lebo nic take v planoch nie je.. to iste na dostojevskeho rade, minimalne od tovarenskej, optimalne od landererovej...
resp cela ta zona culenova .. ked uz tam nebudu presadzovat aspon rezervu pre elektrickovy koridor ..
ETCS by som vyhubil bez náhrady. Bohužiaľ to už nepôjde, lebo v celoeurópskom meradle na tom vyvárajú veľkí hráči ťažké peniaze a odsýpajú z nich kompetentným.
co by zaroven mohlo priniest dalsie lokalne vlaky z juhu smerom cez terminal ruzinov a nove mesto. na trat po letisko na EU peniaze da, je to aj v zasobniku, na zvysok by sa to dalo teoreticky uhrat, kazdopadne osobne to povazujem za podstatne prinosnejsie ako celu filialku.
keby sa zvysila preprava ludi na nove mesto, tak to tiez moze porisit vela
tunel na nakladne vlaky vobec nie je hlupost, bol navrhovany uz davno na vystavbu, len je to nakladna zalezitost. teraz ten problem nie je az taky vypukly, kedze vykony na zeleznici dost rapidne klesli, ale netreba zabudat ze stanica vychodne je najvacsia stanica s vlakotvorbou a vlaky cez hlavnu stanicu musia prechadzat aj nakladne.
to by vyrazne uvolnilo trate a umoznilo zhustit intervaly priamo na stanici.
amos, zjavne som neni len ja ten co si myslim, ze niektore navrhnute veci a co sa snazili na magoriate presadit nie su uplne najlepsie riesenia a prisli na to aj v tom nechutnom byrokratickom kolose EU
kazdemu rozumne zmyslajucemu cloveku bolo jasne, ze dat 2 miliardy euro na spojenie stanice len pre regionalnu dopravu bez napojenia na hlavne koridory je nezmysel, a to uz ani nepisem o tych hlupostiach co pretlacal kugla ZEED, kde chceli cez celu petrzalku viest podzemny koridor TEN-T ale nastatie je to minulost!
ako som uz napisal inde, tu je krasne vidno, ze sa tak spekulovalo az sa prespekulovalo.
v tomto stadiu by bolo uplne najlepsie keby sa zrusila aj prva etapa, ktora sposobi len problemy. kedze sposobi len roztriestenie dopravnych tokov v meste. aj ked bohuzial uz je neskoro na podanie novych projektov, kde by sa mohli podat, aby sa komplexne zrekonstruoval bratislavsky zeleznicny uzol. za tu sumu si dovolim tvrdit by sa zrelizovat nasledovne
- zrekonstruovat uzol a implementovat ETCS
- postavit viacere chybajuce zastavky pre integrovanu dopravu
- odstranenei urovnoveho krizenia ci uz v petrzalke, hradskej, ivanskej ceste, kukucinova,
- prepojit letisko zeleznicou ale aj s tratou na madarsko, kde by jazdili aj medzinarodne rychliky a nejazdili by z madarska cez rendez
- dalsia kolaj z noveho mesta na hlavnu stanicu
a a este by vysli aj peniaze na prepojenie elektricky cez avion k letisku, ako aj napojenie dubravky na prestupny terminal pri boroch
2 mike: to som radsej ani nespominal, a to by bolo ozaj priam genialne riesenie.a to ze je stanica v obluku az taky problem nie je, kedze tam vlaky aj tak musia spomalit. problem bol v jej rozsireni.
Uz dlhodobejsie mam pocit, ze vsetci su idioti, lebo nechcu stavat veci tak ako si to predstavujes, ako je to podla teba najlepsie!
Preto by som rad vedel, ty si clovek z praxe? Projektujes?...
A žel. tunel pre nákladnú dopravu pod Karpatami... ? v tom prípade by bola hlavná stanica v dnešnej polohe úplne vpohode... teda až na ten detail že je celá v oblúku, ale aspoň by odpadol problém s kapacitou...
ako bola zadefinovana filialka od zmien, ktore postupne robili, bola nezmyselnejsia a nezmyselnejsia.
od toho zameru, ze tam budu len 4 nastupne hrany a tea nebude to nova hlavna/nadregionalna stanica, ze zrusili bezuvratove napojenie na trat do ciech, ze tam chceli len regionalne zakoncenie, ze chceli tahat TEN-T cez petrazlku a suplovat tym nosny system a dalsie hluposti, bolo len otazkou casu, kedy si to niekto v EK vsimne.
druha hlavova stanica vznikne na letisku.
stanica na letisku bez napojenia na trat z madarska nema zmysel, ale bude sa stavat, co uz no.
osobne by som bol najradsej, keby nedostali peniaze ani na filialku ale aby sa komplexne zrekonstruoval bratislavsky zeleznicny uzol. ale to by musel v bratislave aj niekto rozmyslat..
- v mape sú uvedené ŽST Nové Mesto a Podunajské Biskupice, od ktorých sú zastávky SL vzdialené viac ako kilometer, za to oveľa bližšia stanica ŽST Rača tam nie je.
- "DOBRÁ CENA - častokrát nižšia ako čakáte" ale len pri náhodnom používaní, pri každodennom cestovaní z konca mesta na AS je cena aj s DK vždy vyššia ako celosieťová električenka,
- "Čo k tomu potrebujem? NÁJSŤ SI SVOJ SPOJ" a to je pri tých hromadných odchodoch zásadný problém, keďže cestujúci sa nebude viazať na konkrétny odchod, ale pocestuje keď potrebuje.
"Alebo prečo nemôžu zjednotiť..."
Pretože "naše linky sú dlhodobo zavedené a overené". Čo po tom, že návyky a požiadavky cestujúcich sa menia.
tak uz je to oficialne. na urovni europskej komisie bolo oficialne zrusene prepojenie koridoru cez filialku popod dunajom nebude! konecne si to vsimli aj v europskej komisii, ze je to len nevyznamne prepojenie jeden malej zastavky v centre mesta a nema to vyznam ako keby to bol presun a vytvorenie novej hlavnej stanice. to co vsetci rozmyslajuci ludia tusili, teraz potvrdila aj EK.
bohuzial tragedia bratislavy bude v tom, ze vzniknu dalsie 2 hlavove stanice, ktore len skomplikuju dopravu, namiesto toho aby sa rozumne zrekonstruoval a upravil zeleznicny uzol bratislava
--
Tunel pod Dunajom nebude
Plán modernizácie železničnej dopravy v Bratislave sa zmení. Zástupkyňa Európskej komisie Ellen Kray na konferencii Fórum koľajovej dopravy v Bratislave informovala o jeho revízii. Na rozdiel od pôvodnej koncepcie sa už nepočíta s tunelom pod Dunajom pre jeho investičnú náročnosť, ani s prepojením Viedne so Schwechatom a zohľadňuje sa aj požiadavka rakúskej strany, ktorá preferuje prepojenie Bratislavy cez Marcheg. Z rozhodnutia Európskej komisie vyplýva, že novovybudovaná stanica Filiálka v širšom centre Bratislavy bude spĺňať účel cieľovej stanice prímestskej dopravy, ale nebude plniť synergickú funkciu významnej zastávky prepojenia koridorov.
Ja som zas zažil, že mi vodič nezastavil na povinnej zastávke (Cintorín Ružinov) smerom z Bratislavy a prefrčal tade v ľavom pruhu. To sa mi nikdy nestalo ani v MHD, kde to vadí podstatne menej, takže odvtedy nejaká moja dôvera k Slovak Lines je definitívne nulová a využívam ich iba keď nie je žiadna iná možnosť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk