Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PVo #179614:
zastávka Uhoľné sklady je cca v úrovni zastávky mhd Pažitková...len v smere von z mesta
Reakcia na: Mike #179620:
A ešte; hádam nebudem jediný kto opätovne počúva z úst rôznych vysokých predstaviteľov mesta, že toto mesto má žiť, teda sa má dynamicky rozvíjať, nechcem ho predsa zakonzervovať, nové územia sa majú zhodnocovať a nové investície sú viac ako vítané. Čiže napr. aj stabilizované územia sa prehodnocujú a menia na rozvojové, zvyšujú sa indexy podlažnosti a zastavanosti atď...

A hádate správne ak si myslíte že ľudí čo o tomto rozhodujú doprava zaujíma iba okrajovo, ak vôbec
samozrejme doprava = IAD. MHD sa v prípade drvivej väčšiny projektov (aspoň čo som počul alebo videl) rieši na úrovni aby sa vybudovali/premiestnili zastávky (niky) a ak má byť niekde podľa ÚP koľajová doprava (teraz je jedno či el. vlak alebo nosný systém) tak aby sa pre ňu nechala územná rezerva. Ale v textovej časti sa vždy dočítate, že "v území by mala byť vedená linka MHD, príp. ak v blízkosti linky MHD premávajú tak je tam vzdialenosť na jestvujúce zastávky MHD a čísla liniek, ktoré tade premávajú...
Reakcia na: aquila #179618:
Bus pruh na Ml. Nivách od VÚB až po Košickú (v uvedenom smere) bol v dopravných štúdiach a posúdeniach twincity uvažovaný (teda aspoň v takých čo som ja videl).
Inak sa na MG držia pravidla že bus pruh má zmysel tam, kde autobus neprejde križovatkou na prvý krát. Smer dostojevského rad od šafka k nivám by podľa štúdie twincity a dopravných posúdení mal byť dostatočne priepustný aj v 2025 aby tade autobus prešiel na prvý krát. Niektoré iné smery (ako napr Karadžičova) na tom už tak dobre nemusia byť, ale žiaľ žiadny investor si nerozšíri upchatú cestu za neviem koľko € o ďalší pruh (najmä položka výkup pozemkov), ktorý má byť iba pre MHD...
a čo je smutnejšie mesto to nikomu neuloží, na to sú investori príliš silní a mesto (to je jedno aké je vedenie) potrebuje ich financie...
Reakcia na: aquila #179618:
najlepsie by bolo spravit BUS pruh a k nemu aj cyklopruh...
inak ked sme uz pri tej lepsej doprave, preco sa nezasadzuje cely magoriat aj o preventivne upravy ? napriklad ked pojde do vystavby twin city, preco sa na mlynskych nivach nezsadzuje mesto o bus pruh minimalne od VUB po kosicku ? lebo nic take v planoch nie je.. to iste na dostojevskeho rade, minimalne od tovarenskej, optimalne od landererovej...

resp cela ta zona culenova .. ked uz tam nebudu presadzovat aspon rezervu pre elektrickovy koridor ..
Reakcia na: aquila #179613:
ETCS by som vyhubil bez náhrady. Bohužiaľ to už nepôjde, lebo v celoeurópskom meradle na tom vyvárajú veľkí hráči ťažké peniaze a odsýpajú z nich kompetentným.
Reakcia na: AAA #179615:
hej, myslel som trat 130, ktora ide aj na galantu, je to inak zakreslene aj v uzemnom plane

http://www.rail.sk/arp/slovakia/ba/images/zelmapbm.jpg

co by zaroven mohlo priniest dalsie lokalne vlaky z juhu smerom cez terminal ruzinov a nove mesto. na trat po letisko na EU peniaze da, je to aj v zasobniku, na zvysok by sa to dalo teoreticky uhrat, kazdopadne osobne to povazujem za podstatne prinosnejsie ako celu filialku.

keby sa zvysila preprava ludi na nove mesto, tak to tiez moze porisit vela

tunel na nakladne vlaky vobec nie je hlupost, bol navrhovany uz davno na vystavbu, len je to nakladna zalezitost. teraz ten problem nie je az taky vypukly, kedze vykony na zeleznici dost rapidne klesli, ale netreba zabudat ze stanica vychodne je najvacsia stanica s vlakotvorbou a vlaky cez hlavnu stanicu musia prechadzat aj nakladne.

to by vyrazne uvolnilo trate a umoznilo zhustit intervaly priamo na stanici.
Reakcia na: aquila #179613:
Traťou na Maďarsko myslíš trať BA - Galanta? Nie je ten tunel pre nákladné vlaky trochu blbosť?
Reakcia na: AAA #179605:
Alebo Uhoľné sklady kdesi na Prievozskej.
Reakcia na: Ámos #179612:
amos, zjavne som neni len ja ten co si myslim, ze niektore navrhnute veci a co sa snazili na magoriate presadit nie su uplne najlepsie riesenia a prisli na to aj v tom nechutnom byrokratickom kolose EU 🙂

kazdemu rozumne zmyslajucemu cloveku bolo jasne, ze dat 2 miliardy euro na spojenie stanice len pre regionalnu dopravu bez napojenia na hlavne koridory je nezmysel, a to uz ani nepisem o tych hlupostiach co pretlacal kugla ZEED, kde chceli cez celu petrzalku viest podzemny koridor TEN-T 😉 ale nastatie je to minulost!

ako som uz napisal inde, tu je krasne vidno, ze sa tak spekulovalo az sa prespekulovalo.

v tomto stadiu by bolo uplne najlepsie keby sa zrusila aj prva etapa, ktora sposobi len problemy. kedze sposobi len roztriestenie dopravnych tokov v meste. aj ked bohuzial uz je neskoro na podanie novych projektov, kde by sa mohli podat, aby sa komplexne zrekonstruoval bratislavsky zeleznicny uzol. za tu sumu si dovolim tvrdit by sa zrelizovat nasledovne

- zrekonstruovat uzol a implementovat ETCS
- postavit viacere chybajuce zastavky pre integrovanu dopravu
- odstranenei urovnoveho krizenia ci uz v petrzalke, hradskej, ivanskej ceste, kukucinova,
- prepojit letisko zeleznicou ale aj s tratou na madarsko, kde by jazdili aj medzinarodne rychliky a nejazdili by z madarska cez rendez
- dalsia kolaj z noveho mesta na hlavnu stanicu

a a este by vysli aj peniaze na prepojenie elektricky cez avion k letisku, ako aj napojenie dubravky na prestupny terminal pri boroch

2 mike: to som radsej ani nespominal, a to by bolo ozaj priam genialne riesenie.a to ze je stanica v obluku az taky problem nie je, kedze tam vlaky aj tak musia spomalit. problem bol v jej rozsireni.
Reakcia na: aquila #179609:
Uz dlhodobejsie mam pocit, ze vsetci su idioti, lebo nechcu stavat veci tak ako si to predstavujes, ako je to podla teba najlepsie!
Preto by som rad vedel, ty si clovek z praxe? Projektujes?...
Reakcia na: aquila #179609:
A žel. tunel pre nákladnú dopravu pod Karpatami... ? v tom prípade by bola hlavná stanica v dnešnej polohe úplne vpohode... teda až na ten detail že je celá v oblúku, ale aspoň by odpadol problém s kapacitou...
Reakcia na: Valec #179608:
Tak ak nezastane ked tam niekto stoji tak treba informovat SL, oni toto dost promptne riesia.
Reakcia na: 810zssk #179604:
ako bola zadefinovana filialka od zmien, ktore postupne robili, bola nezmyselnejsia a nezmyselnejsia.

od toho zameru, ze tam budu len 4 nastupne hrany a tea nebude to nova hlavna/nadregionalna stanica, ze zrusili bezuvratove napojenie na trat do ciech, ze tam chceli len regionalne zakoncenie, ze chceli tahat TEN-T cez petrazlku a suplovat tym nosny system a dalsie hluposti, bolo len otazkou casu, kedy si to niekto v EK vsimne.

druha hlavova stanica vznikne na letisku.

stanica na letisku bez napojenia na trat z madarska nema zmysel, ale bude sa stavat, co uz no.

osobne by som bol najradsej, keby nedostali peniaze ani na filialku ale aby sa komplexne zrekonstruoval bratislavsky zeleznicny uzol. ale to by musel v bratislave aj niekto rozmyslat..
Reakcia na: 810zssk #179602:
Nehladiac na to, že niektoré spoje tam ani zastávku v CP nemajú (aj keď neviem prečo, keďže okolo prechádzajú), tak sa to deje dosť často.
Reakcia na: Andy #179599:
- v mape sú uvedené ŽST Nové Mesto a Podunajské Biskupice, od ktorých sú zastávky SL vzdialené viac ako kilometer, za to oveľa bližšia stanica ŽST Rača tam nie je.
- "DOBRÁ CENA - častokrát nižšia ako čakáte" ale len pri náhodnom používaní, pri každodennom cestovaní z konca mesta na AS je cena aj s DK vždy vyššia ako celosieťová električenka,
- "Čo k tomu potrebujem? NÁJSŤ SI SVOJ SPOJ" a to je pri tých hromadných odchodoch zásadný problém, keďže cestujúci sa nebude viazať na konkrétny odchod, ale pocestuje keď potrebuje.

"Alebo prečo nemôžu zjednotiť..."
Pretože "naše linky sú dlhodobo zavedené a overené". Čo po tom, že návyky a požiadavky cestujúcich sa menia.
Reakcia na: AAA #179605:
Ono je dost mozne ze tam uz nie je 😃
Reakcia na: Andy #179600:
Ja zas netuším kde na Vajnorskej je Panelový sklad.
Reakcia na: aquila #179603:
Na jednej strane dobra sprava, na druhej strane tym padom bude Filialka este nezmyselnejsia.

Inak ktora bude ta druha hlavova stanica?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.